Table of Contents

Fakturowanie zbiorcze

Advanced Intercompany zawiera funkcjonalność faktury zbiorczej, która pozwala uniknąć indywidualnego fakturowania każdego międzyfirmowego zamówienia sprzedaży z osobna. Funkcjonalność umożliwia utworzenie dokumentu faktury sprzedaży dla wielu wydań wygenerowanych dla nabywcy międzyfirmowego i wysłanie takiego dokumentu do partnera międzyfirmowego.

Schemat fakturowania zbiorczego

Przetwarzanie faktury zbiorczej

  1. [KUPUJĄCY] Utwórz co najmniej dwa zamówienia zakupu w firmie kupującego i wyślij je do partnera międzyfirmowego.
  2. [SPRZEDAJĄCY] Kiedy dokumenty zostaną potwierdzone po obu stronach, zaksięguj wydanie sprzedaży w zamówieniach sprzedaży.
  3. [SPRZEDAJĄCY] Utwórz nową fakturę sprzedaży i użyj akcji Pobierz wiersze wydania, aby utworzyć dokument dla fakturowania wielu wydań.
  4. [SPRZEDAJĄCY] Zaksięguj fakturę sprzedaży.
  5. [SPRZEDAJĄCY] Otwórz stronę Zaksięgowana faktura sprzedaży, znajdź powiązany dokument i użyj akcji IIC Wyślij.
  6. [SPRZEDAJĄCY] Upewnij się, że wychodzące komunikaty zostały wysłane do firmy kupującego.
  7. [KUPUJĄCY] Otwórz stronę IIC Dokument bufora zakupu i zweryfikuj poprawność dokumentu bufora. W trakcie walidacji faktury w buforze system wyszukuje zamówienia zakupu powiązane z każdym wierszem źródłowego zamówienia sprzedaży i porównuje przyjęte ilości.
  8. [KUPUJĄCY] Zaakceptuj dokument bufora. W rezultacie, aplikacja utworzy nową fakturę zakupu i uruchomi akcję Pobierz wiersze przyjęcia dla pasujących wierszy. Następnie, numer wydania i numer przyjęcia zostaną wstawione jako typy wiersza Komentarz w wierszach faktury zakupu.
Uwaga

Po akceptacji dokumentu bufora, można utworzyć i zaksięgować zbiorczą fakturę zakupu, w zależności od ustawień:

  • Pole Akcja faktury zbiorczej na stronie IIC Punkt końcowy może zawierać poniższe opcje: Utwórz dokument, Księguj fakturę lub Domyślne.
  • Wartości domyślne: Utwórz dokument lub Księguj fakturę można zdefiniować na stronie IIC Konfiguracja.