Walidacja dokumentu w buforze
Po wysłaniu do partnera międzyfirmowego, komunikat IIC jest umieszczany w kolejce w dedykowanym buforze. Przetwarzaniu należy poddać każdy dokument znajdujący się w buforze. W pierwszym kroku należy sprawdzić poprawność dokumentu, a w kolejnych krokach dokument może zostać zaakceptowany lub odrzucony. Przetwarzanie może być wykonywane ręcznie przez użytkownika lub automatycznie za pomocą kolejki zleceń. Zaakceptowanie dokumentu spowoduje utworzenie lub aktualizację zamówienia, w zależności od typu komunikatu. W artykule opisano strukturę dokumentu bufora zakupu i różne akcje bufora:
- walidację,
- akceptację i
- odrzucenie.
Uwaga
Konfiguracja ustawień oraz obsługa dokumentu bufora sprzedaży działa w podobny sposób jak w przypadku dokumentu bufora zakupu i dlatego dokument bufora sprzedaży nie został opisany w tym artykule.
Dokument bufora zakupu
W dokumencie bufora zakupu dostępne są następujące pola:
Nr zapisu - Określa pole wewnętrzne, kolejny numer.
Data i godzina utworzenia - Określa znacznik czasu daty i godziny utworzenia dokumentu.
Utworzone przez - Określa identyfikator użytkownika, który utworzył dokument bufora.
Typ dokumentu - Określa typ dokumentu: Sprzedaż lub Zakup.
IIC Typ dokumentu -Określa typ komunikatu IIC, na przykład: Dokument zakupu, Powiadomienie o wydaniu, Faktura, Faktura korygująca lub Przyjęcie zwrotu.
Niezależna faktura - Określa, że dokument jest niezależną fakturą. Szczegółowe informacje na ten temat zamieszczono w artykule Niezależna faktura).
IIC Faktura wstępna - Określa, że dokument jest fakturą wstępną. Szczegółowe informacje na ten temat zamieszczono w artykule IIC Faktura wstępna).
IIC Akcja - Określa akcję, która zostanie uruchomiona po zaakceptowaniu dokumentu bufora.
Lokalny dokument istnieje - Określa, czy dokument jest potwierdzeniem lub aktualizacją istniejącego już dokumentu.
Typ lokalnego dokumentu - Określa typ dokumentu, jeśli istnieje lokalny dokument.
Nr lokalnego dokumentu - Określa numer dokumentu, jeśli istnieje lokalny dokument.
Ident. lokalnego przypisanego użytkownika - Określa identyfikator użytkownika przypisanego do dokumentu, jeśli istnieje dokument lokalny.
Nr zamówienia dostawcy - Określa numer zamówienia sprzedaży od dostawcy międzyfirmowego.
Nr dostawy wg dostawcy - Określa numer wydania sprzedaży od dostawcy międzyfirmowego.
Nr faktury dostawcy - Określa numer faktury sprzedaży od dostawcy międzyfirmowego.
Nr faktury kor. dostawcy - Określa numer faktury korygującej sprzedaży od dostawcy międzyfirmowego.
Data zamówienia - Określa datę zamówienia międzyfirmowego.
Nr dostawcy (zakup) - Określa numer dostawcy międzyfirmowego.
Nr nabywcy końcowego wg dostawcy - Określa numer nabywcy końcowego w procesie zwrotu dostawy bezpośredniej używany przez dostawcę międzyfirmowego.
Nazwa nabywcy końcowego wg dostawcy - Określa nazwę nabywcy końcowego w procesie zwrotu dostawy bezpośredniej używaną przez dostawcę międzyfirmowego.
Dopasowany nr nabywcy końcowego - Określa numer nabywcy końcowego w procesie zwrotu dostawy bezpośredniej na poziomie lokalnym, jeśli został dopasowany na podstawie wartości pól Nr nabywcy końcowego wg dostawcy lub Nazwa nabywcy końcowego wg dostawcy.
Liczba informacji - Określa liczbę różnic wartości pól zarejestrowanych podczas wymiany komunikatów oznaczonych jako Informacje w polu Śledź różnicę w ustawieniach IIC Pola szablonu złożonego komunikatu.
Liczba ostrzeżeń - Określa liczbę różnic wartości pól zarejestrowanych podczas wymiany komunikatów oznaczonych jako Ostrzeżenie w polu Śledź różnicę w ustawieniach IIC Pola szablonu złożonego komunikatu.
Liczba błędów - Określa liczbę różnic wartości pól zarejestrowanych podczas wymiany komunikatów oznaczonych jako Błąd w polu Śledź różnicę w ustawieniach IIC Pola szablonu złożonego komunikatu.
Liczba różnic - Określa łączną liczbę różnic wartości pól zarejestrowanych podczas wymiany komunikatów (suma wszystkich informacji, ostrzeżeń i błędów).
Walidacja dokumentu w buforze
Należy sprawdzić poprawność każdego dokumentu bufora przy użyciu funkcji Walidacja.
W trakcie walidacji aplikacja wyszukuje nabywcę lub dostawcę przypisanego do do punktu końcowego, z którego wysłano komunikat. Dodatkowo, aplikacja weryfikuje, czy nie ma błędów lub brakujących danych i stosuje mapowania, jeśli zostały zdefiniowane. Dodatkowe informacje na ten temat zamieszczono w artykule Mapowanie typu i numeru.
Po sprawdzeniu poprawności bufora, zostaną zaktualizowane następujące pola:
Liczba informacji - Jest to pole informacyjne, niemające wpływu na przebieg procesu.
Liczba ostrzeżeń - Jeśli są jakieś ostrzeżenia, okno dialogowe potwierdzenia wyświetli się podczas ręcznego przetwarzania bufora przed akceptacją dokumentu.
Liczba błędów - W przypadku wystąpienia błędów, zaakceptowanie dokumentu bufora nie będzie możliwe. Użytkownik musiałby w pierwszej kolejności usunąć wszystkie błędy i ponownie użyć akcji walidacji, aby kontynuować.
Uwaga
Tworzenie lub usuwanie wierszy jest zawsze rejestrowane jako ostrzeżenie w buforze w trakcie walidacji.
Uwaga
Aby wykonać walidację wszystkich wybranych dokumentów, można użyć akcji Walidacja seryjna z poziomu bufora.
Akceptacja dokumentu w buforze
W przypadku braku błędów, dokument bufora należy zaakceptować przy użyciu akcji Akceptacja. Wykonywana akcja jest zależna od typu dokumentu, na przykład utworzenie nowego zamówienia, aktualizacja istniejącego dokumentu lub zaksięgowanie faktury.
Po zaakceptowaniu dokumentu, tworzony jest komunikat HISTORIA DOKUMENTU. Należy go wysłać przy użyciu raportu IIC Wyślij komunikaty wychodzące lub strony IIC Komunikaty.
Uwaga
Aby zaakceptować wszystkie wybrane dokumenty, można użyć akcji Akceptacja seryjna z poziomu bufora.
Odrzucenie dokumentu w buforze
Jeśli zachodzi konieczność wprowadzenia zmiany lub korekty, dokument można odrzucić. Przed rozpoczęciem procesu odrzucenia należy wypełnić pole Przyczyna odrzucenia na skróconej karcie Wewnętrzny. Następnie, można użyć akcji Odrzuć. Użycie akcji spowoduje utworzenie specjalnego komunikatu HISTORIA DOKUMENTU. Po odebraniu komunikatu, zostanie utworzony specjalny dokument bufora umożliwiający wyświetlenie przyczyny odrzucenia.
Dodatkowo, użytkownicy mogą otrzymać powiadomienia e-mail informujące o odrzuceniu. Powiadomienie może zostać wysłane, jeśli pole Adres powiadomienia e-mail zostało wypełnione na stronie II Konfiguracja.