Table of Contents

Fakturowanie wstępne

W handlu międzyfirmowym, w którym towary są wysyłane do partnera międzyfirmowego, zapasy będące "w drodze" znikają tymczasowo (na czas transportu) z ksiąg i stanów magazynowych obu firm. Z perspektywy grupy informacje o bieżącej wartości zapasów lub rzeczywistych poziomach zapasów nie są wtedy dokładne.

Funkcjonalność fakturowania wstępnego umożliwia księgowanie zamówienia zakupu dla towarów będących w drodze przed przyjęciem do magazynu firmy. Zapasy są przyjmowane w wirtualnej lokalizacji fakturowania wstępnego i tworzone jest zlecenie przesunięcia pomiędzy lokalizacją fakturowania wstępnego a końcową lokalizacją docelową.

Schemat procesu fakturowania wstępnego

Ustawienia fakturowania wstępnego

Aby włączyć funkcjonalność fakturowania wstępnego w Advanced Intercompany:

  1. Utwórz nową kartotekę lokalizacji oraz ustawienia księgowania zapasów dla wirtualnej lokalizacji używanej dla procesu wstępnego fakturowania.

  2. Na stronie IIC Konfiguracja na skróconej karcie Faktura wstępna:

    • Zaznacz pole Włączono fakturowanie wstępne.
    • Wypełnij pole Kod lokalizacji faktury wstępnej, wprowadzając kod oznaczający utworzoną wirtualną lokalizację.
    • Zaznacz pole Autom. księguj wydanie przesunięcia, jeśli wydanie przesunięcia ma być księgowane automatycznie podczas tworzenia zlecenia przesunięcia z zamówienia zakupu.
    • Zaznacz pole Pomiń potwierdzenie podczas usuwania przyjęcia magazynowego, jeśli połączone przyjęcia magazynowe mają zostać usunięte bez wyświetlenia wyskakujących okienek dialogowych potwierdzenia.
    • Zaznacz pole Zbiorcza faktura wstępna, aby zezwolić na tworzenie zbiorczego zlecenia przesunięcia.
  3. Na stronie Marszruta przesunięcia zdefiniuj wartość Marszruta przesunięcia z lokalizacji fakturowania wstępnego na lokalizację docelową.

Porada

Aby dokumenty bufora zakupu IIC typu Faktura były przetwarzane automatycznie jako faktura wstępna od dostawcy międzyfirmowego:

  1. Otwórz stronę Kartoteka dostawcy przy użyciu przypisanego punktu końcowego IIC.
  2. Zaznacz pole IIC Faktura wstępna.

Księgowanie faktury wstępnej i tworzenie zlecenia przesunięcia

Postępuj zgodnie z instrukcją podstawowego procesu opisanego w artykule Procesy podstawowe Intercompany. Zatrzymaj się na etapie, w którym firma KUPUJĄCEGO musi sprawdzić poprawność potwierdzenia faktury i je zaakceptować.

Porada

Należy pamiętać o wypełnieniu pola Kod lokalizacji. Funkcjonalność fakturowania wstępnego nie działa w sytuacji, gdy w wierszu zakupu nie został wybrany kod lokalizacji. W przypadku braku kodu lokalizacji nie można utworzyć dokumentu zlecenia przesunięcia.

Aby rozpocząć fakturowanie wstępne:

  1. W dokumencie bufora zakupu, w którym w polu IIC Typ dokumentu wybrano wartość Faktura, zaznacz pole IIC Faktura wstępna.
  2. Sprawdź poprawność i zaakceptuj dokument bufora zakupu.
Uwaga

Jeśli istnieje przyjęcie magazynowe, wyświetli się okno dialogowe z pytaniem, czy przyjęcie ma zostać usunięte. Nie dotyczy to sytuacji, w której pole Pomiń potwierdzenie podczas usuwania przyjęcia magazynowego zostało zaznaczone na stronie IIC Konfiguracja. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule IIC Konfiguracja.

  1. Zostanie utworzone zlecenie przesunięcia pomiędzy lokalizacją fakturowania wstępnego i pierwotną lokalizacją zamówienia zakupu.

Zbiorcze fakturowanie wstępne

Funkcjonalność zbiorczego fakturowania wstępnego umożliwia tworzenie wielu zleceń przesunięcia dla wielu zamówień zakupu ujętych na zbiorczej fakturze wstępnej.

Schemat procesu zbiorczego fakturowania wstępnego

Ponadto, jest możliwość tworzenia zbiorczych zleceń przesunięcia dla wielu zamówień zakupu ujętych na zbiorczej fakturze wstępnej. Aby to zrobić, wykonaj poniższej kroki:

  1. Na stronie IIC Konfiguracja na skróconej karcie Faktura wstępna:

    • Zaznacz pole Przeniesienie zbiorczej faktury wstępnej.

Schemat procesu tworzenia zbiorczego zlecenia przesunięcia

Ręczne wstępne fakturowanie

Istnieje możliwość użycia funkcjonalności fakturowania wstępnego dla dokumentów niebędących dokumentami międzyfirmowymi.

W kartotece dostawcy dostępne jest nowe pole: Ręczne wstępne fakturowanie. Po zaznaczeniu pola, widoczna będzie nowa akcja: IIC Księguj fakturę wstępną. Akcji można użyć do księgowania przyjęcia i faktury, a także utworzenia zlecenia przesunięcia dla wszystkich ilości z pola Ilość do wstępnego fakturowania dostępnego w wierszach.