Wysyłanie dokumentów sprzedaży i zakupu
Artykuł opisuje proces wymiany dokumentów pomiędzy partnerami.
IIC Dokument
Poniższe pola zostały dodane do dokumentów sprzedaży i zakupu:
IIC Dokument - Określa, że dokument jest dokumentem międzyfirmowym (IIC) i został uwzględniony w przepływie dokumentów IIC.
IIC Kod stanu - Określa bieżący stan dokumentu.
IIC Utworzone przez - Określa użytkownika, który utworzył dokument.
IIC (Zaksięgowany) Dokument bufora istnieje - Określa, że istnieją dokumenty bufora oczekujące na wykonanie akcji.
Rysunek: Pola IIC na stronie dokumentu
Wygenerowany dla nabywcy/dostawcy dokument sprzedaży lub zakupu, posiadający przypisany numer w polu Nr punktu końcowego IIC, stanie się automatycznie dokumentem międzyfirmowym.
Oznacza to, że zostaną zastosowane wszelkie ograniczenia powiązane z bieżącym stanem dokumentu IIC.
Wysyłanie dokumentu
Wysłanie dokumentu jest możliwe tylko po utworzeniu komunikatu. Kod stanu WYCHODZĄCY wskazuje na to, że dla dokumentu utworzono komunikat. Wysyłanie dokumentu następuje automatycznie przy zwalnianiu dokumentu, jeśli na stronie Konfiguracja IIC wybrano opcję IIC Wyślij przy zwolnieniu dokumentu. W przeciwnym razie należy użyć akcji IIC Wyślij.
Następnie, należy wysłać komunikat. Można to zrobić przy użyciu raportu IIC Wyślij komunikaty wychodzące na stronie IIC Komunikaty.
Rysunek: Wyszukiwanie raportu IIC Wyślij komunikaty wychodzące
Dalsze przetwarzanie dokumentu
Dokument należy zaakceptować po drugiej stronie bufora. Po otrzymaniu komunikatu HISTORIA DOKUMENTU, stan zostanie zmieniony na ZAAKCEPTOWANY.
Następnie, zdalny dokument należy zwolnić i wysłać. Po otrzymaniu potwierdzenia, zostanie utworzony nowy dokument bufora. Jeśli zostanie on zaakceptowany, stan komunikatu zmieni się na POTWIERDZONY. Wysłanie komunikatu HISTORIA DOKUMENTU spowoduje również zmianę stanu na POTWIERDZONY.
IIC Zapisy dziennika dokumentów
Bieżący stan dokumentu zostanie wyświetlony w polu IIC Kod stanu.
Wartość pola IIC Kod stanu jest obliczana na bieżąco na podstawie zawartości tabeli IIC Zapisy dziennika dokumentów. Tabelę można wyświetlić przy pomocy akcji IIC Zapisy dziennika dokumentów.
Rysunek: Strona IIC Zapisy dziennika dokumentów
Wykonanie akcji w którejkolwiek z firm powoduje utworzenie i synchronizację zapisu pomiędzy nimi.
Anulowanie dokumentu
Dokument można anulować przy użyciu akcji IIC Anuluj. Spowoduje to wyczyszczenie pola IIC Dokument, które w efekcie zostanie wykluczone z procesów międzyfirmowych.
Utworzony zostaje także komunikat HISTORIA DOKUMENTU, aby umożliwić anulowanie dokumentu także w firmie odbiorcy.