Table of Contents

Zwroty międzyfirmowe

Advanced Intercompany obsługuje różne procesy zwrotu. W artykule opisano typy procesów zwrotu obsługiwanych przez Advanced Intercompany i przedstawiono, w jaki sposób Advanced Intercompany może usprawnić działanie przedsiębiorstwa.

Zwrot międzyfirmowy to proces, w jaki firmy obsługują zwroty produktów lub usług, które zostały sprzedane przez jedną firmę drugiej. Produkty lub usługi można zwracać z powodu uszkodzenia lub z innych powodów.

Advanced Intercompany obsługuje trzy opisane poniżej typu zwrotu:

Podstawowy proces zwrotu

Podstawowy proces zwrotu obejmuje dwie firmy: SPRZEDAJĄCY i KUPUJĄCY.

W standardowym procesie zwrotu, jeśli KUPUJĄCY chciałby dokonać zwrotu, na przykład uszkodzonego towaru, powiadamia SPRZEDAJĄCEGO, który potwierdza zwrot i udziela wskazówek, jak to zrobić. KUPUJĄCY odsyła towar, a SPRZEDAJĄCY sprawdza go pod kątem uszkodzeń. Jeśli szkoda zostanie potwierdzona, SPRZEDAJĄCY przetwarza zwrot lub wymianę zgodnie z uzgodnionymi warunkami.

Proces zwrotu jest zwykle inicjowany przez KUPUJĄCEGO, ale może go także zainicjować SPRZEDAJĄCY.

Zwrot dostawy bezpośredniej do kupującego

Zwrot dostawy bezpośredniej do kupującego obejmuje trzy firmy: SPRZEDAJĄCY, KUPUJĄCY i NABYWCA. W procesie zwrotu dostawy bezpośredniej, gdy NABYWCA chciałby zwrócić towar, firma KUPUJĄCEGO weryfikuje zwrot i komunikuje go SPRZEDAJĄCEMU. SPRZEDAJĄCY potwierdza zwrot i przekazuje instrukcje firmie KUPUJĄCEGO, która koordynuje zwrot z NABYWCĄ. SPRZEDAJĄCY sprawdza zwrócone produkty i przetwarza zwrot lub wymianę, jeśli zwrot jest ważny.

Zwrot dostawy bezpośredniej do sprzedającego

Zwrot dostawy bezpośredniej do sprzedającego obejmuje trzy firmy: SPRZEDAJĄCY, KUPUJĄCY i NABYWCA. W procesie zwrotu dostawy bezpośredniej, w którym NABYWCA zwraca towary bezpośrednio do SPRZEDAJĄCEGO, SPRZEDAJĄCY sprawdza zwrot i kontaktuje się z firmą KUPUJĄCEGO w celu podania odpowiednich szczegółów. Firma KUPUJĄCEGO weryfikuje zwrot i koordynuje proces zwrotu ze SPRZEDAJĄCYM. SPRZEDAJĄCY przetwarza zwrot lub wymianę zgodnie z uzgodnionymi warunkami.

Dokładne odwrócenie kosztów w zwrotach

Jeśli firma rejestruje zwroty w Business Central, konieczne jest zapewnienie prawidłowej obsługi wyceny zapasów. W tym celu należy zdefiniować dokładne odwrócenia kosztów jako obowiązkowe w ustawieniach sprzedaży i należności lub ustawieniach zakupu i zobowiązań. Advanced Intercompany w procesie zwrotu dostawy bezpośredniej, umożliwia pobieranie zapasów do zwrotu z zapasów na stanie według kosztu jednostkowego, po którym zapasy zostały zakupione.

Aby Zobacz
Dowiedzieć się, jak przejść przez podstawowy proces zwrotu w aplikacji Advanced Intercompany Podstawowy proces zwrotu
Dowiedzieć się, jak działa zwrot dostawy bezpośredniej do kupującego w aplikacji Advanced Intercompany Zwrot dostawy bezpośredniej do kupującego
Dowiedzieć się, jak działa zwrot dostawy bezpośredniej do sprzedającego w aplikacji Advanced Intercompany Zwrot dostawy bezpośredniej do sprzedającego
Dowiedz się, na czym polega obsługa dokładnego odwrócenia kosztów w aplikacji Dokładne odwrócenie kosztów w zwrotach międzyfirmowych