Table of Contents

Przewodnik po procesach podstawowych

W artykule zamieszczono szczegółowe instrukcje umożliwiające przejście podstawowego procesu międzyfirmowego. Przedstawiono także szybki sposób konfiguracji aplikacji.

Tworzenie drugiej firmy

  1. Przejdź do strony Firmy:

    Przejście do strony firm

  2. Wybierz CRONUS International Ltd..

  3. Użyj akcji Kopiuj.

    Akcja Kopiuj

  4. Wprowadź CRONUS USA, wybierz przełącznik Rozumiem i kliknij przycisk OK:

    Kopiowanie

  5. Zaczekaj na zakończenie procesu i zamknij okno dialogowe.

Tworzenie podstawowych ustawień

  1. Przejdź do strony IIC Konfiguracja:

    Przejście do konfiguracji IIC

  2. Użyj akcji IIC Inicjuj.

    Inicjalizowanie

  3. Zamknij komunikat.

Definiowanie punktów końcowych

  1. Przejdź do strony Usługi sieci Web:

    Przejście do usług sieci Web

  2. Znajdź usługę o nazwie IIC Usługa sieci Web.

  3. Prawym przyciskiem myszy kliknij pole SOAP URL i wybierz opcję Kopiuj łącze:

    Kliknięcie adresu URL protokołu SOAP

  4. Adres powinien mieć następujący format: http://\/\/WS/CRONUS%20International%20Ltd./Codeunit/IICWebService

  5. Przejdź do strony IIC Lista punktów końcowych.

    Przejście do punktów końcowych IIC

  6. Utwórz nowy rekord.

  7. Wprowadź CRONUS INTERNATIONAL jako wartość pola Kod.

  8. Wklej skopiowaną wartość pola SOAP URL w polu Adres usługi sieci Web.

  9. Wypełnij pola Nazwa użytkownika usługi sieci Web oraz Hasło przy użyciu poświadczeń użytkownika.

    Punkt końcowy International

  10. Utwórz nowy rekord.

  11. Wprowadź CRONUS USA w polu Nr.

  12. Wklej skopiowaną wartość pola SOAP URL w polu Adres usługi sieci Web.

  13. Zmień CRONUS%20International%20Ltd. na CRONUS USA w polu Adres usługi sieci Web. Wartość powinna mieć następujący format: http://\/\/WS/CRONUS USA/Codeunit/IICWebService

  14. Wypełnij pola Nazwa użytkownika usługi sieci Web oraz Hasło przy użyciu poświadczeń użytkownika.

    CRONUS USA

  15. Przejdź do strony IIC Konfiguracja.

  16. Wybierz CRONUS INTERNATIONAL w polu Własny punkt końcowy:

    Własny punkt końcowy

Synchronizowanie ustawień

  1. Przejdź do strony Ustawienia użytkownika.

  2. Dodaj rekord przy użyciu nazwy użytkownika:

    Ustawienia użytkownika

  3. Zaznacz pole IIC Administrator:

    Administrator

  4. Przejdź do strony IIC Lista punktów końcowych.

  5. Otwórz rekord CRONUS USA.

  6. Użyj akcji Synchronizuj:

    Synchronizacja

  7. Zamknij komunikat.

  8. Uruchom raport IIC Wyślij komunikaty wychodzące przy użyciu funkcji Powiedz mi.

  9. Powinien wyświetlić się komunikat informujący o wysłaniu 1 komunikatu. Zamknij komunikat.

    Komunikat wysłany

  10. Przejdź do strony Moje ustawienia:

    Przejście do moich ustawień

  11. Kliknij przycisk asysty edycji pola Firma i wybierz CRONUS USA:

    Zmiana firmy

  12. Kliknij przycisk OK.

  13. Przejdź do strony IIC Lista punktów końcowych.

  14. Otwórz rekord CRONUS INTERNATIONAL.

  15. Wypełnij pole Hasło usługi sieci Web przy użyciu hasła użytkownika.

    Wypełnianie hasła

Przypisywanie punktów końcowych do nabywcy i dostawcy

  1. Przejdź do strony Nabywcy.

  2. Utwórz nowy rekord.

  3. Użyj szablonu Nabywca DOMESTIC:

    Szablon nabywcy

  4. Wprowadź CRONUS International w polu Nazwa.

  5. Wybierz CRONUS INTERNATIONAL w polu IIC Punkt końcowy:

    IIC Dostawca

  6. Otwórz stronę Moje ustawienia i zmień firmę na CRONUS International Ltd..

  7. Przejdź do strony Dostawcy.

  8. Utwórz nowy rekord.

  9. Użyj szablonu Dostawca DOMESTIC.

  10. Wprowadź CRONUS USA w polu Nazwa.

  11. Wybierz CRONUS USA w polu IIC Punkt końcowy:

    IIC Dostawca

Tworzenie zamówienia zakupu

  1. Przejdź do strony Zamówienia zakupu.

  2. Utwórz nowy dokument.

  3. Wybierz CRONUS USA w polu Dostawca.

  4. Dodaj nowy wiersz typu Zapas , wprowadź 1000 w polu Nr oraz 10 w polu Ilość:

    Zamówienie zakupu

Zwalnianie i wysyłanie zamówienia zakupu

  1. Zwolnij utworzony dokument przy użyciu akcji Zwolnij. Jako IIC kod stanu dokument powinien mieć wartość WYCHODZĄCY:

    Wychodzące ZZ

  2. Wyślij komunikat - otwórz funkcję Powiedz mi, wprowadź IIC Wyślij komunikaty wychodzące i uruchom raport. Powinno wyświetlić się okno dialogowe informujące o wysłanym komunikacie, a wartość pola Stan powinna zmienić się na WYSŁANY.

Walidacja i akceptacja dokumentu bufora

  1. Zmień firmę na CRONUS USA przy użyciu strony Moje ustawienia.

  2. Przejdź do strony IIC Dokumenty bufora sprzedaży:

    Przejście do bufora sprzedaży

  3. Otwórz najnowszy rekord.

  4. Użyj akcji Walidacja i Akceptacja:

    Bufor sprzedaży

  5. Zaakceptuj okno dialogowe. Powinno otworzyć się zamówienie sprzedaży.

Zwalnianie i wysyłanie zamówienia sprzedaży.

  1. Zwolnij utworzony dokument przy użyciu akcji Zwolnij.

  2. Utwórz komunikat przy użyciu akcji IIC Wyślij. Stan powinien zmienić się na WYCHODZĄCY:

    IIC Wyślij

  3. Wyślij komunikat przy użyciu raportu IIC Wyślij komunikaty wychodzące. Powinien wyświetlić się komunikat informujący o 2 wysłanych komunikatach, a wartość pola Stan powinna zmienić się na WYSŁANY.

Walidacja i akceptacja dokumentu w buforze zakupu

  1. Zmień firmę na CRONUS International Ltd. przy użyciu strony Moje ustawienia.

  2. Przejdź do strony IIC Dokumenty bufora zakupu:

    Przejście do bufora zakupu

  3. Otwórz najnowszy rekord i użyj akcji Walidacja oraz Akceptacja:

    Bufor zakupu

  4. Zaakceptuj okna dialogowe. Powinno otworzyć się zamówienie zakupu - wartość pola IIC Stan powinna zmienić się na POTWIERDZONY.

  5. Wyślij komunikat przy użyciu raportu IIC Wyślij komunikaty wychodzące.

Księgowanie zamówienia sprzedaży

  1. Zmień firmę na CRONUS USA przy użyciu strony Moje ustawienia.

  2. Przejdź do strony Zamówienia sprzedaży.

  3. Otwórz ostatnie zamówienie sprzedaży dla nabywcy CRONUS International. Zamówienie powinno mieć stan POTWIERDZONY.

  4. Zaksięguj zamówienie przy użyciu akcji Księguj. Kliknij przycisk OK z wybraną opcją Wydanie i faktura:

    Księgowanie zamówienia sprzedaży

  5. Zaakceptuj okno dialogowe i otwórz fakturę:

    Otwarcie faktury

Wysyłanie wydania sprzedaży i faktury

  1. Utwórz komunikat faktury przy użyciu akcji IIC Wyślij. Stan powinien zmienić się na WYCHODZĄCY.

  2. Otwórz wiersze wydania przy użyciu akcji Wiersze wydania zapasu w menu Wiersz:

    Otwarcie wierszy wydania zapasu

  3. Otwórz zaksięgowane wydanie przy użyciu akcji Pokaż dokument.

  4. Utwórz komunikat przy użyciu akcji IIC Wyślij:

    Wysłanie zaksięgowanej faktury

  5. Wyślij komunikaty przy użyciu raportu IIC Wyślij komunikaty wychodzące. Powinien wyświetlić się komunikat informujący o wysłaniu 3 komunikatów.

Akceptowanie powiadomienia o wydaniu

  1. Zmień firmę na CRONUS International Ltd. przy użyciu strony Moje ustawienia.

  2. Przejdź do strony IIC Dokumenty bufora zakupu.

  3. Otwórz rekord Powiadomienie o wydaniu:

    Otwarcie powiadomienia o wydaniu

  4. Użyj akcji Walidacjai Akceptacja.

  5. Zaakceptuj okno dialogowe - powiadomienie zostało zaakceptowane.

  6. Przejdź do strony Zamówienia zakupu.

  7. Znajdź i otwórz zamówienie zakupu dla CRONUS USA.

  8. Upewnij się, że jako stan ustawiono opcję ZAMKNIĘTY oraz że pola IIC Stan wydania i II CIlość wydana (podst. JM) zostały wypełnione:

    Zamknięte zamówienie zakupu

Akceptowanie faktury

  1. Zaksięguj przyjęcie przy użyciu akcji Księguj.

  2. Użyj opcji Przyjęcie:

    Przyjęcie zamówienia

  3. Przejdź do strony IIC Dokumenty bufora zakupu przy użyciu pola Istnieje zaksięgowany dokument bufora:

    Zaksięgowany bufor

  4. Otwórz dokument bufora faktury.

  5. Wybierz akcje Walidacja i Akceptacja w dokumencie bufora faktury, aby zaksięgować fakturę:

    Akceptowanie faktury

  6. Zaakceptuj okno dialogowe - zamówienie zostało zaksięgowane.

  7. Użyj raportu IIC Wyślij komunikaty wychodzące, aby wysłać potwierdzenia - powinno wyświetlić się okno dialogowe informujące o 3 wysłanych komunikatach.