Dodawanie komentarzy do kartotek i dokumentów
Zamieszczanie dodatkowych informacji do kont K/G, kartotek nabywców lub zamówień sprzedaży pozwala na przekazanie innym użytkownikom informacji o wyjątkach i specjalnych umowach. Praktycznie każda kartoteka i dokument posiada akcję Komentarze, otwierającą stronę Arkusz komentarza, na której można pisać i czytać komentarze. W dokumentach można dodawać komentarze bezpośrednio do pojedynczych wierszy.
Komentarze w realizowanych dokumentach są przenoszone do powiązanego zaksięgowanego dokumentu. Przykładowo, komentarz w zamówieniu sprzedaży jest przenoszony do powiązanego zaksięgowanego wydania sprzedaży.
Dodatkowo można określić czy komentarze mają być przenoszone z jednego typu dokumentu do innego tworzonego typu dokumentu, na przykład z zamówienia sprzedaży do faktury sprzedaży. Można to zrobić, odpowiednio, na stronach Sprzedaż i należności oraz Zakupy i zobowiązania.
Uwaga
Komentarze nie są drukowane ani wysyłane do raportów i zewnętrznych dokumentów.
Poniższa procedura opisuje jak dodać komentarz do kartoteki zapasu. Podobna procedura ma zastosowanie w przypadku wszystkich innych kartotek i dokumentów. W przypadku wierszy dokumentów akcja Komentarze jest umieszczona w menu akcja dla wiersza.
Aby dodać komentarze do kartoteki zapasu
- Wybierz ikonę , wprowadź Zapasy, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Otwórz kartotekę odpowiedniego zapasu.
- Wybierz akcję Komentarze.
- Na stronie Arkusz komentarza wprowadź dowolny tekst, a następnie wybierz przycisk OK.