Table of Contents

Dodawanie komentarzy do kartotek i dokumentów

Zamieszczanie dodatkowych informacji do kont K/G, kartotek nabywców lub zamówień sprzedaży pozwala na przekazanie innym użytkownikom informacji o wyjątkach i specjalnych umowach. Praktycznie każda kartoteka i dokument posiada akcję Komentarze, otwierającą stronę Arkusz komentarza, na której można pisać i czytać komentarze. W dokumentach można dodawać komentarze bezpośrednio do pojedynczych wierszy.

Komentarze w realizowanych dokumentach są przenoszone do powiązanego zaksięgowanego dokumentu. Przykładowo, komentarz w zamówieniu sprzedaży jest przenoszony do powiązanego zaksięgowanego wydania sprzedaży.

Dodatkowo można określić czy komentarze mają być przenoszone z jednego typu dokumentu do innego tworzonego typu dokumentu, na przykład z zamówienia sprzedaży do faktury sprzedaży. Można to zrobić, odpowiednio, na stronach Sprzedaż i należności oraz Zakupy i zobowiązania.

Uwaga

Komentarze nie są drukowane ani wysyłane do raportów i zewnętrznych dokumentów.

Poniższa procedura opisuje jak dodać komentarz do kartoteki zapasu. Podobna procedura ma zastosowanie w przypadku wszystkich innych kartotek i dokumentów. W przypadku wierszy dokumentów akcja Komentarze jest umieszczona w menu akcja dla wiersza.

Aby dodać komentarze do kartoteki zapasu

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Zapasy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz kartotekę odpowiedniego zapasu.
  3. Wybierz akcję Komentarze.
  4. Na stronie Arkusz komentarza wprowadź dowolny tekst, a następnie wybierz przycisk OK.

Zobacz też

Praca z Business Central
Ogólna funkcjonalność dla firm