Table of Contents

Użycie Business Central w zautomatyzowanym przepływie pracy

Dane Business Central mogą zostać użyte w Microsoft Power Automate jako część przepływu pracy.

Uwaga

Funkcjonalność Przepływ pracy jest dostępna nie tylko w Power Automate, ale także w Business Central. Warto zauważyć, że mimo, że są dwoma oddzielnymi systemami przepływu pracy, każdy szablon przepływu pracy utworzony w Power Automate zostaje dodany do listy przepływów pracy w Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przepływ pracy.

Uwaga

Wymagane jest posiadanie aktywnego konta w Business Central oraz Power Automate.

Aby dodać Business Central jako źródło danych w Power Automate

  1. Otwórz w przeglądarce stronę flow.microsoft.com i zaloguj się.

  2. Ze wstążki u góry strony wybierz zakładkę Moje przepływy.

  3. Istnieją 3 sposoby na stworzenie przepływu; Rozpocznij od szablonu, Rozpocznij od pustego szablonu oraz Rozpocznij od łącznika. Szablonem jest zdefiniowany wcześniej przepływ, który został utworzony dla użytkownika. Aby użyć szablonu, wybierz go i utwórz połączenie z każdą usługą używaną przez szablon. Opcje Rozpocznij od pustego szablonu i Rozpocznij od łącznika pozwalają na stworzenie od podstaw nowego przepływu.

  4. Aby utworzyć przepływ z pustego szablonu, przejdź na stronę Moje przepływy i wybierz opcję Rozpocznij od pustego szablonu lub Zautomatyzowane przepływy.

  5. Wyszukaj łącznik Microsoft Dynamics 365 Business Central.

  6. Zdefiniuj nazwę i wybierz wyzwalacz, który ma zostać użyty dla przepływu.

  7. Z listy wyzwalaczy wybierz jeden z dostępnych w [!INCLUDEprod_short:

    Zgłoszono żądanie akceptacji dostawcy,
    Zgłoszono żądanie akceptacji wiersza dziennika głównego,
    Usunięto rekord,
    Zmieniono rekord,
    Utworzono rekord,
    Zmodyfikowano rekord,
    Zgłoszono żądanie akceptacji instancji dziennika głównego,
    Zgłoszono żądanie akceptacji nabywcy,
    Zgłoszono żądanie akceptacji zapasu,
    Zgłoszono żądanie akceptacji dokumentu zakupu, lub
    Zgłoszono żądanie akceptacji dokumentu sprzedaży.

  8. Power Automate będzie wymagać od użytkownika wyboru środowiska i firmy spośród opcji dostępnych w dzierżawie Business Central oraz wszystkich innych warunków, które mają być brane pod uwagę podczas przetwarzania danych.

    Uwaga

    Łącznik Power Automate zawarty w Business Central obsługuje liczne środowiska produkcyjne i środowiska piaskownicy. Jeśli nie utworzono wielu środowisk produkcyjnych i piaskownicy, dostępna jest jedynie opcja Produkcyjne.

    Na tym etapie połączenie z danymi Business Central Business Central zostało wykonane pomyślnie i można już rozpocząć tworzenie przepływu.

  9. Aby utworzyć przepływ z szablonu, wybierz opcję Rozpocznij z szablonu.

  10. Wyszukaj szablony Microsoft Dynamics 365 Business Central.

  11. Wybierz szablon z listy dostępnych szablonów, a następnie wybierz opcję Utwórz.

    Żądanie akceptacji zamówienia sprzedaży Microsoft Dynamics 365 Business Central,
    Żądanie akceptacji oferty sprzedaży Microsoft Dynamics 365 Business Central,
    Żądanie akceptacji faktury sprzedaży Microsoft Dynamics 365 Business Central,
    Żądanie akceptacji faktury korygującej sprzedaży Microsoft Dynamics 365 Business Central,
    *Żądanie akceptacji nabywcy Microsoft Dynamics 365 Business Central *,
    Żądanie akceptacji zamówienia zakupu Microsoft Dynamics 365 Business Central,
    Żądanie akceptacji faktury zakupu Microsoft Dynamics 365 Business Central,
    Żądanie akceptacji faktury korygującej zakupu Microsoft Dynamics 365 Business Central,
    Żądanie akceptacji zapasu Microsoft Dynamics 365 Business Central,
    Żądanie akceptacji dostawcy for Microsoft Dynamics 365 Business Central,
    Żądanie akceptacji instancji dziennika głównego Microsoft Dynamics 365 Business Central, lub
    Żądanie akceptacji wierszy dziennika głównego Microsoft Dynamics 365 Business Central.

  12. Power Automate wyświetli listę usług wykorzystywanych w szablonie przepływu i automatycznie spróbuje się z nimi połączyć. Jeśli system pierwszy raz łączy się z usługą, należy zalogować się w każdej wymagającej tego usłudze. Po udanej próbie połączenia obok usługi pojawi się zielony znacznik wyboru. Wybierz opcję Kontynuuj.

  13. Power Automate będzie wymagać wyboru środowiska i firmy spośród opcji dostępnych w dzierżawie Business Central. Ponieważ kroki przepływu pracy są od siebie niezależne, w trakcie korzystania z szablonu Power Automate Business Central wymagane może być wielokrotne wprowadzenie środowiska i firmy.

Dodatkowe informacje zamieszczono w sekcji Dokumentacja Power Automate.

Zobacz też

Przygotowywanie do prowadzenia działalności
Przepływ pracy
Import danych firmowych z innych systemów finansowo-księgowych
Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup
Zarządzanie przepływami pracy Dynamics 365 Business Central
Ustawienia użytkowników akceptujących
Konfigurowanie Business Central
Finanse