Przepływ pracy - przegląd
Można skonfigurować i używać przepływów pracy łączących zadania procesu biznesowego wykonywane przez różnych użytkowników. Zadania systemowe, takie jak automatyczne księgowanie, mogą być uwzględnione w przepływach pracy jako kroki, poprzedzające lub następujące po zadaniach użytkownika. Żądanie i akceptacja tworzenia nowych zapisów to typowe kroki przepływu pracy.
Domyślna wersja Business Central obsługuje trzy rodzaje przepływów pracy:
Przepływy Power Automate
Zautomatyzowane przepływy, które są wywoływane przez zdarzenia (takie jak utworzenie, modyfikacja lub usunięcie rekordu lub dokumentu) w Business Central. Dotyczy to także przepływów akceptacji utworzonych w Power Automate, które są wyzwalane po wysłaniu żądania akceptacji w Business Central.
Przepływy błyskawiczne wyzwalane ręcznie przy pomocy menu akcji Automatyzacja na stronach list, kartotek i dokumentów.
Przepływy Power Automate można utworzyć i ręcznie wywołać dla rekordu Business Central, takiego jak nabywca, zapas lub zamówienie sprzedaży, a zawarte w nich informacje można dostosowywać zarówno wewnątrz aplikacji oraz przy użyciu zintegrowanych narzędzi.
Przepływy akceptacji na podstawie wbudowanych szablonów przepływów pracy
Wszystkie dostępne przepływy pracy można zobaczyć na stronie Szablony przepływu pracy. Wersja próbna Business Central zawiera wiele wstępnie skonfigurowanych przepływów pracy w formie szablonów przepływów pracy, które można skopiować, aby utworzyć nowe przepływy pracy. Szablony przepływu pracy dostępne na stronie Szablony przepływu pracy, których nazwa rozpoczyna się od MS-, zostały dodane przez Microsoft.
Przepływy Power Automate
Business Central online umożliwia rejestrację w Power Automate i utworzenie zautomatyzowanych przepływów pracy. Te przepływy uruchamiane są bezpośrednio w Business Central. Mogą one łączyć zewnętrzne i wewnętrzne źródła danych i narzędzia, a wiedza o kodowaniu nie jest w tym celu wymagana.
Aby | Zobacz |
---|---|
Rozpocząć tworzenie przepływów i uruchamiać przepływy błyskawiczne w Power Automate | Korzystanie z przepływów Power Automate w Business Central |
Poznać szczegóły tworzenia, edycji i zarządzania przepływami | Konfigurowanie zautomatyzowanych przepływów i przepływów błyskawicznych |
Skonfigurować integrację Business Central z Power Automate dla administratorów | Konfigurowanie integracji z usługą Power Automate |
Przepływy akceptacji
Tworzenie przepływu pracy poprzez definiowanie zdarzeń rozpoczynających przepływ i następujących po nim może odbywać się na dwa sposoby:
- Zdarzenie przepływu pracy moderowane przez warunki zdarzenia.
- Odpowiedź przepływu pracy moderowana przez opcje odpowiedzi.
Aby zdefiniować kroki przepływu pracy należy wypełnić pola w wierszach przepływu pracy przy użyciu zdarzenia i wartości odpowiedzi, które reprezentują wspierane scenariusze.
Do zdarzeń przepływu pracy zaliczają się na przykład utworzenie zamówienia/oferty/faktury sprzedaży lub zakupu, zmiana ceny, edycja dostawcy lub nabywcy i wiele innych.
Uwaga
Jeżeli scenariusz firmy wymaga zdarzenia przepływu pracy lub reakcji, która nie jest obsługiwana w domyślnej wersji, należy zarejestrować się w usłudze Power Automate. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Korzystanie z przepływów Power Automate w Business Central. Alternatywnie, pobierz aplikację w usłudze AppSource lub rozpocznij pracę z partnerem Microsoft, aby dostosować kod aplikacji.
Aby | Zobacz |
---|---|
Skonfigurować użytkowników przepływu akceptacji, określić jak użytkownicy otrzymują powiadomienia i tworzyć nowe przepływy pracy. (Utworzyć nowe przepływy pracy dla niewspieranych scenariuszy i zaimplementować ich wymagane elementy poprzez dostosowanie kodu aplikacji.) | Konfigurowanie przepływów akceptacji |
Włączyć przepływy akceptacji, reagować na powiadomienia przepływów pracy, w tym żądania akceptacji i akceptować żądania w celu wykonania kroku przepływu pracy. Archiwizować i usuwać przepływy pracy. | Korzystanie z przepływów akceptacji |
Zobacz też
Sprzedaż
Zakupy
Zarządzanie projektem
Praca z Business Central
[Rozwiązywanie problemów w zautomatyzowanych przepływach pracy !INCLUDE[prod_short]](across-flow-troubleshoot.md)