Table of Contents

Potrzebujesz więcej czasu na podjęcie decyzji o subskrypcji?

Podjęcie właściwej decyzji przy wyborze aplikacji biznesowej jest bardzo ważne, a faktem jest, że odkrycie wszystkich funkcjonalności w Business Central może zająć trochę czasu. W razie potrzeby, możliwe jest przedłużenie okresu próbnego o kolejne 30 dni. Gdy zbliża się data ważności okresu próbnego po zalogowaniu pojawi się powiadomienie. Powiadomienie zawiera łącze do przewodnika Przedłuż okres próbny, za pomocą którego można przedłużyć okres próbny. Okres dodatkowych 30 dni rozpoczyna się w momencie wyboru w przewodniku opcji Przedłuż okres próbny.

Przedłużenie okresu próbnego jest jednak jednorazowe. Użytkownik nie może przedłużyć okresu próbnego dwukrotnie, a przynajmniej nie samodzielnie. Jeżeli użytkownik już przedłużył okres próbny, kolejny raz może tego dokonać wyłącznie partner Mictosoft. Jest to również wyłącznie jednorazowe. W razie braku partnera, więcej informacji zamieszczono w artykule Jak znaleźć dystrybutora?.

Aby przedłużyć okres próbny

  1. Zaloguj się w Business Central na stronie https://businesscentral.dynamics.com/.

    Zarejestruj się za pomocą konta poczty e-mail, tego samego, co w wersji próbnej.

    Jeżeli zarejestrowałeś się używając tego samego konta poczty e-mail, co w 30-dniowa wersja testowa Microsoft 365, musisz najpierw przedłużyć okres próbny Microsoft 365 lub wykupić subskrypcję Microsoft 365. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przedłuż wersję próbną Office 365 dla biznesu.

  2. W powiadomieniu znajdującym się na górze obszaru roboczego wybierz Przedłuż okres próbny.

    Jeżeli odrzuciłeś powiadomienie, musisz się wylogować, a następnie zalogować ponownie.

Porada

Jeżeli powiadomienie nie jest wyświetlone, możesz wymusić w Business Central uruchomienie przewodnika wspomaganej konfiguracji Przedłuż okres próbny poprzez dodanie parametru ?page=1828 do adresu URL, podobnie jak w przykładzie: https://businesscentral.dynamics.com/?page=1828

Co się stanie, jeżeli okres próbny wygaśnie?

Jeżeli pierwszy 30-dniowy okres próbny dobiegnie końca, użytkownik może przedłużyć go samodzielnie w sposób opisany powyżej, a nic nie ulegnie zmianie. Wystarczy zalogować się do firmy demonstracyjnej uruchomić przewodnik Przedłuż okres próbny z powiadomienia.

Jeżeli utworzyłeś własną firmę, wyloguj się, a następnie zaloguj się ponownie, z poświadczeniami dla tej firmy.

Jeżeli organizacja nawiązała relację dystrybutorską z partnerem, może on zalogować się do Business Central jako administrator delegowany i uruchomić ten sam przewodnik Przedłuż okres próbny. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przedłużanie okresu próbnego (jako administrator).

Po drugim przedłużeniu okresu próbnego, które dodało organizacji do 90 dni próbnych, należy zdecydować się na subskrypcję Business Central lub zrezygnować z Business Central. Jeżeli organizacja nie zdecyduje się na kontynuację, zalecamy wyeksportowanie wszystkich istotnych dla działalności firmy danych.

Po upływie przedłużonego okresu próbnego, można zdecydować się na subskrypcję Business Central w przeciągu 90 dni i kontynuować pracę w utworzonej firmie. 90 dni po wygaśnięciu przedłużonego okresu próbnego utworzona firma oraz wszystkie dane zostaną usunięte, chyba że użytkownik dokona subskrypcji.

Uwaga

Jeśli próbna wersja Business Central nie jest używana przez 45 dni, Microsoft uznaje okres próbny za zakończony, co oznacza usunięcie Business Central.

W przypadku zmiany wersji próbnej na płatną subskrypcję przed zakończeniem okresu próbnego, ograniczenie dotyczące 45 dniowego okresu nieużytkowania nie ma zastosowania.

Zobacz też

Tworzenie nowych firm
Wersje próbne i subskrypcje
Jak znaleźć dystrybutora?
Przedłużanie okresu próbnego (jako administrator)
Wprowadzenie jako dystrybutor Business Central Online