Tworzenie niestandardowych pakietów konfiguracji firmy
Bardzo prawdopodobne, że w miarę rozwoju firmy większość klientów będzie wykorzystywać zestaw typów firm. Zmiana typów firm w pakiety konfiguracji firm, których można użyć wielokrotnie, pomaga usprawnić proces implementacji.
Pakiet konfiguracyjny należy tworzyć dla danego obszaru funkcjonalności, można na przykład utworzyć pakiet dla funkcjonalności produkcyjnej. Pozwala to na dowolne implementowane i konfigurację nowych obszarów w firmie.
Innym podejściem jest utworzenie pakietu zawierającego tabele, które definiują ustawienia, na przykład:
- Ustawienia środków trwałych
- Ustawienia księgi głównej
- Ustawienia zapasów
- Ustawienia produkcji
- Ustawienia zakupów i zobowiązań
- Ustawienia marketingu
- Ustawienia serwisu
- Ustawienia sprzedaży i należności
- Ustawienia magazynu
- Główne ustawienia księgowania
- Ustawienia księgowe VAT
- Ustawienia księgowania zapasów
Wybierz ikonę , wprowadź Konfiguracja ręczna, a następnie wybierz powiązane łącze.
Ważne
Należy zachować ostrożność podczas wybierania tabel lub pól, które mają taką samą tymczasową nazwę, ale różnią się znakami specjalnymi takimi jak %, &, <, >, (,i). Na przykład, tabela „XYZ” może zawierać pola „Pole 1” oraz „Pole 1%”.
Procesor XML akceptuje tylko niektóre znaki specjalne i usunie te, których nie akceptuje. Jeśli w wyniku usunięcia znaku specjalnego takiego jak znak % w „Pole 1%”, będą istniały dwie lub więcej tabel lub pól o tej samej nazwie, podczas eksportu lub importu pakietu konfiguracji pojawi się błąd.
Aby utworzyć niestandardowy pakiet konfiguracji firmy
- Utwórz nową firmę. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie nowych firm.
- Skonfiguruj nową firmę według potrzeb. Wypełnij wszystkie wymagane pola ustawień.
- Otwórz nową firmę.
- Otwórz stronę Arkusz konfiguracji.
- Dodaj tabele, które mają być przeniesione do innej firmy w arkuszu. Przypisz wiersze arkusza do pakietu.
- Utwórz kwestionariusz dla najczęściej używanych tabel ustawień.
- Utwórz szablony konfiguracji, aby ułatwić tworzenie danych podstawowych, takich jak nabywcy lub zapasy.
- Wyeksportuj pakiet jako plik .rapidstart.
Zobacz też
Konfigurowanie firmy przy pomocy usług RapidStart
Administracja