Zarządzanie ustawieniami i preferencjami użytkownika
Administrator może konfigurować ustawienia użytkownika w Business Central, podobnie jak użytkownicy mogą zarządzać własnymi preferencjami na stronie Moje ustawienia.
Przegląd wszystkich użytkowników jest dostępny na liście Użytkownicy, a zmiana indywidualnych ustawień odbywa się poprzez wybór akcji Ustawienia użytkownika dla odpowiedniego użytkownika.
Porada
Lista Ustawienia użytkownika wyświetla bieżące ustawienia dla każdego użytkownika. Aby wyświetlić lub edytować indywidualnych użytkowników, należy wybrać akcję Wyświetl lub Edytuj.
Strona Kartoteka ustawień użytkownika jest podobna do strony Moje ustawienia, do której dostęp ma każdy użytkownik, i jest zaawansowanym narzędziem administracyjnym, służącym, na przykład, do konfiguracji domyślnych ustawień oraz czyszczenia spersonalizowane strony.
Typy ustawień użytkownika
Ustawienia użytkownika to pojęcie odmienne od konfiguracji użytkownika, ze względu na to, że dotyczy ona użytkownika zarówno jako jednostki jak i jego dostępu do systemu. Ponadto, ustawienia użytkownika nie mają związku z personalizacją użytkownika, na przykład niewielkimi zmianami interfejsu użytkownika. Ustawienia użytkownika określają zdefiniowane, wstępne dla każdego użytkownika, ustawienia w różnych aspektach prezentacji aplikacji. W poniższym akapicie wymieniono pięć typów ustawień i preferencji, które mogą zostać określone przez jednostkę lub odgórnie przez administratora.
Firma
To ustawienie określa, do jakiej firmy będzie następny login. Użytkownik może mieć dostęp do wielu firm i być aktywny w kilku firmach.
Rola
W roli lub profilu opisana jest funkcja użytkownika w firmie, na przykład Kierownik ds. sprzedaży, Księgowy czy Pracownik działu zakupów. Jest tam też określony widok główny użytkownika, czyli strona główna widziana przez użytkownika po zalogowaniu. Nie wpływa to w żadnym stopniu na dostęp do funkcjonalności w Business Central.
Język
To ustawienie określa, w jakim języku będzie przez Business Central prezentowany tekst, etykiety i komunikaty o błędzie. Jeśli użytkownicy Business Central są zsynchronizowani z Microsoft 365, zostaną użyte ustawienia języka z Microsoft 365, wychodząc z założenia, że użytkownik chce stosować te same ustawienia w produktach Office i Business Central. Administrator może zmienić domyślne ustawienia, a każdy użytkownik może wybrać spośród dostępnych języków na stronie Moje ustawienia. Zostaną jednak zresetowane do wartości z Microsoft 365 po kolejnej synchronizacji.
Jeśli ustawienie języka z Microsoft 365 odpowiada wspieranemu językowi w Business Central, dla użytkownika zostanie wybrany ten język.
Uwaga
Aby Business Central prawidłowo wyświetlał język, może zaistnieć potrzeba instalacji aplikacji językowej. Z tego powodu warto zainstalować potrzebne aplikacje językowe przed logowaniem pierwszego użytkownika, aby od początku mieli dobre doświadczenia. Dodatkowe informacje zamieszczono w liście wspierane języki.
Region
Za jego pomocą określana jest metoda prezentowania dat i numerów w kliencie Business Central, na przykład czy stosowany jest europejski czy amerykański format daty, albo czy należy wyświetlać znak dziesiętny i separator tysięcy w kwotach. Jeśli użytkownicy Business Central są zsynchronizowani z Microsoft 365, zostaną użyte ustawienia regionalne z Microsoft 365, wychodząc z założenia, że użytkownik chce stosować te same ustawienia w produktach Office i Business Central. Ustawienia te mogą zostać zmienione ręcznie przez administratora lub użytkownika w Business Central, ale zostaną one zresetowane do wartości z Microsoft 365 podczas następnej synchronizacji.
Strefa czasowa
To ustawienie określa strefę czasową, w której znajduje się użytkownik. Nie jest ono zsynchronizowane z Microsoft 365 i musi zostać ustawione ręcznie.
Porady i nauka
Od 2021 release wave 1 na niektórych stronach widoczne są wskazówki i krótkie wprowadzenie dotyczące strony. Jeśli użytkownik nie chce korzystać z wskazówek i informacji o otwieranych stronach, może wyłączyć tę funkcję. Po wyłączeniu funkcji wskazówek, można nadal jednak je wyświetlać, wybierając tytuł strony w lewym górnym rogu. Administrator może wyłączyć porady i naukę dla wszystkich użytkowników, na przykład w trakcie wprowadzania użytkowników, którzy są już zaznajomieni z Business Central.
Uwaga
Jeśli synchronizacja użytkownika Microsoft 365 jest wykonywana podczas gdy użytkownicy są zalogowani do Business Central, muszą oni odświeżyć przeglądarkę lub wylogować i zalogować się ponownie do Business Central, aby zobaczyć inny język ustawiony przez akcję synchronizacji.
Przegląd wszystkich zmian specyficznych dla użytkownika
Administrator może uzyskać przegląd indywidualnych zmian w Business Central, które zostały wprowadzone w różnych stronach Business Central przez każdego z użytkowników. Zmiany interfejsu użytkownika w Business Central będą odzwierciedlone na liście Personalizacje użytkownika.
Aby przejrzeć lub usunąć personalizacje użytkownika
- Wybierz ikonę
, wprowadź Spersonalizowane strony, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Zostanie pokazana lista użytkowników i ich spersonalizowane strony. Aby wyczyścić personalizację użytkownika, naciśnij odpowiedni wiersz, lub wybierz Zarządzaj, a następnie wybierz Usuń.
Procedura powoduje usunięcie personalizacji oraz powrót interfejsu użytkownika danej strony do stanu domyślnego.
Zobacz też
Przygotowywanie do prowadzenia działalności
Dostępność krajowa/regionalna i wspierane tłumaczenia
Zmiana języka i ustawień regionalnych