Integracja z Dynamics 365 Sales
Uwaga
Microsoft Entra ID to nowa nazwa usługi Azure Active Directory. Dowiedz się więcej
Rola sprzedawcy często jest uznawana za jeden z najbardziej skierowanych na zewnątrz zawodów na świecie. Jednak dla sprzedawców pomocna jest możliwość wglądu w wewnętrzne działania firmy i sprawdzenie, co dzieje się na zapleczu. Dzięki integracji Business Central i Dynamics 365 Sales sprzedawcy zyskują taką możliwość. Integracja pozwala użytkownikom na wyświetlanie informacji w Business Central podczas pracy w Dynamics 365 Sales. Na przykład przy przygotowaniu oferty sprzedaży przydatną może być wiedza na temat dostępności zapasów potrzebnych do realizacji zamówienia. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Praca z Dynamics 365 for Sales w Business Central.
Uwaga
W tej sekcji opisano proces integracji wersji online Dynamics 365 Sales i Business Central przez Dataverse. Dodatkowe informacje dotyczące konfiguracji lokalnej zamieszczono w artykule Przygotowywanie Dynamics 365 Sales do integracji lokalnej.
Integracja poprzez Dataverse
Aby ułatwić łączenie i synchronizację danych z innymi aplikacjami Dynamics 365, Business Central można zintegrować także z Dataverse. Na przykład, aplikację można połączyć z Dynamics 365 Sales lub nawet z aplikacjami zbudowanymi przez użytkownika. W przypadku integracji po raz pierwszy zaleca się przeprowadzenie jej poprzez Dataverse. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Integracja z Dataverse za pośrednictwem synchronizacji danych.
Po zintegrowaniu Dynamics 365 Sales z Business Central można synchronizować dane za pomocą konfiguracji. Jednak w przypadku uaktualnienia lub wyłączenia integracji Dynamics 365 Sales, aby włączyć ją ponownie należy połączyć się przez Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Aktualizowanie integracji z Dynamics 365 Sales.
Uwaga
W sytuacji ponownego łączenia przez Dataverse, zostaną zastosowane ustawienia synchronizacji, które zastąpią istniejące konfiguracje. Na przykład zostanie zastosowane domyślne mapowanie tabeli.
Ustawienia zdefiniowane dla integracji Dynamics 365 Sales
Integracja z Business Central odbywa się poprzez Dataverse, a wiele standardowych ustawień i tabel jest dostarczanych. Oprócz standardowych ustawień, istnieją też ustawienia specyficzne dla Dynamics 365 Sales. Poniższe sekcje zawierają listę tych ustawień.
Uprawnienia i role zabezpieczeń kont użytkowników w sprzedaży
Po instalacji rozwiązania integracji konfigurowane są uprawnienia dla konta użytkownika integracyjnego. Jeśli te uprawnienia zostaną zmienione, może zaistnieć potrzeba zresetowania ich. Można to zrobić reinstalując Rozwiązanie integracji przez wybranie Wdróż ponownie rozwiązanie integracji na stronie Ustawienia połączenia Dynamics 365 Business Central. Wdrożone są poniżej wymienione role zabezpieczeń:
- Administrator integracyjny Dynamics 365 Business Central
- Użytkownik integracyjny Dynamics 365 Business Central
- Użytkownik dostępności produktu Dynamics 365 Business Central
Konfiguracje połączenia w przewodniku konfiguracji
Można użyć przewodnika konfiguracji z pomocą do szybkiej konfiguracji połączenia i określenia zaawansowanych właściwości, takich jak sprzężanie rekordów.
- Wybierz opcję Konfiguracja i rozszerzenia, a następnie Konfiguracja z pomocą.
- Aby uruchomić przewodnik konfiguracji z pomocą, wybierz opcję Konfiguracja połączenia Dynamics 365 Sales.
- Wypełnij odpowiednio pola.
- Opcjonalnie dostępne są ustawienia zaawansowane, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo i włączyć więcej możliwości. W poniższej tabeli opisano ustawienia zaawansowane.
Pole | Opis |
---|---|
Importuj rozwiązanie Dynamics 365 Sales | Instalacja i konfiguracja rozwiązania integracji w Dynamics 365 Sales. |
Automatycznie synchronizuj dostępność zapasu | Określa, że kolejka zleceń dostępności zapasu musi być zaplanowana. Kolejka zleceń uruchamia się co 30 minut i aktualizuje dostępność sprzężonych zapasów. |
Włącz integrację ze starszymi zamówieniami sprzedaży | Gdy tworzone są zamówienia sprzedaży w Dynamics 365 Sales i realizowane zamówienia w Business Central, ustawienie to integruje proces w Dynamics 365 Sales. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Włączanie integracji przetwarzania zamówień sprzedaży. Uwaga: Użytkownik, który wykorzystuje tę opcję, nie może użyć funkcji Dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży. Te ustawienia wzajemnie się wykluczają. Dodatkowe informacje na temat tej opcji zamieszczono w artykule Jednokierunkowa i dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży. |
Włącz połączenie Dynamics 365 Sales | Należy włączyć połączenie z Dynamics 365 Sales. |
Wersja Dynamics 365 SDK | Ma to znaczenie jedynie w przypadku integracji z lokalną wersją Dynamics 365 Sales. Jest to SDK Dynamics 365 (zwane również Xrm) używany do połączenia Business Central z Dynamics 365 Sales. Jego wersja musi być kompatybilna z wersją SDK używaną przez Dynamics 365 Sales i równa lub nowsza od wersji używanej przez Dynamics 365 Sales. |
Dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży | Synchronizacja zamówień sprzedaży w obu kierunkach. Dodatkowe informacje na temat tej opcji zamieszczono w artykule Jednokierunkowa i dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży. Uwaga: Użytkownik, który wykorzystuje tę opcję, nie może użyć funkcji Włącz integrację ze starszymi zamówieniami sprzedaży. Te ustawienia wzajemnie się wykluczają. |
Ustawienia połączenia na stronie Ustawienia połączenia z Microsoft Dynamics 365
Poniższe informacje należy wprowadzić, aby móc połączyć się z Dynamics 365 Sales do Business Central.
Pole | Opis |
---|---|
Adres URL Dynamics 365 Sales | Adres URL wystąpienia Dynamics 365 Sales użytkownika. Ustawienie to pozwala użytkownikom otwierać rekordy w Business Central odpowiadające rekordom w Dynamics 365 Sales. Na przykład, kontom lub produktom. Rekordy Business Central otwierają się w Business Central. |
Automatycznie synchronizuj dostępność zapasu | Określa, że kolejka zleceń dostępności zapasu musi być zaplanowana. Kolejka zleceń uruchamia się co 30 minut i aktualizuje dostępność sprzężonych zapasów. |
Wersja Dynamics 365 SDK | W przypadku integracji z wersją Dynamics 365 Sales on-premises, do połączenia Business Central z Dynamics 365 Sales używany jest SDK Dynamics 365 (nazywany też XRM). Wybrana wersja musi być kompatybilna z wersją SDK używaną przez Dynamics 365 Sales. Ta wersja równa lub nowsza od wersji używanej przez Dynamics 365 Sales. |
Poza powyższymi ustawieniami, należy wprowadzić poniżej wymienione ustawienia dla Dynamics 365 Sales.
Pole | Opis |
---|---|
Integracja zamówienia sprzedaży jest włączona | Należy umożliwić użytkownikom przesyłanie zamówień sprzedaży i aktywowanych ofert w Dynamics 365 Sales a następnie wyświetlanie i przetwarzanie ich w Business Central. Ustawienie to pozwala zintegrować proces w Dynamics 365 Sales. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Włączanie integracji przetwarzania zamówień sprzedaży. |
Automatycznie utwórz zamówienia sprzedaży | Należy utworzyć zamówienie sprzedaży w Business Central, gdy użytkownik tworzy i przesyła zamówienie sprzedaży w Dynamics 365 Sales. |
Automatyczne przetwarzanie ofert sprzedaży | Przetwarzanie ofert sprzedaży w Business Central, gdy użytkownik tworzy i aktywuje ofertę sprzedaży w Dynamics 365 Sales. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Obsługa danych ofert sprzedaży. |
Dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży | Synchronizacja zamówień sprzedaży w obu kierunkach. Dodatkowe informacje na temat tej opcji zamieszczono w artykule Jednokierunkowa i dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży. |
Jednokierunkowa i dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży
Podczas konfigurowania integracji przy pomocy przewodnika konfiguracji lub na stronie Ustawienia połączenia z Microsoft Dynamics 365 dostępne są opcje umożliwiające kontrolę kierunku synchronizacji zamówień sprzedaży oraz sposobu ich przesłania.
Opcja Dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży umożliwia synchronizację zamówień sprzedaży ze sprzedaży do Business Central i z powrotem. Na przykład, jeśli nabywca zmieni zdanie na temat produktu lub ilości, którą zamówił w Dynamics 365 Sales, można zarchiwizować dokument sprzedaży i utworzyć nowy w Business Central. To samo dotyczy zmian w Business Central. Na przykład, gdy zmieniają się ceny, kwoty podatku lub przewidywane daty wysyłki, zmiany są automatycznie synchronizowane z Dynamics 365 Sales. Dwukierunkowa synchronizacja pomaga zapewnić sprzedawcom aktualny dostęp do najnowszych zmian oraz informacji o stanie zamówień sprzedaży.
W tej synchronizacji, zamówienia sprzedaży stają się dostępne po zmianie stanu na Przesłane na karcie Sprzedaż. Po zmianie stanu nie można już zmienić informacji w wierszach zamówienia. Po wykonaniu synchronizacji, zamówienie zostanie przesłane do Business Central ze stanem Zwolnione. Jeśli pojawi się błąd, można zmienić stan zamówienia na Otwarte (w Business Central) lub Aktywne (na karcie Sprzedaż), a następnie dodać lub usunąć wiersze, aby poprawić błąd i ponownie przesłać zamówienie.
Porada
Po włączeniu opcji Dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży, Business Central utworzy rekord na stronie Archiwa zamówień sprzedaży kiedy użytkownik zaksięguje zamówienie lub zmieni zawarte w nim informacje. Zarchiwizowane wersje mogą być przydatne na przykład w celu przejrzenia historii zamówienia.
Opcja Włącz integrację ze starszymi zleceniami sprzedaży przeprowadza synchronizację jedynie z karty Sprzedaż do Business Central. Dla tej opcji, aby zamówienia na karcie Sprzedaż były dostępne dla synchronizacji należy użyć akcji Prześlij. Po wykonaniu tej akcji nie można już zmienić informacji w wierszach zamówienia. Po wykonaniu synchronizacji, zamówienie zostanie przesłane do Business Central ze stanem Zwolnione.
Aby użyć tej opcji, wymagane jest dostarczenie poświadczeń dla konta użytkownika administratora w Dynamics 365 Sales. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Obsługa danych zamówienia sprzedaży.
Uwaga
Opcje Dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży i Włącz integrację ze starszymi zleceniami sprzedaży wzajemnie się wykluczają. Nie można ich użyć jednocześnie.
W przypadku obu opcji, Business Central wyświetla wszystkie zamówienia sprzedaży ze stanem Przesłane na stronie Zamówienia - Microsoft Dynamics 365 Sales.
Standardowe mapowanie jednostki sprzedaży do synchronizacji
Jednostki w Dynamics 365 Sales, takie jak zamówienia, są zintegrowane z odpowiadającymi im typami tabel w Business Central, takimi jak zamówienia sprzedaży. Aby pracować na danych Dynamics 365 Sales należy skonfigurować łącza, nazywane sprzężeniami, między tabelami w Business Central i Dynamics 365 Sales.
W poniższej tabeli wymieniono standardowe mapowanie między tabelami w Business Central i Dynamics 365 Sales, które zapewnia Business Central.
Business Central | Dynamics 365 Sales | Kierunek synchronizacji | Domyślny filtr |
---|---|---|---|
Jednostka miary | Grupa jednostek | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
Zapas | Produkt | Business Central -> Dynamics 365 Sales i Dynamics 365 Sales -> Business Central | Filtr kontaktu sprzedaży: Typ produktu to Zapas sprzedaży |
Zasób | Produkt | Business Central -> Dynamics 365 Sales oraz Dynamics 365 Sales -> Business Central | Filtr kontaktu sprzedaży: Typ produktu to Usługi |
Jednostka miary zapasu | CRM jednostka miary | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
Jednostka miary zasobu | CRM jednostka miary | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
Grupa jednostek | CRM jednostka miary - plan | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
Grupa cenowa nabywcy | Cennik | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
Cena sprzedaży | Cennik produktu | Business Central -> Dynamics 365 Sales | Business Central filtr kontaktu: Kod sprzedaży nie jest pusty, Typ sprzedaży jest ustawiony jako Grupa cenowa nabywcy |
Szansa sprzedaży | Szansa sprzedaży | Business Central -> Dataverse and Dynamics 365 Sales -> Business Central | |
Nagłówek faktury sprzedaży | Faktura | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
Wiersz faktury sprzedaży | Produkt zafakturowany | Business Central -> Dynamics 365 Sales | |
Nagłówek zamówienia sprzedaży | Zamówienie sprzedaży | Business Central -> Dynamics 365 Sales i Dynamics 365 Sales -> Business Central Aby umożliwić synchronizację dwukierunkową, należy włączyć przełącznik Dwukierunkowa synchronizacja zamówień sprzedaży na stronie Ustawienia połączenia Dynamics 365 Business Central. |
Business Central Filtr nagłówka sprzedaży: Typ dokumentu to Zamówienie, Stan to Zwolnione |
Notatki zamówienia sprzedaży | Notatki zamówienia sprzedaży | Business Central -> Dynamics 365 Sales i Dynamics 365 Sales -> Business Central |
Uwaga
Mapowania dla tabel Jednostka miary zapasu, Jednostka miary zasobu i Grupa jednostek są dostępne tylko wtedy, gdy administrator włączył przełącznik funkcji Aktualizacja funkcji: Synchronizacja wielu jednostek miary z Dynamics 365 Sales na stronie Zarządzanie funkcjami. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Synchronizowanie zapasów i zasobów z produktami w różnych jednostkach miary.
Synchronizowanie zapasów i zasobów z produktami w różnych jednostkach miary
Przedsiębiorstwa często produkują lub kupują zapasy w jednej jednostce miary, a następnie sprzedają je w innej. Aby zsynchronizować zapasy, które używają wielu jednostek miary, należy włączyć Aktualizacja funkcji: Synchronizacja wielu jednostek miary z Dynamics 365 Sales na stronie Zarządzanie funkcjami.
Po włączeniu aktualizacji funkcji, zostanie utworzona nowa tabela Grupa jednostek, która będzie następnie przypisana do każdego zapasu i zasobu w Business Central. Tabele pozwalają na mapowanie tabel Grupa jednostek, Jednostka miary zapasu i Jednostka miary zasobu w Business Central grupy jednostek Dynamics 365 Sales w Dynamics 365 Sales. Mapowania przedstawiono na poniższym obrazku.
Istnieje możliwość tworzenia wielu jednostek miary dla każdej grupy jednostek i przypisania grup do produktów w Dynamics 365 Sales. W następnym kroku użytkownik będzie mógł zsynchronizować produkty z zapasami i zasobami w Business Central. Można ręcznie utworzyć sprzężenia dla jednostek miary zapasu lub jednostek miary zasobu z grupą jednostek. W takim przypadku, jeśli grupa jednostek dla zapasu lub zasobu nie jest sprzężona z grupą jednostek w Dynamics 365 Sales, ponieważ grupa jednostek nie istnieje, Business Central automatycznie utworzy grupę jednostek w Dynamics 365 Sales.
Mapowanie zapasów i zasobów do produktów
Po włączeniu przełącznika funkcji Aktualizacja funkcji: Synchronizacja wielu jednostek miary z Dynamics 365 Sales mają miejsce następujące działania:
- Nowe mapowania są tworzone dla zapasów i zasobów.
- Istniejące mapowania są usuwane.
- Aktualizacja danych tworzy grupy jednostek dla zapasów i zasobów.
Aby używać nowych mapowań, niezbędne jest zsynchronizowanie grup jednostek, jednostek miary zapasu i jednostek miary zasobów. Należy także zsynchronizować zapasy i zasoby.
Uwaga
Dynamics 365 Sales nie zezwala na zmianę grupy jednostek dla produktu. Z tego powodu, należy wycofać produkty i wyłączyć sprzężenia dla zapasów i zasobów, a następnie zsynchronizować nowe produkty w Dynamics 365 Sales.
Poniższe kroki opisują czynności związane z rozpoczęciem mapowania grup jednostek:
- Należy upewnić się, że produkty w Dynamics 365 Sales nie są sprzężone z zapasami lub zasobami w Business Central. W przypadku istniejącego sprzężenia, należy przejść do strony Zapasy i/lub Zasoby i użyć opcji filtrów w celu wybrania sprzężonych rekordów. Następnie, należy wybrać akcję Dynamics 365 Sales, a następnie przycisk Wyłącz sprzężenie. Uruchomienie akcji spowoduje zaplanowanie zlecenia w tle w celu wyłączenia sprzężenia dla rekordów. Podczas wykonywania zadania można sprawdzić jego stan za pomocą akcji Dziennik synchronizacji. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Ręczne sprzężenie i synchronizacja rekordów.
- Ponieważ nowe produkty zostaną utworzone w Dynamics 365 Sales z nowymi grupami jednostek, w celu uniknięcia duplikowania nazw, należy wykonać jeden z poniższych kroków:
- Zmiana nazwy produktów, a następnie wycofanie ich z Dynamics 365 Sales. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Wycofywanie produktów (Centrum sprzedaży). Aby zbiorczo edytować produkty w programie Microsoft Excel, należy zalogować się do Power Apps, wybrać środowisko, przejść do tabeli Produkt, a następnie wybrać kartę Dane. Następnie, należy wyczyścić wszystkie zastosowane filtry. W grupie Dane wybierz akcjęEdycja danych w programie Excel. Dodaj przedrostek lub przyrostek do sprzężonych produktów, a następnie wycofaj je.
- Wycofanie produktów i ich usunięcie.
Aby zsynchronizować Grupy jednostek, Jednostki miary, Zapasy i Zasoby, wykonaj następujące kroki:
- W Business Central otwórz stronę Ustawienia połączenia Dynamics 365 Sales.
- Użyj akcji Uruchom pełną synchronizację, aby otworzyć stronę Pełen przegląd synchronizacji Dataverse.
- Dla mapowań JM ZAPASU, JM ZASOBU, oraz GRUPA JEDNOSTEK wybierz akcję Rekomenduj pełną synchronizację.
- Wybierz akcję Synchronizuj wszystko.
Uwaga
W przypadku mapowań, które nie zostały jeszcze w pełni zsynchronizowane, akcja ta spowoduje ich pełną synchronizację. Aby uniemożliwić synchronizację mapowań, należy je usunąć ze strony. Ta procedura powoduje ich usunięcie z bieżącej pełnej synchronizacji, a nie usunięcie mapowań.
Wybierz mapowanie ZAPAS-PRODUKT, a następnie wybierz akcję Resetuj. Resetowanie spowoduje utworzenie nowych produktów z zapasów w Dynamics 365 Sales oraz przypisanie nowej grupy jednostek określonej dla zapasu.
Wybierz mapowanie ZASÓB-PRODUKT, a następnie wybierz akcję Resetuj. Resetowanie spowoduje utworzenie nowych produktów z zasobów w Dynamics 365 Sales oraz przypisanie nowej grupy jednostek określonej dla zasobów.
Zasady synchronizacji
W poniższej tabeli wymieniono zasady kontrolujące synchronizację między Dynamics 365 Sales i Business Central. Reguły te są dodatkiem do zasad określonych dla Dataverse, które także obowiązują. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Standardowe mapowanie tabel do synchronizacji.
Uwaga
Zmiany w danych dokonane przez konto użytkownika integracyjnego nie są synchronizowane. Z tego powodu zaleca się niezmienianie danych podczas używania tego konta. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie kont użytkowników na potrzeby integracji Dataverse za pośrednictwem synchronizacji danych.
Tabela | Reguła |
---|---|
Jednostki miary | Jednostki miary są zsynchronizowane z grupami jednostek w Dynamics 365 Sales. W grupie jednostek może być określona tylko jedna jednostka miary. |
Zapasy | Podczas synchronizacji zapasów z produktami Dynamics 365 Sales, Business Central automatycznie tworzy cennik w Dynamics 365 Sales. Aby uniknąć błędów synchronizacji, tego cennika nie powinno się modyfikować ręcznie. |
Zasoby | Zasoby są zsynchronizowane z produktami Dynamics 365 Sales o typie produktu Usługa. |
Grupy cenowe nabywców | Grupy cenowe nabywców są zsynchronizowane z Cennikami sprzedaży. |
Ceny sprzedaży | Ceny sprzedaży o typie sprzedaży Grupa cenowa nabywcy i mające określony kod sprzedaży są zsynchronizowane z wierszami cennika Dynamics 365 Sales. |
Szanse sprzedaży | Szanse sprzedaży są zsynchronizowane z szansami sprzedaży Dynamics 365 Sales. Wartość Kodu sprzedawcy określa właściciela sprzężonej tabeli w Dynamics 365 Sales. |
Zaksięgowane faktury sprzedaży | Zaksięgowane faktury sprzedaży są zsynchronizowane z fakturami sprzedaży. Przed synchronizacją faktury zaleca się synchronizację wszystkich tabel mogących uczestniczyć w fakturze, takich jak sprzedawcy czy cenniki. Wartość Kodu sprzedawcy w nagłówku faktury określa właściciela sprzężonej tabeli w Sprzedaży. |
Zamówienia sprzedaży | Gdy integracja zamówienia sprzedaży jest włączona, zamówienia sprzedaży w Business Central utworzone z przesłanych zamówień sprzedaży w Dynamics 365 Sales są zsynchronizowane z zamówieniami sprzedaży w Dynamics 365 Sales po ich zwolnieniu. Przed synchronizacją zamówień zaleca się synchronizację wszystkich tabel mogących uczestniczyć w zamówieniu, takich jak sprzedawcy czy cenniki. Pole Kod sprzedawcy w nagłówku zamówienia określa właściciela sprzężonej tabeli w Dynamics 365 Sales. |
Synchronizacja zleceń dla integracji sprzedaży
Zlecenia są uruchamiane w poniższej kolejności, aby uniknąć zależności sprzężenia między tabelami. W Dataverse są dostępne dodatkowe zlecenia. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Planowanie zadań przy pomocy kolejek zleceń.
- UNITOFMEASURE - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales
- RESOURCE-PRODUCT - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales
- ITEM-PRODUCT - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales
- CUSTPRCGRP-PRICE - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales
- SALESPRC-PRODPRICE - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales
- POSTEDSALESINV-INV - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales
Domyślna synchronizacja zapisów kolejki zleceń
W poniższej tabeli opisano domyślne zlecenia synchronizacji dla Dynamics 365 Sales.
Zapis kolejki zleceń | Opis | Kierunek | Mapowanie tabeli integracji | Domyślna częstotliwość synchronizacji (minuty) | Domyślny czas wstrzymania (minuty) |
---|---|---|---|---|---|
JEDNOSTKAMIARY - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje grupy jednostek Dynamics 365 Sales z jednostkami miary Business Central. | Z Business Central do Dynamics 365 Sales | UNIT OF MEASURE | 30 | 720 (12 godz.) |
ZASÓB-PRODUKT - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje produkty Dynamics 365 Sales z zasobami Business Central. | Z Business Central do Dynamics 365 Sales | RESOURCE-PRODUCT | 30 | 720 (12 godz.) |
ZAPAS-PRODUKT - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje produkty Dynamics 365 Sales z zapasami Business Central. | Z Business Central do Dynamics 365 Sales | ITEM-PRODUCT | 30 | 1440 (24 godz.) |
GRUPACENNABYWC-CENA - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje cenniki sprzedaży Dynamics 365 Sales z grupami cenowymi nabywców Business Central. | CUSTOMER PRICE GROUPS-SALES PRICE LISTS | 30 | 1440 (24 godz.) |
|
CENASPRZED-CENAPROD - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje ceny produktu Dynamics 365 Sales z cenami sprzedaży Business Central. | PRODUCT PRICE-SALES PRICE | 30 | 1440 (24 godz.) |
|
ZAKSFAKSPRZED-FAK - zlecenie synchronizacji Dynamics 365 Sales | Synchronizuje faktury Dynamics 365 Sales z zaksięgowanymi fakturami sprzedaży Business Central. | Z Business Central do Dynamics 365 Sales | INVOICES-POSTED SALES INVOICES | 30 | 1440 (24 godz.) |
Statystyka nabywcy - synchronizacja Dynamics 365 Sales | Aktualizuje konta Dynamics 365 Sales o najnowsze dane nabywców Business Central. W Dynamics 365 Sales informacje te pojawiają się w szybkim podglądzie Statystyka konta Business Central kont sprzężonych z nabywcami Business Central. Dane te można też wprowadzić ręcznie w każdym rekordzie nabywcy. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Ręczne sprzężenie i synchronizacja rekordów. Uwaga: Ten zapis kolejki zleceń ma znaczenie tylko jeśli rozwiązanie integracji Business Central jest zainstalowane w Dynamics 365 Sales. |
Nie dotyczy | Nie dotyczy | 30 | Nie dotyczy |
Połączenia z wersjami on-premises Business Central 2019 release wave 1 oraz Microsoft Dynamics NAV 2018
Zespół Microsoft Power Platform ogłosił, że kończy wsparcie typu uwierzytelniania Office365. W przypadku korzystania z wersji lokalnej Business Central on-premises, starszej niż Business Central 2019 release wave 1, aby połączyć się z Dynamics 365 Sales online należy skorzystać z typu uwierzytelniania OAuth. Kroki w tej sekcji opisują, w jaki sposób połączyć się z następującymi wersjami produktu:
- Business Central 2019 release wave 1
- Microsoft Dynamics NAV 2018
Warunki wstępne
Posiadanie subskrypcji Microsoft Azure. Konto próbne pozwala na rejestrację aplikacji.
Dynamics 365 Sales jest skonfigurowane, aby korzystać z jednego z następujących typów uwierzytelniania:
Office365 (starsza wersja)
Ważne
Od kwietnia 2022, Office365 (starsza wersja) nie będzie obsługiwany. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Ważne nadchodzące zmiany w Power Apps, Power Automate oraz aplikacji zaangażowania klientów.
OAuth
Aby połączyć Business Central 2019 release wave 1 oraz Dynamics NAV 2018
Zaimportuj Microsoft Dynamics 365 Business Central Integration Solution do wykorzystywanego środowiska Dynamics 365 Sales. Rozwiązanie integracji jest dostępne w folderze CrmCustomization w Business Central lub DVD instalacyjnym Dynamics NAV 2018. W zależności od wersji produktu, zaimportuj jedno z następujących rozwiązań:
- Dla Business Central, folder zawierający rozwiązania DynamicsNAVIntegrationSolution_v9 oraz DynamicsNAVIntegrationSolution_v91. Importowane rozwiązanie zależy od wersji Dynamics 365 Sales, z którą się łączysz. Dynamics 365 Sales online wymaga rozwiązania integracji DynamicsNAVIntegrationSolution_v91.
- Dla Dynamics NAV 2018, zainstaluj rozwiązanie DynamicsNAVIntegrationSolution.
Utwórz nieinteraktywnego użytkownika integracji w swoim środowisku Dynamics 365 Sales i przypisz użytkownika do następujących ról zabezpieczeń. Dodatkowe informacje zamieszczono w sekcji Utwórz nieinteraktywne konto użytkownika.
- Administrator integracyjny Dynamics 365 Business Central
- Użytkownik integracyjny Dynamics 365 Business Central
Ważne
Użytkownik nie może posiadać roli Administrator systemu. Dodatkowo, nie można korzystać z konta administratora systemu jako użytkownika integracji.
Utwórz rejestrację aplikacji Business Central w portalu Azure. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Rejestracja aplikacji w Microsoft Entra ID.
Uwaga
Zaleca się rejestrację aplikacji w tym samym dzierżawcy, w którym zarejestrowano środowisko Dataverse, aby trzeba było zezwalać aplikacji na dostęp do środowiska. Jeśli zarejestrujesz aplikację w innym środowisku, należy zalogować się w Microsoft Entra ID za pomocą konta administratora twojego środowiska Dataverse i zezwolić na dostęp.
Dodatkowo rejestrowana aplikacja nie może posiadać sekretu. Połączenie aplikacji posiadającej sekret z Dataverse jest dostępne tylko w wersji Business Central 2020 release wave 1 lub późniejszej.
W zależności od wersji produktu, wykonaj jeden z następujących kroków:
- W Business Central, wyszukaj Ustawienia połączenia z Microsoft Dynamics 365, a następnie wybierz łącze powiązane.
- W Dynamics NAV 2018, wyszukaj Microsoft Dynamics 365 for Sales, a następnie wybierz łącze powiązane.
W polu Typ uwierzytelniania, wybierz opcję OAuth.
Wybierz wersję CRM SDK, która odpowiada wersji rozwiązania zaimportowanej w kroku 1.
Uwaga
Ten krok odnosi się tylko do Business Central.
Wprowadź adres URL środowiska Dynamics 365 Sales, a następnie wprowadź nazwę użytkownika oraz hasło dla użytkownika integracji.
- W Business Central, skorzystaj z pola Adres serwera.
- W Dynamics NAV 2018, skorzystaj z pola Dynamics 365 Sales URL.
W polu Łańcuch połączenia, określ identyfikator rejestracji aplikacji. Pole posiada dwa tokeny, w których należy określić identyfikator aplikacji.
Token Opis AppId Wprowadź identyfikator aplikacji. RedirectUri Wprowadź identyfikator aplikacji ale dodaj prefix app://. Przykład W poniższym przykładzie przedstawiono łańcuch połączenia.
AuthType=OAuth;Username=jsmith@contoso.onmicrosoft.com;Password=****;Url=https://contosotest.crm.dynamics.com;AppId=<your AppId>;RedirectUri=app://<your AppId>;TokenCacheStorePath=;LoginPrompt=Auto
Uruchom połączenie.
Uwaga
Jeśli chcesz skonfigurować połączenie z instancją Dynamics 365 Sales o konkretnym typie uwierzytelniania, należy wypełnić pola na skróconej karcie Szczegóły typu uwierzytelniania. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Uwierzytelnianie z usługami sieci Web Microsoft Dataverse. Ten krok nie jest wymagany przy łączeniu wersji online Business Central.
Zobacz też
Konfigurowanie kont użytkowników na potrzeby integracji Dataverse za pośrednictwem synchronizacji danych
Nawiązywanie połączenia z usługą Dataverse w celu synchronizacji danych
Synchronizacja Business Central i Dynamics 365 Sales
Przygotowanie Dynamics 365 Sales do lokalnej integracji