Zarządzanie integracją Microsoft Teams z Business Central
DOTYCZY: Business Central online
W artykule opisano przegląd możliwości kontroli integracji Microsoft Teams i Business Central dostępnych dla administratora.
W Microsoft Teams
Minimalne wymagania
W tej sekcji opisano minimalne wymagania funkcjonalności Business Central, potrzebne do pracy w Teams.
Wymagane licencje
Aplikacja Business Central wymaga licencji Teams, uzyskanej poprzez subskrypcję Microsoft 365 Business lub Enterprise. Samodzielne subskrypcje Teams, takie jak Microsoft Teams (bezpłatna) lub Microsoft Teams Essentials, nie są obsługiwane.
Większość funkcji aplikacji Business Central dla Teams wymaga również licencji Business Central, jak pokazano w poniższej tabeli.
Co Licencja Business Central Wyszukiwanie kontaktów z Business Central. Wklejanie łącza do rekordu Business Central w konwersacji i wysyłanie go jako karty. Otwieranie łącza strony w Business Central w konwersacji. Wyświetlanie karty rekordu Business Central w konwersacji. Wyświetlanie szczegółów karty rekordu Business Central w konwersacji. Otwieranie łącza strony w Business Central w konwersacji. Zezwolenie na podgląd adresu URL
Ustawienie zasad Zezwól na podgląd adresu URL musi być włączone. W innym przypadku karta nie może zostać utworzona dla łączy Business Central wklejonych w konwersacji Teams. Dodatkowe informacje na temat tych ustawień zamieszczono w artykule Zarządzanie zasadami obsługi wiadomości w Teams.
Zarządzanie aplikacją Business Central (opcjonalne)
Administrator Teams może zarządzać wszystkimi aplikacjami organizacji, w tym aplikacją Business Central. Można zatwierdzić lub zainstalować aplikację Business Central dla organizacji, zablokować instalowanie aplikacji przez użytkowników, i nie tylko.
Dodatkowe informacje zamieszczono w następujących artykułach w dokumentacji Microsoft Teams:
- Zarządzanie aplikacjami w centrum administracyjnym Microsoft Teams
- Zarządzanie zasadami konfiguracji aplikacji w Microsoft Teams
W Business Central
Minimalne wymagania
Wersja Business Central:
Business Central 2021 release wave 1 lub późniejsza. Integracja Teams jest wspierana tylko w Business Central online; nie w wersji lokalnej.
Jednostka kodu 2718 Page Summary Provider jest opublikowana jako usługa sieci Web:
Jednostka kodu jest domyślnie publikowana jako usługa sieci Web. Jednostka kodu jest częścią aplikacji systemowej Business Central. Jest wykorzystywana do pobierania danych pól dla strony Business Central dodawanej do konwersacji Teams. Dodatkowe informacje na temat publikowania usług sieci Web zamieszczono w artykule Publikacja usługi sieci Web.
-
Wyszukiwanie kontaktów, strony oraz dane wyświetlane i edytowane przez użytkowników w konwersacji Teams są kontrolowane przez ich uprawnienia w Business Central.
- Aby móc wyszukiwać kontakty, użytkownicy muszą posiadać przynajmniej uprawnienie do odczytu tabeli Kontakty.
- Aby wkleić łącze Business Central w konwersacji Teams i zmienić je w kartę, użytkownicy muszą posiadać przynajmniej uprawnienie do odczytu strony i jej danych.
- Po przesłaniu karty w konwersacji, dowolny użytkownik w konwersacji może wyświetlać kartę bez uprawnień w Business Central.
- Aby wyświetlić więcej szczegółów na temat karty lub otworzyć rekord w Business Central, użytkownicy muszą posiadać uprawnienie do odczytu strony i jej danych.
- Aby zmienić dane, użytkownicy potrzebują uprawnienia do modyfikowania.
Dodatkowe informacje na temat uprawnień zamieszczono w artykule Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup.
Instalowanie aplikacji Business Centralprzy użyciu scentralizowanego wdrożenia
W centrum administracyjnym Microsoft Teams należy konfigurować zasady dotyczące ustawień aplikacji Teams. W centrum administracyjnym Teams można użyć funkcji Scentralizowane wdrożenie do automatycznej instalacji aplikacji Business Centralw Teams dla wszystkich użytkowników organizacji, wybranych grup lub poszczególnych użytkowników.
Uwaga
Do skonfigurowania scentralizowanego wdrożenia wymagane jest konto Teams z przypisaną rolą Administrator usługi Teams lub Administrator globalny.
W Business Centralwybierz ikonę
, wprowadź Aplikacja Teams w scentralizowanym wdrożeniu, a następnie wybierz powiązane łącze. Lub, kliknij tutaj, aby bezpośrednio otworzyć stronę.
Przeczytaj informacje na stronie Konfiguruj aplikację Business Centraldla Teams, a następnie wybierz Dalej.
Otwórz stronę Centrum administracyjne Teams i wykonaj poniższe kroki.
Przejdź do menu Aplikacje Teams > Zasady konfiguracji.
Utwórz nową zasadę lub wybierz zasadę, której chcesz użyć do zainstalowania aplikacji Business Central, a następnie wybierz Dodaj aplikacje.
Na stronie Dodaj zainstalowane aplikacje wyszukaj i wybierz Business Central.
Wybierz przycisk Dodaj.
Aplikacja Business Centralpowinna być widoczna w sekcji Zainstalowane aplikacje przy zasadzie.
W razie potrzeby należy skonfigurować więcej ustawień, a następnie wybrać pozycję Zapisz.
Dodatkowe informacje dotyczące zasad konfiguracji w Teams zamieszczono w artykule Zarządzanie zasadami konfiguracji aplikacji w Microsoft Teams w dokumentacji Teams.
Przejdź do strony Aplikacja Teams w scentralizowanym wdrożeniu w Business Centrali wybierz Zakończono.
Ważne
Zastosowanie zasad konfiguracji aplikacji i wdrożenie aplikacji u użytkowników może potrwać do 24 godzin.
Zarządzanie prywatnością i zgodnością
Microsoft Teams zapewnia rozbudowane narzędzia kontroli zgodności i zarządzania wrażliwymi i osobistymi danymi - w tym danymi dodawanymi do czatów i kanałów przez aplikację Business Central.
Koncepcja przechowywania kart Business Central
Po wysłaniu karty na czacie, zarówno karta jak i pola pokazane na karcie zostają skopiowane do Teams. Informacje podlegają wtedy zasadom Teams danej organizacji, na przykład zasadom przechowywania danych. Podczas wyświetlania szczegółów karty, żadne dane z okna szczegółów nie są przechowywane w Teams. Dane pozostają przechowywane w Business Central i zostaną pobrane przez Teams tylko, gdy użytkownik zdecyduje się wyświetlić szczegóły.
- Dodatkowe informacje na temat przechowywania danych w Teams zamieszczono w artykule Lokalizacja danych w Microsoft Teams.
- Dodatkowe informacje na temat zasad przechowywania w Teams zamieszono w artykule Zasady przechowywania w Microsoft Teams.
Ograniczenie udostępniania kart
Aby uniemożliwić określonym użytkownikom lub grupom wysyłanie kart na czatach lub kanałach, należy skonfigurować zasady obsługi wiadomości, które wyłączają ustawienie Podgląd adresu URL. Dodatkowe informacje na temat tych ustawień zamieszczono w artykule Zarządzanie zasadami obsługi wiadomości w Teams.
Można również wykorzystać bariery informacji, aby uniemożliwić komunikację pomiędzy pojedynczymi osobami lub grupami. Dodatkowe informacje zawarto w artykule Bariery informacji w Microsoft Teams.
Funkcje ochrony przed utratą danych, dostępne w Centrum bezpieczeństwa i zgodności Microsoft 365, nie mogą zostać zastosowane bezpośrednio do kart. Ale można je zastosować w wiadomościach, które zawierają karty.
Odpowiedzi na żądania danych
Aby zezwolić członkom zespołu oraz właścicielom zespołów na usuwanie wiadomości zawierających wrażliwe dane, należy skonfigurować zasady obsługi wiadomości w następujący sposób: Właściciele mogą usuwać wysłane wiadomości oraz Użytkownicy mogą usuwać wysłane wiadomości. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie zasadami obsługi wiadomości w Teams.
Wyszukiwanie zawartości i funkcje zgodności eDiscovery w Centrum bezpieczeństwa i zgodności Microsoft 365 mogą być zastosowane również w kartach.
Ponieważ dane kart w Teams są kopią danych w Business Central, jeśli pojawi się żądanie, funkcje Business Central mogą zostać wykorzystane do wyeksportowania danych klienta. Dodatkowe informacje na temat prywatności w Business Central zamieszczono w artykule Często zadawane pytania na temat prywatności dla klientów Business Central.
Wyświetlanie lub ukrywanie danych rekordów w kartach
Gdy rekord jest udostępniany innym osobom na czacie lub kanale usługi Teams, wyświetlana jest karta z polami zawierającymi dane dotyczące rekordu. Wszyscy odbiorcy mogą domyślnie przeglądać te dane (lub podsumowanie rekordów), niezależnie od posiadanej licencji lub uprawnień w Business Central. Administratorzy mogą użyć przewodnika konfiguracji z pomocą Ustawienia kartoteki, aby ukryć podsumowanie rekordów przed wyświetlaniem na kartach w aplikacji Teams. Ukrycie podsumowania rekordu powoduje usunięcie wszystkich pól i obrazów, ale nadal powoduje wyświetlenie przycisku Szczegóły i innych informacji niezwiązanych z rekordami na karcie.
Podsumowanie rekordów włączone | Podsumowanie rekordów wyłączone |
---|---|
![]() ![]() |
Ustawienie konfiguruje się dla każdego środowiska. Tak więc włączenie lub wyłączenie podsumowania rekordów będzie miało wpływ na wszystkie firmy w środowisku.
W Business Centralotwórz środowisko, które chcesz zmienić.
Porada
Aby przełączyć środowisko, należy wybrać Ctrl+O.
Wybierz ikonę
, wprowadź Ustawienia kartoteki, a następnie wybierz powiązane łącze.
Przeczytaj informacje na stronie Ustawienia kartoteki, a następnie wybierz przycisk Dalej, gdy wszystko będzie gotowe.
Na stronie Widoczność danych włącz przełącznik Pokaż podsumowanie rekordu, aby wyświetlić dane na kartach, lub wyłączyć go, aby ukryć dane.
Wybierz przycisk Dalej i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby ukończyć przewodnik konfiguracji.
Zobacz też
Podgląd integracji Business Central i Microsoft Teams
Instalacja aplikacji Business Central dla Microsoft Teams
Microsoft Teams - często zadawane pytania
Microsoft Teams - rozwiązywanie problemów
Programowanie integracji z Microsoft Teams