Cofanie księgowania kompletacji
Czasami może zaistnieć potrzeba anulowania zaksięgowanego zlecenia kompletacji, na przykład gdy zamówienie zostało zaksięgowane z błędami i musi zostać poprawione, lub gdy zamówienie nie powinno być wysłane w pierwszej kolejności i musi zostać cofnięte.
Po cofnięciu zaksięgowanego zlecenia kompletacji, w celu wycofania pierwotnych zapisów, tworzony jest zestaw zapisów księgi zapasów. Każdy dodatni zapis wyjściowy dla zapasu kompletowanego jest wycofywany przez ujemny zapis wyjściowy. Każdy ujemny zapis zużycia danego komponentu kompletacji jest wycofywany przez dodatni zapis zużycia. Rozliczenie kosztów stałych jest tworzone automatycznie pomiędzy zapisami korygującymi i pierwotnymi, aby zapewnić dokładne wycofanie kosztów.
Po wycofaniu w pełni zaksięgowanego zlecenia kompletacji, można zdecydować się na utworzenie ponowne zlecenia kompletacji do stanu pierwotnego, na przykład dokonując korekt przed ponownym zaksięgowaniem zlecenia. Opcjonalnie, można nie tworzyć ponownie zlecenia kompletacji.
Po anulowaniu częściowo zaksięgowanego zlecenia kompletacji, wszystkim polom dotyczącym ilości, takim jak Ilość skompletowana, Ilość zużyta i Ilość pozostała są przywracane wartości, które miały przed anulowanym księgowaniem.
Aby utworzyć ponownie lub przywrócić zlecenia kompletacji, muszą być spełnione wymienione poniżej warunki dla zapasu kompletowanego, wyprodukowanego w pierwotnym księgowaniu:
- Musi on nadal znajdować się w zapasach, co oznacza, że nie został sprzedany ani w żaden sposób zużyty w ramach transakcji wychodzących.
- Nie może być zarezerwowany.
- Musi istnieć w pojemniku, do którego został wyprodukowany.
Ponadto, istniejące zlecenia kompletacji mogą być przywrócone wyłącznie wtedy, gdy liczba i kolejność wierszy w pierwotnym zleceniu kompletacji nie zostanie zmieniona.
Porada
Aby rozwiązać konflikty wynikające ze zmian w wierszach, można ręcznie wycofać te zmiany przed anulowaniem związanego z nimi zaksięgowanego zlecenia kompletacji. Opcjonalnie, można całkowicie zaksięgować zlecenie kompletacji, a następnie wybrać opcję utworzenia go ponownie przy anulacji księgowania.
W poniższej procedurze opisano, jak anulować zaksięgowane zlecenia kompletacji, w których zapasy były kompletowane na magazyn. Chcąc anulować zaksięgowane zlecenie kompletacji, w którym zapasy były kompletowane na zamówienie sprzedaży, należy użyć funkcji Cofnij wydanie dla zaksięgowanego wydania, które odnosi się do zaksięgowanego zlecenia kompletacji. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Wycofanie księgowań dziennika i anulowanie przyjęć i wydań. Anulowanie zaksięgowanego zlecenia kompletacji następuje wtedy automatycznie w taki sam sposób, jak opisano w tym artykule.
Aby cofnąć zlecenie kompletacji
Wybierz ikonę , wprowadź Zaksięgowane zlecenie kompletacji, a następnie wybierz powiązane łącze.
Otworzy się strona Zaksięgowane zlecenia kompletacji, wyświetlająca przynajmniej jedno zaksięgowane zlecenie kompletacji, które są zaksięgowane z określonego zlecenia kompletacji. Każde częściowe księgowanie tworzy osobne zlecenie kompletacji.
Otwórz zaksięgowane zlecenie kompletacji, które chcesz cofnąć, a następnie wybierz akcję Cofnij kompletację.
Jeżeli zaksięgowane zlecenie kompletacji, które chcesz anulować, całkowicie odnosi się do już usuniętego zaksięgowanego zlecenia kompletacji, istnieje możliwość utworzenia go ponownie, zazwyczaj w celu ponownego przetworzenia.
Jeśli chcesz utworzyć ponownie zlecenie kompletacji, wybierz przycisk Tak. Aby cofnąć księgowanie bez odtwarzania związanego z nim zlecenia kompletacji, wybierz przycisk Nie.
Pole Wycofane na nagłówku zlecenia kompletacji zmieniło się na Tak. Zaksięgowane zlecenie kompletacji jest teraz wycofane i można kontynuować przetwarzanie całego zlecenia kompletacji, jeśli zdecydujesz się na ponowne utworzenie zlecenia kompletacji lub otwartego zlecenia kompletacji, które zostało przywrócone do stanu pierwotnego.
Uwaga
Aby w zleceniu kompletacji przywrócić ilości z wielu częściowych księgowań, należy cofnąć wszystkie określone zaksięgowane zlecenia kompletacji, wykonując kroki od 1 do 3 powyżej dla każdego zaksięgowanego zlecenia kompletacji.
Zobacz też
Zarządzanie kompletacją
Wycofanie i anulowanie księgowań przyjęć i wydań
Przetwarzanie zwrotów lub anulowań sprzedaży
Praca z zestawieniami komponentów
Zapasy
Szczegóły projektu: Zarządzanie magazynem
Praca z Business Central