Cofanie księgowania kompletacji
Aby poprawić błąd lub usunąć niechciane księgowanie, należy cofnąć księgowanie zlecenia kompletacji.
Po cofnięciu zaksięgowanego zlecenia kompletacji, w celu wycofania pierwotnych zapisów, tworzone są korygujące zapisy księgi zapasów. Każdy dodatni zapis wyjściowy dla zapasu kompletowanego jest wycofywany przez ujemny zapis wyjściowy. Każdy ujemny zapis zużycia danego komponentu kompletacji jest wycofywany przez dodatni zapis zużycia. Rozliczenie kosztów stałych jest tworzone automatycznie pomiędzy zapisami korygującymi i pierwotnymi, aby zapewnić dokładne wycofanie kosztów.
Po cofnięciu w pełni zaksięgowanego zlecenia kompletacji można ponownie utworzyć pierwotne zlecenie. Na przykład, aby wprowadzić poprawki przed ponownym księgowaniem.
Po anulowaniu częściowo zaksięgowanego zlecenia kompletacji, wszystkim polom dotyczącym ilości, takim jak Ilość skompletowana, Ilość zużyta i Ilość pozostała są przywracane wartości, które miały przed anulowanym księgowaniem.
Aby utworzyć ponownie lub przywrócić zlecenia kompletacji, muszą być spełnione wymienione poniżej warunki dla zapasu kompletowanego:
- Zapas jest nadal dostępny w magazynie. Oznacza to, że nie został sprzedany ani w inny sposób zużyty przez transakcje wychodzące.
- Nie jest zarezerwowany.
- Znajduje się w pojemniku, do którego został wyprodukowany.
Istniejące zlecenia kompletacji mogą być przywrócone tylko wtedy, gdy liczba i kolejność wierszy w pierwotnym zleceniu kompletacji nie zostanie zmieniona.
Porada
Aby rozwiązać konflikty wynikające ze zmian w wierszach, można ręcznie wycofać te zmiany przed anulowaniem zaksięgowanego zlecenia kompletacji. Zlecenie kompletacji można zaksięgować, a następnie utworzyć ponownie po cofnięciu księgowania.
W poniższej procedurze opisano, jak anulować zaksięgowane zlecenia kompletacji obejmujące zapasy kompletowane na magazyn. Aby cofnąć zaksięgowane zlecenia kompletacji z zapasami, które zostały skompletowane na zamówienie, należy użyć akcji Cofnij wydanie dla powiązanego zaksięgowanego wydania. Dodatkowe informacje dotyczące wycofywania wydań zamieszczono w artykule Wycofanie i anulowanie księgowań przyjęć i wydań. Cofanie zaksięgowanego zlecenia kompletacji odbywa się w taki sam sposób, jak opisano w tym artykule.
Aby cofnąć zlecenie kompletacji
Można wycofać całkowicie lub częściowo zaksięgowane zlecenia kompletacji.
Wybierz ikonę
, wprowadź Zaksięgowane zlecenia kompletacji, a następnie wybierz powiązane łącze.
Każde częściowe księgowanie tworzy osobne zlecenie kompletacji.
Otwórz zaksięgowane zlecenie kompletacji, które chcesz cofnąć, a następnie wybierz akcję Cofnij kompletację.
Jeśli zaksięgowane zlecenie kompletacji jest powiązane z w pełni zaksięgowanym zleceniem kompletacji, które zostało usunięte, można odtworzyć usunięte zlecenie. Na przykład można ponownie utworzyć zlecenie, ponieważ ma zostać ponownie przetworzone.
Aby odtworzyć zlecenie kompletacji, wybierz opcję Tak. Aby cofnąć księgowanie bez odtwarzania zlecenia kompletacji, wybierz przycisk Nie.
Pole Wycofane w zleceniu kompletacji zmieniło się na Tak. Księgowanie zlecenia kompletacji zostało wycofane. Można kontynuować przetwarzanie całego zlecenia kompletacji, jeśli zdecydujesz się na ponowne utworzenie zlecenia kompletacji lub otwartego zlecenia kompletacji, które zostało przywrócone do stanu pierwotnego.
Uwaga
Aby w zleceniu kompletacji przywrócić ilości z wielu częściowych księgowań, należy cofnąć wszystkie zaksięgowane zlecenia kompletacji, wykonując kroki od 1 do 3.
Zobacz też
Zarządzanie kompletacją
Wycofanie i anulowanie księgowań przyjęć i wydań
Przetwarzanie zwrotów lub anulowań sprzedaży
Praca z BOM-ami kompletacji
Zarządzanie zapasami
Zarządzanie magazynem - przegląd
Praca z Business Central