Wyniki wyszukiwania dla

    Pokaż / Schowaj spis treści

    Analiza sprawozdań finansowych w Microsoft Excel

    W Business Central można wyświetlić wskaźniki KPI i uzyskać podgląd stanu finansowego firmy. Ma także możliwość otwarcia list i analizowania danych w programie Excel. Użytkownik może również eksportować zaawansowane zestawienia, takie jak bilans lub rachunek wyników do programu Microsoft Excel, a także analizować dane i drukować raporty.

    Z poziomu widoku głównego dyrektora handlowego i księgowego, użytkownik może wybrać sprawozdanie finansowe do wyświetlenia poprzez kliknięcie menu rozwijanego w sekcji Raporty na wstążce. Po wybraniu sprawozdania, dokument zostanie otwarty w programie Excel lub Excel Online. Użycie dodatku umożliwia połączenie danych z Business Central. Należy jednak zalogować się przy użyciu tego samego konta, którego używa się do logowania w Business Central.

    Uzyskiwanie podglądu danych w Microsoft Excel

    W celu uzyskania podglądu wybranych danych, niezbędne jest wybranie i otwarcie właściwego raportu Excel na wstążce. W poniższej wersji Business Central dostępne są następujące raporty Excel:

    • Bilans
    • Rachunek wyników
    • Zestawienie przepływów pieniężnych
    • Zestawienie zysków zatrzymanych
    • Wiekowanie zobowiązań
    • Wiekowanie należności

    Czasami zachodzi potrzeba bardziej szczegółowej analizy przepływów pieniężnych. Raport Zestawienie przepływów pieniężnych można otworzyć w Microsoft Excel z poziomu widoku głównego dyrektora handlowego lub księgowego. Po jego uruchomieniu, odpowiednie dane są eksportowane i tworzony jest skoroszyt Excel w oparciu o predefiniowany szablon. W zależności od przeglądarki, wymagane może być otwarcie lub zapisanie skoroszytu.

    Do wygenerowania pierwszego skoroszytu, użytkownik może wykorzystać dane widoczne na karcie w programie Microsoft Excel. Wszystkie wyeksportowane dane znajdują się także w innych arkuszach, w razie gdyby trzeba było do nich wrócić. Można wydrukować raport od razu lub go zmodyfikować tak, aby zawierał pożądany przegląd i szczegóły. Użycie dodatku Microsoft Excel w Business Central do dalszego filtrowania i analiz danych.

    Szablony Excel

    Predefiniowane raporty Excel bazują na danych z bieżącej firmy. Na przykład, dla firmy demonstracyjnej skonfigurowano plan kont obejmujący trzy konta kasowe w kategorii Majątek obrotowy: 10100 Konto czekowe, 10200 Konto oszczędnościowe, i 10300 Gotówka podręczna. Konta te mają w polu Podkategoria konta ustawioną opcję Gotówka i ich wartości stanowią łączną kwotę w opcji Gotówka w raporcie Excel Bilans.

    Dodatkowe arkusze w skoroszycie Excel pokazują dane, na których opiera się raport. Jednak, aby dowiedzieć się więcej na temat grupowania w raportach Excel, konieczne może być ponowne przejście do Business Central i zastosowanie filtrów na listach.

    Dodatek Microsoft Excel w Business Central

    Interfejs Business Central obejmuje dodatek Microsoft Excel. W zależności od abonamentu, użytkownik loguje się automatycznie lub musi podać te same szczegóły logowania, jakich używa podczas logowania do Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Wyświetlanie i edycja w aplikacji Excel z poziomu Business Central.

    Dodatek umożliwia pobranie aktualnych danych z Business Central, a także przesyłanie zmian z powrotem do Business Central. Dla raportów finansowych Excel znajdujących się na powyższej liście, możliwość ponownego przekazania danych do bazy danych jest jednak wyłączona.

    Zobacz powiązane szkolenie na platformie Microsoft Learn

    Zobacz też

    Wyświetlanie i edycja w aplikacji Excel z poziomu Business Central
    Finanse
    Konfigurowanie finansów
    Księga główna i plan kont
    Praca z Business Central

    W tym artykule
    Wróć na początek strony
    Pobierz PDF
    Copyright © IT.integro sp. z o.o.