Wyniki wyszukiwania dla

    Pokaż / Schowaj spis treści

    Odroczone przychody i koszty

    Aby uznać przychody i wydatki w okresach innych niż okres, w którym zaksięgowano transakcję, możliwe jest automatyczne odroczenie lub opóźnienie przychodów w stosunku do określonego w ramach funkcjonalności systemu.

    Aby dokonać podziału przychodów i wydatków w określonych okresach obrachunkowych, należy skonfigurować szablon rozliczeń międzyokresowych dla zasobów, zapasu, konta K/G, dla którego zostanie zaksięgowany przychód lub wydatek. Po zaksięgowaniu powiązanej sprzedaży lub dokumentu zakupu, przychód lub wydatki są odraczane do powiązanych okresów rachunkowych zgodnie z harmonogramem rozliczeń międzyokresowych, który jest wykonywany zgodnie z ustawieniami w szablonie rozliczeń międzyokresowych i datą księgowania.

    Aby skonfigurować konta k/G dla rozliczeń międzyokresowych

    1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Plan kont, a następnie wybierz powiązane łącze.
    2. Wybierz akcję Nowy.
    3. Wypełnij odpowiednio pola, aby utworzyć konta G/L dla odroczonych przychodów. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Księga główna i plan kont.
    4. Powtórz kroki 2 i 3 w celu utworzenia nowego konta K/G dla odroczonych wydatków.

    Dla obu typów rozliczenia międzyokresowego wybierz Bilans w polu Typ i nazwij poprawnie konta takie jak „Niezrealizowany dochód” dla odroczonych przychodów i „Niezapłacone wydatki” dla odroczonych wydatków.

    Aby skonfigurować szablon rozliczeń międzyokresowych

    1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Szablony rozliczeń międzyokresowych, a następnie wybierz powiązane łącze.

    2. Wybierz akcję Nowy.

    3. Wypełnij odpowiednio pola.

    4. W polu Metoda kalkulacji określ sposób obliczania pola Kwota dla każdego okresu na stronie Harmonogram rozliczeń międzyokresowych. W polu dostępne są następujące opcje:

      • Liniowa: Kwoty rozliczenia międzyokresowego są obliczane zgodnie z liczbą okresów i podzielone według długości okresu.
      • Równe dla okresu: Kwoty rozliczenia międzyokresowego są obliczane zgodnie z liczbą okresów i są podzielone równomiernie.
      • Dni w okresie: Kwoty rozliczenia międzyokresowego są obliczane zgodnie z liczbą dni w okresie.
      • Zdefiniowane przez użytkownika: Nie oblicza się kwot rozliczenia międzyokresowego.. Należy najpierw wypełnić ręcznie pole Kwota dla każdego okresu na stronie Harmonogram odroczenia. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule „Zmiana harmonogramu rozliczeń międzyokresowych z faktury sprzedaży”.
    5. W polu Opis okresu określ opis, który zostanie wyświetlony w zapisach dla księgowania rozliczeń międzyokresowych. Można wprowadzić następujące kody zastępcze dla typowych wartości, które zostaną wstawione automatycznie po wyświetleniu opisu okresu.

      • %1 = Numer dnia daty księgowania okresu
      • %2 = Numer tygodnia daty księgowania okresu
      • %3 = Numer miesiąca daty księgowania okresu
      • %4 = Nazwa miesiąca daty księgowania okresu
      • %5 = Nazwa miesiąca daty księgowania okresu
      • %6 = Rok finansowy daty księgowania okresu

    Przykład: Data księgowania to 06.02.2016. Jeśli wprowadzono „Wydatki odroczone dla %4 %6”, zostanie wyświetlony opis „Wydatki odroczone na luty 2016”.

    Aby przypisać szablon rozliczeń międzyokresowych do zapasu

    Uwaga

    Kroki opisane w tej procedurze są takie same, jak w przypadku przypisywania szablonu rozliczeń międzyokresowych do konta K/G lub zasobu.

    1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Zapas, a następnie wybierz powiązane łącze.
    2. Otwórz kartę dla zapasu, dla którego przychody lub wydatki muszą zostać odroczone do okresów obrachunkowych, gdy zapas został sprzedany lub zakupiony.
    3. W polu Domyślny szablon rozliczeń międzyokresowych wybierz odpowiedni szablon rozliczeń międzyokresowych.

    Aby zmienić harmonogram rozliczeń międzyokresowych z faktury sprzedaży

    Uwaga

    Kroki opisane w tej procedurze są takie same, jak w przypadku zmiany harmonogramu rozliczeń międzyokresowych dla wydatków z faktury zakupu.

    1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.

    2. Utwórz fakturę sprzedaży dla zapasu, do którego przypisano szablon rozliczeń międzyokresowych. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Sprzedaż dotycząca faktury.

      Zauważ, że zaraz po wprowadzeniu zapasu (lub zasobu lub konta K/G) w wierszu faktury, pole Kod rozliczeń międzyokresowych zawiera kod przypisanego szablonu rozliczeń międzyokresowych.

    3. Wybierz akcję Harmonogram rozliczeń międzyokresowych.

    4. Na stronie Harmonogram rozliczeń międzyokresowych zmień ustawienia w nagłówku lub wartości w wierszach, na przykład, aby odroczyć kwotę do dodatkowego okresu księgowego.

    5. Wybierz akcję Oblicz harmonogram.

    6. Wybierz przycisk OK. Harmonogram rozliczeń międzyokresowych jest aktualizowany z faktury sprzedaży. Powiązany szablon rozliczeń międzyokresowych nie ulega zmianie.

    Aby wyświetlić, w jaki sposób przychody lub wydatki zostaną zaksięgowane w księdze głównej

    Uwaga

    Kroki opisane w tej procedurze są takie same, jak w przypadku wyświetlania sposobu księgowania odroczenia wydatków.

    1. Na stronie Faktura sprzedaży wybierz akcję Podgląd księgowania.
    2. Na stronie Podgląd księgowania wybierz akcję Zapis K/G, a następnie wybierz akcję Pokaż powiązane zapisy.

    Zapisy K/G, które mają zostać zaksięgowane na określonym koncie rozliczeń międzyokresowych, na przykład Niezrealizowne dochody, są oznaczane opisem wprowadzonym w polu Opis okresu w szablonie rozliczeń międzyokresowych, na przykład "Wydatki odroczone na luty 2016".

    Aby przejrzeć zaksięgowane rozliczenia międzyokresowe w raporcie Podsumowanie rozliczeń międzyokresowych - sprzedaż

    Uwaga

    Kroki opisane w tej procedurze są takie same, jak w przypadku przeglądania raportu Podsumowanie rozliczeń międzyokresowych - zakupy.

    1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Podsumowanie rozliczeń międzyokresowych - sprzedaż, a następnie wybierz powiązane łącze.
    2. Na stronie Podsumowanie rozliczeń międzyokresowych - sprzedaż w polu Saldo z dnia wprowadź datę, do której chcesz wyświetlić odroczone przychody.
    3. Wybierz przycisk Podgląd.

    Zobacz też

    Finanse
    Konfigurowanie finansów
    Praca z dziennikami głównymi
    Praca z Business Central

    W tym artykule
    Wróć na początek strony
    Pobierz PDF
    Copyright © IT.integro sp. z o.o.