Konfigurowanie lub zmiana planu kont
Plan kont wyświetla konta księgi głównej przechowujące dane finansowe. Business Central zawiera standardowy plan kont ułatwiający wsparcie firmy.
Możliwa jest jednak zmiana domyślnych kont i dodanie nowych.
Dodawanie lub zmiana kont
Z poziomu planu kont można otworzyć każde konto K/G oraz dodać lub zmienić ustawienia. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
W razie potrzeby nazwę konta K/G można wprowadzić w więcej niż jednym wierszu. Na stronie Kartoteka konta K/G w grupie Konto należy wybrać Teksty dodatkowe, a następnie wypełnić przynajmniej jeden wiersz, wstawiając tekst do skopiowania, a także nazwę konta.
W przypadku kont typu Suma należy wypełnić pole Sumowanie. W przypadku kont Suma do pole jest wypełniane automatycznie przez funkcję Wcięcie. Po skonfigurowaniu wszystkich kont należy wybrać kolejno akcje Proces i Wcięcie w planie kont.
Ważne
Jeżeli w polach Sumowanie wprowadzono definicje dla kont typu Suma do przed uruchomieniem funkcji tworzenia wcięć, należy wprowadzić je jeszcze raz, ponieważ funkcja ta zmienia wartości wszystkich pól typu Suma do.
Usuwanie kont
Możliwe jet usunięcie konta w księdze głównej. Przed usunięciem należy sprawdzić, czy poniższe warunki są prawdziwe:
- Saldo na koncie wynosi zero.
- Ustawiono dat ę w polu **Dozw. usuwanie kont K/G przed **na stronie Ustawienia księgi główneji konto nie powinno zawierać zapisów z dnia lub po tym dniu.
- Jeśli zaznaczono pole Sprawdzaj użycie kont K/G na stronie Ustawienia księgi głównej, konta nie należy używać w żadnej grupie księgowej lub ustawieniach księgowych.
Business Central uniemożliwi usunięcie konta księgi głównej przechowującego dane wymagane w planie kont.
Zobacz powiązane szkolenie na platformie Microsoft Learn
Zobacz też
Księga główna i plan kont
Uzgadnianie kont bankowych
Praca z wymiarami
Import danych z innych systemów finansowych
Praca z planami kont
Praca z Business Central
Zamykanie kont rachunku wyników w wersji francuskiej
Drukowanie rachunku wyników w wersji australijskiej
Drukowanie rachunku wyników w wersji nowozelandzkiej
Konfigurowanie i zamykanie sald rachunku wyników w wersji hiszpańskiej
Wcięcie i weryfikacja planu kont w wersji hiszpańskiej