Table of Contents

Praca z dokumentami międzyfirmowymi i dziennikami

Dokumenty lub dzienniki międzyfirmowe są używane do księgowania transakcji z partnerami międzyfirmowymi. W przypadku księgowania dokumentu międzyfirmowego lub wiersza dziennika międzyfirmowego odpowiedni dokument lub wiersz dziennika jest tworzony w skrzynce nadawczej użytkownika międzyfirmowego, która może zostać przetransferowana do partnera. Partner może następnie zaksięgować odpowiednią transakcję w swojej firmie bez konieczności ponownego wprowadzania danych.

Jeśli na dokumentach sprzedaży i zakupu znajduje się kod partnera międzyfirmowego nabywcy lub dostawcy, wygenerowanie zamówienia i faktury w odniesieniu do transakcji z tymi firmami spowoduje powstanie odpowiednich dokumentów w firmie partnerskiej, a tym samym poprawne zrównoważenie kont.

W przypadku wierszy międzyfirmowego dziennika głównego nie trzeba określać kont dla poszczególnych zestawów ksiąg, ale wystarczy podać identyfikację firmy partnerskiej. Odpowiednie wiersze dziennika głównego międzyfirmowego są tworzone w firmie partnerskiej, co powoduje zrównoważenie ksiąg obu firm biorących udział w transakcji.

Aby wypełnić i wysłać międzyfirmowe zamówienie sprzedaży

Przed zaksięgowaniem można wysłać zamówienia sprzedaży i zakupu przed zaksięgowaniem. Faktury i faktury korygujące nie mogą być wysyłane do momentu zaksięgowania.

Poniższa procedura opisuje sposób wypełniania i wysyłania międzyfirmowego zamówienia sprzedaży. Tę samą procedurę stosuje się w przypadku międzyfirmowych zamówień zakupu i zamówień zwrotu oraz do zaksięgowanych międzyfirmowych faktur i faktur korygujących.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz Nowy, aby utworzyć nowe zamówienie sprzedaży. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Sprzedaż produktów.
  3. Wypełnij odpowiednio wymagane pola Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
  4. Upewnij się, że nabywca jest partnerem międzyfirmowym.
  5. Aby wysłać zamówienie sprzedaży przed zaksięgowaniem, należy wybrać akcję Wyślij międzyf. zam. sprzed..
Uwaga

Jeśli wykonasz krok 4, zamówienie sprzedaży zostanie przeniesione do skrzynki nadawczej transakcji międzyfirmowych, z której można je wysłać później. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie skrzynką odbiorczą i skrzynką międzyfirmową.

Aby wypełnić i zaksięgować dziennik transakcji międzyfirmowych

Podczas księgowania wiersza dziennika głównego międzyfirmowego w firmie odpowiedni wiersz dziennika jest tworzony w skrzynce nadawczej użytkownika międzyfirmowego, która może zostać przetransferowana do partnera. Partner może następnie zaksięgować odpowiednią transakcję w swojej firmie bez konieczności ponownego wprowadzania danych.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Międzyfirmowe dzienniki główne, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Otwórz odpowiednią instancję dziennika. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Praca z dziennikami głównymi.

  3. Wypełnij odpowiednio pola.

  4. W polu Nr konta K/G part. międzyf. wprowadź konto księgi głównej, na którym zostanie zaksięgowana kwota w firmie partnera.

    Uwaga

    W tym polu należy wprowadzić wiersz konta bankowego lub konta księgi głównej z pola Nr konta lub Nr konta przeciwst.

  5. Wybierz akcję Księguj.

Zapisy te są księgowane w firmie, a dziennik zawierający odpowiednie zapisy jest tworzony w skrzynce nadawczej transakcji międzyfirmowych, którą można wysłać do firmy partnerskiej. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie skrzynką odbiorczą i skrzynką międzyfirmową.

Zobacz też

Zarządzanie transakcjami międzyfirmowym
Finanse
Konfigurowanie finansów
Praca z dziennikami głównymi
Praca z Business Central