Praca z centrami kompetencyjnymi
Centra kompetencyjne zapewniają możliwość obsługi centrów administracyjnych. Centrum kompetencyjnym może być centrum kosztów, centrum zysków, centrum inwestycyjne lub inne, zdefiniowane przez firmę centrum administracyjne. Przykładem centrum kompetencyjnego może być biuro sprzedaży, dział zakupów obsługujący kilka lokalizacji oraz biuro planowania produkcji. Dzięki tej funkcji, firmy mogą na przykład definiować dla konkretnych użytkowników widoki dokumentów sprzedaży i zakupów, powiązane wyłącznie z określonym centrum kompetencyjnym.
Wykorzystanie wielu lokalizacji wraz z centrami kompetencyjnymi umożliwia elastyczne i optymalne zarządzanie operacjami biznesowymi.
Funkcjonalność centrów kompetencyjnych umożliwia zarządzanie zapasami w wielu lokalizacjach przy użyciu jednej bazy danych. Dwa pojęcia, lokalizacje i jednostki składowania zapasu stanowią podstawę tej granuli. Lokalizacją określa się miejsce, w którym odbywa się fizyczna obsługa i rozmieszczenie ilości zapasów. Szeroka definicja lokalizacji obejmuje też miejsca, takie jak fabryki i zakłady produkcyjne, a także centra dystrybucyjne, magazyny, salony sprzedaży i pojazdy serwisowe. Jednostką składowania zapasu nazywa się zapas przechowywany w określonej lokalizacji i/lub jego wariant. Za pomocą jednostek składowania zapasu, firmy z wieloma lokalizacjami mogą dodawać informacje o uzupełnieniach, adresy, a także dane dotyczące księgowania finansowego na poziomie lokalizacji. Dzięki temu, mają możliwość uzupełnienia wariantów tego samego zapasu dla każdej lokalizacji, a także zamówienia zapasów na podstawie informacji o uzupełnieniu dla danej lokalizacji.
Aby skonfigurować centrum kompetencyjne
Wybierz ikonę
, wprowadź Centra kompetencyjne, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz akcję Nowy.
Wypełnij odpowiednio wymagane pola Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
W przypadku korzystania z centrów kompetencyjnych do zarządzania firmą, przydatne może być ustawienie domyślnego centrum kompetencyjnego dla organizacji.
Wybierz ikonę
, wprowadź Informacje o firmie, a następnie wybierz powiązane łącze.
W polu Centrum kompetencyjne wprowadź kod centrum kompetencyjnego.
Kod ten będzie używany we wszystkich dokumentach zakupu, sprzedaży oraz serwisu w sytuacji, gdy użytkownik, nabywca lub dostawca nie posiada domyślnego centrum kompetencyjnego. W dowolnym dokumencie sprzedaży, zakupu lub serwisu można wprowadzić inne centrum kompetencyjne niż domyślne.
Uwaga
Wprowadzenie kodu centrum kompetencyjnego w dokumencie wpływa na adres, wymiary i ceny uwzględnione w dokumencie.
Aby przypisać centra kompetencyjne do użytkowników
Użytkowników można skonfigurować w taki sposób, aby w codziennych, rutynowych działaniach były pobierane tylko dokumenty związane z określonymi obszarami roboczymi. Użytkownicy są zazwyczaj przypisywani do jednego centrum kompetencyjnego i pracują tylko z dokumentami powiązanymi z określonymi obszarami aplikacji w danym centrum.
W tym celu, należy przypisać centra kompetencyjne do użytkowników w trzech obszarach funkcjonalnych: Zarządzanie zakupami, sprzedażą i serwisem.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Ustawienia użytkownika, a następnie wybierz powiązane łącze.
- W oknie Ustawienia użytkownika wybierz użytkownika, do którego chcesz przypisać centrum kompetencyjne. W przypadku braku użytkownika na liście, należy wprowadzić identyfikator użytkownika w polu Identyfikator użytkownika.
- W polu Filtr centrum komp. sprzedaży wprowadź centrum kompetencyjne, w którym użytkownikowi przypisano zadania związane z zarządzaniem sprzedażą.
- W polu Filtr centrum komp. zakupu wprowadź centrum kompetencyjne, w którym użytkownikowi przypisano zadania związane z zarządzaniem zakupami.
- W polu Filtr centrum komp. serwisu wprowadź centrum kompetencyjne, w którym użytkownikowi przypisano zadania związane z zarządzaniem serwisem.
Uwaga
Użytkownicy mogą wyświetlać tylko te dokumenty, które są powiązane z ich centrum kompetencyjnym. Jednakże mogą wyświetlać wszystkie zapisy księgi oraz nawigować do innych zaksięgowanych dokumentów z zapisów księgi.
Zobacz też
Konfigurowanie zapasów
Konfigurowanie zarządzania magazynem
Zapasy
Zarządzanie magazynem
Szczegóły projektu: Zarządzanie magazynem
Praca z Business Central