Zarządzanie kampaniami marketingowymi
Posiadanie dobrego planu marketingowego umożliwia identyfikację, pozyskanie i zatrzymanie nabywców. Plan marketingowy składa się z różnych kampanii i innych interakcji powiązanych z działaniami marketingowymi i sprzedażowymi. Planując kampanię należy określić, które kontakty stanowią jej grupą docelową, jaki będzie typ kampanii (np. prezentacja handlowa lub poczta bezpośrednia) oraz jakie zadania zostaną wykonane przez poszczególnych sprzedawców.
Każda kampania składa się z różnych działań i zadań. W działaniach można łączyć wiele zadań, na przykład zadania reprezentujące kroki. Zadania w działaniach są ze sobą powiązane poprzez formułę daty. Indywidualne zadania mogą być przydzielane tylko sprzedawcom. Działania mogą być przypisane do szans sprzedaży, sprzedawców, grup sprzedawców oraz kontaktów. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie cykli sprzedaży i etapów sprzedaży dla szans sprzedaży.
Definiowanie indywidualnych kampanii
Przed utworzeniem kampanii, należy skonfigurować Kody stanu kampanii. Użycie kodów umożliwia nadanie kampaniom stanów, co pomaga w zarządzaniu. Pracując nad poszczególnymi etapami kampanii, można zaobserwować, na jakim etapie kampania znajduje się aktualnie i jaki etap będzie następny. Konfigurowanie kodów stanu kampanii należy wykonać na stronie Stan kampanii.
Można utworzyć kartotekę kampanii dla każdej kampanii, która ma być śledzona. Istnieje też możliwość wyświetlenia kartoteki kampanii, aby zobaczyć ogólne informacje dotyczące kampanii. Można usuwać zapisy kampanii, na przykład jeżeli zapis rejestruje akcję, która została anulowana. Usunąć można tylko anulowane zapisy kampanii.
Wybór grupy docelowej
Po utworzeniu kampanii, można rozpocząć tworzenie segmentów, które określają grupę docelową kampanii. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie segmentami.
Rejestrowanie wartości procentowej rabatów
Po skonfigurowaniu kampanii, określeniu segmentów, które mają być uwzględnione w kampanii oraz ustaleniu jej daty początkowej i końcowej, można w wierszach na stronie Rabaty wiersza sprzedaży zarejestrować wartość procentową rabatu, który otrzyma nabywca na poszczególne zapasy. Można również zarejestrować ceny sprzedaży dla indywidualnych zapasów w wierszach na stronie Ceny sprzedaży. Dostęp do obu stron można uzyskać z kartoteki kampanii.
Po ustawieniu cen sprzedaży/rabatów wierszy i segmentów w kartotece kampanii, należy je aktywować, aby ceny/rabaty kampanii były odzwierciedlone w wierszach.
Uwaga
Aby aktywować ceny sprzedaży/rabaty wiersza, należy określić, czy grupą docelową kampanii jest cały segment, czy tylko niektóre kontakty. Jeśli ceny sprzedaży/rabaty wiersza obejmują wszystkie kontakty w segmencie, należy wybrać pole Grupa docelowa kampanii na skrócona karcie Kampania karty Segment.
Jeśli ceny sprzedaży/rabaty wiersza nie mają być oferowane wszystkim kontaktom w segmencie, można wyczyścić pole Grupa docelowa kampanii dla odpowiednich kontaktów. Jeżeli pole się nie wyświetla, należy dodać je do widoku. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Personalizacja obszaru roboczego.
Prowadzenie kampanii
W trakcie trwania kampanii wszystkie interakcje z kontaktami i segmentami są rejestrowane, w celu uzyskania statystyk, a także innych informacji dotyczących kosztów i wskaźników sukcesu kampanii.
Należy utworzyć działania reprezentujące każde zadanie i przypisać je odpowiednim sprzedawcom, ponieważ to oni prowadzą kampanię. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie cykli sprzedaży i etapów sprzedaży dla szans sprzedaży.
Zobacz też
Zarządzanie kontaktami
Zarządzanie segmentami
Zarządzanie szansami sprzedaży
Praca z Business Central