Table of Contents

Praca z Dynamics 365 for Sales w Business Central

Użycie Dynamics 365 Sales do budowania zaangażowania nabywców umożliwia płynną integrację w procesie lead-to-cash dzięki wykorzystaniu Business Central do działań backendowych, takich jak przetwarzanie zleceń, zarządzanie zapasami magazynowymi i prowadzenie finansów.

Administrator systemu musi skonfigurować połączenie i zdefiniować użytkowników w Dynamics 365 Sales, aby korzystać z możliwości integracji. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Integracja z Dynamics 365 Sales.

Uwaga

Kroki te opisują proces integracji wersji online Dynamics 365 Sales i Business Central. Dodatkowe informacje dotyczące konfiguracji lokalnej zamieszczono w artykule Przygotowywanie Dynamics 365 Sales do integracji lokalnej.

Integracja aplikacji pozwala na dostęp do danych dotyczących sprzedaży z Business Central, a w niektórych przypadkach również na odwrót. Można synchronizować i pracować na typach danych, które są wspólne dla obu usług, takich jak nabywcy, kontakty i informacje o sprzedaży, oraz zapewnić aktualizowanie danych w obu lokalizacjach.

Na przykład, sprzedawcy w Dynamics 365 Sales mogą korzystać z cenników z Business Central podczas tworzenia zamówienia sprzedaży. Po dodaniu zapasu do wiersza zamówienia sprzedaży w Dynamics 365 Sales, sprzedawcy mogą zobaczyć poziom zapasów (dostępność) pozycji z Business Central.

Możliwe jest także działanie odwrotne - specjaliści ds. zamówień w Business Central mogą obsługiwać zamówienia sprzedaży, które są przenoszone automatycznie lub ręcznie z Dynamics 365 Sales. Na przykład, mogą tworzyć i księgować wiersze zamówień sprzedaży dla zapasów lub zasobów, które zostały wprowadzone w Dynamics 365 Sales jako produkty dopisane. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Obsługa danych zamówień sprzedaży.

Ważne

Business Central można zintegrować tylko z Dynamics 365 Sales. Inne aplikacje Dynamics 365 zmieniające standardowy przepływ pracy lub model danych w Dynamics 365 Sales, na przykład Project Service Automation, mogą przerwać integrację pomiędzy Business Central a Dynamics 365 Sales.

Sprzężenie rekordów

Przewodnik wspomaganej konfiguracji pozwala na wybór danych do synchronizacji. Później można również skonfigurować synchronizację dla określonych rekordów. Można to określić jako sprzężenie. Na przykład, istnieje możliwość połączenia określonego konta w Dynamics 365 Sales z konkretnym nabywcą w Business Central. W tej sekcji opisano, co należy wziąć pod uwagę przy ustawianiu sprzężeń rekordów.

Na przykład, chcąc wyświetlić konta w Dynamics 365 Sales jako nabywców w Business Central, należy ustawić sprzężenie tych dwóch typów rekordów. Aby to zrobić, na stronie listy Nabywcy w Business Central należy użyć akcji Ustaw sprzężenie. Następnie należy określić nabywców w Business Central, którzy mają być dopasowani do wybranych kont w Dynamics 365 Sales.

Można również utworzyć konta (i ustawić sprzężenia) w Dynamics 365 Sales na podstawie np. rekordu nabywcy w Business Central, używając opcji Utwórz konto w Dynamics 365 for Sales lub odwrotnie, używając opcji Utwórz nabywcę w Business Central.

Po ustawieniu sprzężenia pomiędzy dwoma rekordami, można wygenerować ręczne żądanie natychmiastowego nadpisania bieżącego rekordu, np. nabywcy przez dane konta ze strony Sprzedaż (lub z !INCLUDE[prod_short]) przy użyciu akcji Synchronizuj teraz. Akcja Synchronizuj teraz daje użytkownikowi możliwość wyboru zastąpienia danych strony Sprzedaż lub danych rekordu Business Central.

W niektórych przypadkach należy ustawić sprzężenie określonych zestawów danych przed ustawieniem sprzężeń dla pozostałych zestawów danych, zgodnie z poniższą tabelą.

Dane Jakie sprzężenia ustawić najpierw
Nabywcy i konta Ustawianie sprzężeń sprzedawców z użytkownikami Dynamics 365 Sales
Zapasy i zasoby Ustawianie sprzężeń jednostek miary z grupami jednostek Dynamics 365 Sales
Zapasy i ceny zasobu Ustawianie sprzężeń grup cenowych nabywców z cenami z Dynamics 365 Sales
Uwaga

Jeśli ceny lub klienci używają zagranicznych walut, należy upewnić się, że zostały ustawione sprzężenia walut z walutami transakcji sprzedaży.

W Dynamics 365 Sales zamówienia sprzedaży zależą od informacji takich jak nabywcy, jednostki miary, waluty, grupy cenowe nabywców oraz zapasy i/lub zasoby. Aby działała integracja z zamówieniami sprzedaży, należy ustawić sprzężenia nabywców, jednostek miary, walut, grup cenowych klientów oraz pozycji i/lub zasobów.

Pełna synchronizacja rekordów

Na końcu przewodnika wspomaganej konfiguracji można wybrać akcję Uruchom pełną synchronizację, aby rozpocząć synchronizację wszystkich rekordów Business Central ze wszystkimi powiązanymi rekordami w Dynamics 365 Sales. Na stronie Pełny przegląd synchronizacji Dynamics 365 Sales wybierz akcję Uruchom. Ukończenie pełnej synchronizacji może zająć trochę czasu, ale użytkownik może kontynuować pracę w Business Central w czasie, gdy synchronizacja działa w tle.

Aby sprawdzić postęp poszczególnych zadań pełnej synchronizacji, na stronie Pełny przegląd synchronizacji Dynamics 365 Sales należy wybrać rekord, aby wyświetlić szczegóły. Aby zaktualizować stan podczas synchronizacji, trzeba odświeżyć stronę.

Na stronie Ustawienia połączenia z Microsoft Dynamics 365 można w każdej chwili uzyskać szczegółowe informacje na temat pełnej synchronizacji. Z poziomu strony można także otworzyć stronę Mapowania tabeli integracji, aby wyświetlić szczegóły dotyczące tabel w Business Central i strony Sprzedaż, które muszą być ze sobą zsynchronizowane.

Obsługa danych zamówienia sprzedaży

Zamówienia sprzedaży złożone w Dynamics 365 Sales zostaną automatycznie przeniesione do Business Central, jeśli na stronie Utwórz automatycznie zamówienia sprzedaży zostanie zaznaczone pole wyboru Ustawienia połączenia z Microsoft Dynamics 365. Opcjonalnie, złożone zamówienia sprzedaży z Dynamics 365 Sales można ręcznie przekonwertować, korzystając z akcji Utwórz w Business Central dostępnej na stronie Zamówienia zakupu - Dynamics 365 for Sales. W przypadku takich zamówień sprzedaży, pole Nazwa w pierwotnym zamówieniu jest przenoszone i mapowane do pola Numer dokumentu zewnętrznego w zamówieniu sprzedaży w Business Central.

Może to również działać, jeśli oryginalne zamówienie sprzedaży zawiera produkty dopisane, czyli zapasy lub zasoby, które nie są zarejestrowane w żadnej aplikacji. W takim przypadku należy wypełnić pola Typ produktu dopisanego i Nr produktu dopisanego na stronie Ustawienia sprzedaży i należności, aby sprzedaż niezarejestrowanych produktów została przyporządkowana do prawidłowego numeru zapasu/zasobu.

Uwaga

Nie można mapować dopisanego produktu do danego zapasu lub zasobu w Business Central, który jest połączony z produktem Dynamics 365 Sales. Aby umożliwić dopisywanie, zaleca się utworzenie zapasu lub zasobu specjalnie w tym celu i nie łączenie go z produktem Dynamics 365 Sales.

Jeśli w zamówieniu sprzedaży występuje długi opis zapasu, tworzony jest dodatkowy wiersz zamówienia sprzedaży typu Komentarz, który zawiera pełny tekst zamówienia sprzedaży w Business Central.

Aktualizacje pól w nagłówkach zamówień sprzedaży, takich jak Data ostatniego wydania lub Żądana data dostawy, które są mapowane w tabeli Mapowanie tabeli integracji, są okresowo synchronizowane z Dynamics 365 Sales. Procesy, takie jak zwalnianie zamówienia sprzedaży i wydanie lub fakturowanie zamówienia sprzedaży, są księgowane na osi czasu zamówień sprzedaży w Dynamics 365 Sales. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Wstęp do źródeł informacji o działaniach.

Uwaga

Okresowa synchronizacja w oparciu o Mapowanie tabeli integracji działa tylko wtedy, gdy włączona jest integracja zamówień sprzedaży. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Ustawienia połączenia na stronie konfiguracja połączenia Dynamics 365 for Sales. Synchronizowane są wyłącznie zamówienia sprzedaży utworzone na podstawie przesłanych zamówień sprzedaży w Dynamics 365 Sales. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Włączanie integracji przetwarzania zamówień sprzedaży.

Obsługa danych ofert sprzedaży

Oferty sprzedaży złożone w Dynamics 365 Sales zostaną przeniesione do Business Central, jeśli na stronie Automatyczne przetwarzanie ofert zaznaczono pole wyboru Ustawienia połączenia z Microsoft Dynamics 365. Opcjonalnie, aktywowane oferty sprzedaży z Dynamics 365 Sales można ręcznie przekonwertować, korzystając z akcji Przetwarzanie w Business Central na stronie Oferty sprzedaży - Dynamics 365 Sales. W przypadku takich ofert sprzedaży, pole Nazwa w pierwotnej ofercie jest przenoszone i mapowane do pola Numer dokumentu zewnętrznego w zamówieniu sprzedaży w Business Central. Pole Obowiązuje do jest także przenoszone i mapowane do pola Oferta ważna do w ofercie sprzedaży w Business Central.

Oferty sprzedaży przechodzą wiele korekt podczas finalizacji. Zarówno ręczne jak i automatyczne przetwarzanie ofert sprzedaży w Business Central zapewnia archiwizację poprzednich wersji ofert sprzedaży przed przetworzeniem nowych zmian ofert sprzedaży pochodzących z Dynamics 365 Sales.

Po wybraniu opcji Proces w Business Central dla oferty ze stanem Wygrane, zamówienie sprzedaży jest tworzone w Business Central tylko wtedy, gdy zamówienie sprzedaży zostało przesłane do Dynamics 365 Sales. W przeciwnym razie, oferta zostanie tylko zwolniona w Business Central. Jeśli odpowiednie zamówienie sprzedaży zostanie później przesłane do Dynamics 365 Sales, na jego podstawie zostanie utworzone zamówienie sprzedaży, Nr oferty zostanie aktualizowany w zamówieniu sprzedaży a oferta zostanie zarchiwizowana.

Obsługa zaksięgowanych faktur sprzedaży, płatności nabywców i statystyk

Po zrealizowaniu zamówienia sprzedaży, zostanie utworzona faktura. Przy fakturowaniu zamówienia sprzedaży można przenieść zaksięgowaną fakturę sprzedaży do Dynamics 365 Sales, jeżeli zaznaczone zostało pole wyboru Utwórz fakturę w Dynamics 365 Sales na stronie Zaksięgowana faktura sprzedaży. Zaksięgowane faktury są przenoszone do Dynamics 365 Sales i mają ustawiony stan Zafakturowane.

Po otrzymaniu od nabywcy płatności za fakturę sprzedaży w Business Central, stan faktury sprzedaży zostanie zmieniony na Zapłacone z polem Przyczyna stanu ustawionym na Częściowe, jeśli wykonano płatność częściową lub Ukończone, jeżeli zrealizowano pełną płatność, po wybraniu akcji Aktualizuj statystyki konta na stronie nabywcy w Business Central. Użycie funkcji Aktualizuj statystyki konta spowoduje również odświeżenie wartości w polach Saldo i Sprzedaż razem w polu informacji Business Central Statystyka konta w Dynamics 365 Sales. Opcjonalnie, można mieć zaplanowane zadania, Statystyki nabywcy i POSTEDSALESINV-INV automatycznie uruchomić oba procesy w tle.

Obsługa cen sprzedaży

Uwaga

W wersji 2020 release wave 2 dodano usprawnione procesy konfiguracji i zarządzania cenami i rabatami. Nowi nabywcy korzystający z tej wersji, używają nowego interfejsu. W przypadku istniejących nabywców, to czy korzystają z nowego interfejsu zależy od tego, czy administrator włączył aktualizację funkcji Nowy interfejs wyceny sprzedaży w Zarządzaniu funkcjami. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Włączanie nowych funkcji z wyprzedzeniem.

Kroki kończące proces różnią się w zależności od tego, czy administrator włączył nowy interfejs wyceny.

Uwaga

Jeśli synchronizacja standardowej ceny nie działa w zadowalającym stopniu, rekomendujemy użycie integracyjnych możliwości dostosowywania. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Niestandardowa integracja z Microsoft Dataverse.

W bieżącym interfejsie cen Business Central synchronizuje ceny sprzedaży które:

  • Dotyczą wszystkich nabywców. Domyślne ceny sprzedaży są tworzone w oparciu o cenę w polu Cena jednostkowa na stronie Kartoteka zapasu dla zapasów.

  • Dotyczą wybranej grupy cenowej nabywcy. Na przykład, cen sprzedaży dla klientów detalicznych lub hurtowych. Aby zsynchronizować ceny bazujące na grupie cenowej nabywcy, należy wykonać poniżej wymienione kroki:

    1. Utworzyć sprzężenie dla zapasów, których ceny są ustawiane przez grupę cenową nabywcy.
    2. Na stronie Grupa cenowa nabywcy ustawić sprzężenie grupy cenowej nabywców poprzez wybranie opcji Powiązane, a następnie Dynamics 365 Sales, Sprzężenie oraz Ustaw sprzężenie. Sprzężenie utworzy aktywny cennik w Business Central z taką samą nazwą jak w grupie cenowej nabywcy w Dynamics 365 Sales i następnie automatycznie zsynchronizuje wszystkie zapasy, dla których grupa cenowa nabywcy definiuje jako cena.

Customer Price Group page.

Zobacz też

Integracja z Dynamics 365 Sales
Zarządzanie relacjami
Praca z Business Central
Zmiana wyświetlanych funkcji
Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup
Przegląd sprzedaży i Centrum sprzedaży

Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną!