Śledzenie wymiany wiadomości e-mail pomiędzy sprzedawcami a kontaktami
Aby usprawnić komunikację pomiędzy sprzedawcami a istniejącymi lub potencjalnymi nabywcami, użytkownicy mają możliwość śledzenia wymiany wiadomości e-mail oraz przekształcenia nawiązanych interakcji w szanse sprzedaży. Business Central może współpracować z usługą Exchange Online, aby zachować dziennik wiadomości przychodzących i wychodzących. Zawartość każdej wiadomości można przeglądać i analizować na stronie Zapisy dziennika interakcji.
Konfigurowanie folderów publicznych i zasad logowania do poczty e-mail w Exchange Online
Przed przystąpieniem do konfiguracji logowania do poczty elektronicznej, należy przygotować publiczne foldery w usłudze Exchange Online. Można to zrobić w centrum administracyjnym Exchange lub skorzystać z Exchange Management Shell.
Porada
Jeśli chcesz korzystać z Exchange Management Shell, dowiedz się, jak skonfigurować swój skrypt w przykładowym skrypcie, który opublikowaliśmy w repozytorium BCTech.
Poniższa lista zawiera opis głównych kroków wraz z łączami do dodatkowych informacji na ten temat.
Utwórz rolę administratora dla folderów publicznych na podstawie informacji z poniższej tabeli:
Właściwość Wartość Nazwa Zarządzanie folderami publicznymi Wybrane role Foldery publiczne Wybrani członkowie Adres e-mail konta użytkownika, którego Business Central będzie używać do uruchamiania zadania rejestrowania poczty e-mail Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie grupami ról.
Utwórz rolę administratora dla folderów publicznych na podstawie informacji z poniższej tabeli:
Właściwość Wartość Nazwa Publiczna skrzynka pocztowa Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Tworzenie skrzynki pocztowej folderu publicznego na serwerze Exchange.
Tworzenie nowych folderów publicznych
- Utwórz nowy folder publiczny o nazwie Email Logging w katalogu głównym, tak aby pełna ścieżka do folderu zmieniła się na
\Email Logging\
- Utwórz dwa podfoldery, tak aby wynikiem były następujące pełne ścieżki do folderów:
\Email Logging\Queue\
\Email Logging\Storage\
Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie folderu publicznego.
- Utwórz nowy folder publiczny o nazwie Email Logging w katalogu głównym, tak aby pełna ścieżka do folderu zmieniła się na
Włącz pocztę w folderze publicznym Queue
Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Włączanie lub wyłączanie poczty dla folderu publicznego
Możliwość wysyłania wiadomości e-mail do folderu publicznego kolejki przy użyciu programu Outlook lub Exchange Management Shell
Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zezwalanie anonimowym użytkownikom na wysyłanie wiadomości e-mail do folderu publicznego z włączoną obsługą poczty
Ustaw użytkownika rejestrującego pocztę e-mail jako właściciela obu folderów publicznych, folderów publicznych Queue i Storage za pomocą programu Outlook lub Exchange Management Shell na podstawie informacji z poniższej tabeli:
Właściwość Wartość Użytkownik Adres e-mail konta użytkownika, którego Business Central będzie używać do uruchomienia zadania rejestrowania poczty e-mail Poziom uprawnień Właściciel Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przypisywanie uprawnień do folderów publicznych.
Utwórz reguły dwóch głównych przepływów na podstawie informacji z poniższej tabeli
Cel Nazwa Warunki Akcja Reguła dla przychodzących wiadomości e-mail Rejestrowanie wiadomości e-maili wysłanych do tej organizacji Nadawca znajduje się poza organizacją, a odbiorca znajduje się w organizacji UDW konto e-mail określone dla folderu publicznego Queue Reguła dla wychodzących wiadomości e-mail Rejestrowanie wiadomość e-mail wysłanych z tej organizacji Nadawca znajduje się w organizacji, a odbiorca znajduje się poza organizacją UDW konto e-mail określone dla folderu publicznego Queue Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie regułami przepływu poczty w Exchange Online i Akcje powiązane z regułami przepływu poczty w Exchange Online.
Uwaga
Jeśli dokonasz zmian w Exchange Management Shell, zmiany te staną się widoczne w centrum administracyjnym Exchange po pewnym czasie. Ponadto zmiany wprowadzone w programie Exchange będą dostępne w [!INCLUDE prod_short ] po pewnym czasie. Może to być kilkugodzinne opóźnienie.
Następnie, należy nawiązać połączenie między Business Central i usługą Exchange Online.
Konfigurowanie Business Central pod kątem logowania do poczty e-mail
Logowanie do poczty e-mail odbywa się w dwóch krokach:
Nawiązanie połączenia pomiędzy Business Central i subskrypcją Microsoft 365 w usłudze Exchange Online. Exchange Online obsługuje wiadomości e-mail. Ten krok został ułatwiony poprzez zapewnienie przewodnika wspomaganej konfiguracji. Do korzystania z konta administratora w usłudze Microsoft 365 potrzebne są tylko dane uwierzytelniające. Aby uruchomić przewodnik, przejdź do Wspomagana konfiguracja, a następnie wybierz Ustawienia logowania e-mail.
Sprawdzenie, czy w Business Central wprowadzono prawidłowe adresy e-mail sprzedawców i kontaktów, w zależności od tego, czy są to potencjalni czy istniejący nabywcy. Aby to zrobić, dla każdego nabywcy lub sprzedawcy należy otworzyć kartotekę Kontakt lub Sprzedawca/kupujący, a następnie sprawdzić pole E-mail.
Porada
Po ukończeniu kroków przewodnika warto sprawdzić, czy połączenie zostało zakończone powodzeniem. Wyszukaj Ustawienia marketingu, wybierz Proces, wybierz Funkcje, a następnie wybierz Sprawdź poprawność konfiguracji rejestrowania wiadomości e-mail.
Wyświetlanie wymiany wiadomości e-mail w dzienniku interakcji
Business Central tworzy zapis na stronie Dziennik interakcji za każdym razem, gdy nastąpi wymiana wiadomości e-mail pomiędzy sprzedawcą a kontaktem. Aby wyświetlić dziennik interakcji, należy otworzyć kartotekę osoby Kontakt lub Sprzedawca/kupujący, następnie wybrać ** Historia**, a następnie Zapisy dziennika interakcji. Jest kilka rzeczy, które można zrobić z każdym zapisem w dzienniku, na przykład:
- Wyświetlić zawartość wymienionych wiadomości e-mail, wybierając akcję Pokaż załączniki.
- Zamienić wymianę wiadomości e-mail w szansę sprzedaży - Jeżeli zapis wygląda obiecująco, można zamienić go szansę sprzedaży, a następnie zarządzać jego postępem w sprzedaży. Aby to zrobić, wybierz zapis, a następnie wybierz akcję Tworzenie szansy sprzedaży. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie szansami sprzedaży.
Łączenie wersji on-premises z usługą Microsoft Exchange
Istnieje możliwość połączenia Business Central w wersji on-premises z usługą Exchange Online on-premises lub Exchange Online w trybie logowania do poczty e-mail. Dla obu wersji Exchange, ustawienia połączenia są dostępne na stronie Ustawienia marketingu. W przypadku Exchange Online, można również użyć poradnika wspomaganej konfiguracji.
Łączenie z Exchange On-premises
Aby połączyć Business Central on premises z usługą Exchange on-premises, na stronie Ustawienia marketingu należy użyć opcji Podstawowy jako Typu uwierzytelniania i następnie wprowadzić poświadczenia dla konta użytkownika dla usługi Exchange on-premises. Następnie należy włączyć przełączenie Aktywny, aby rozpocząć logowanie do poczty email.
Łączenie z Exchange Online
Aby nawiązać połączenie z usługą Exchange Online, należy użyć OAuth2 jako Typu uwierzytelnienia. Należy także zarejestrować aplikację w Azure Active Directory i wprowadzić identyfikator aplikacji, tajny zapis usługi Key Vault oraz adres URL przekierowania, który ma zostać użyty. Adres URL przekierowania został wstępnie wypełniony i powinien działać z większością instalacji. Dodatkowe informacje zamieszczono w sekcjiAby zarejestrować aplikację w Azure AD w celu nawiązywania połączenia pomiędzy Business Central a usługą Exchange Online.
Używanie HTTPS wymaga skonfigurowanej instalacji. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfiguracja SSL w celu zabezpieczenia połączenia klienta sieci Web Business Central. Jeśli serwer został skonfigurowany, aby wyświetlać inną stronę główną, adres URL może zostać zmieniony. Tajny klucz klienta zostanie zapisany w bazie danych jako zaszyfrowany ciąg.
Aby zarejestrować aplikację w Azure AD w celu nawiązywania połączenia pomiędzy Business Central a usługą Exchange Online
Następujące kroki zakładają wykorzystanie Azure Active Directory do zarządzania tożsamościami i dostępem. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Szybkie rozpoczęcie pracy: Zarejestruj aplikację w platformie tożsamości Microsoft. Jeśli nie jest używane Azure AD, warto zajrzeć do artykułu Korzystanie z innej usługi zarządzania tożsamościami i dostępem.
Na portalu Azure w sekcji Zarządzaj, wybierz Uwierzytelnianie.
W sekcji Adres URL przekierowania dodaj adres URL przekierowania sugerowany na stronie Ustawienia marketingu w Business Central. Jeśli adres URL przekierowania na stronie Ustawienia marketingu jest pusty, należy znaleźć sugerowany adres URL przekierowania na stronie Logowanie do poczty e-mail - konfiguracja z pomocą.
Uwaga
Jeśli nie określono adresu URL przekierowania, można to wykonać później wybierając Dodaj platformę, a następnie Sieć Web, aby dodać aplikację sieci Web i adres URL przekierowania.
W menu Zarządzaj wybierz Manifest.
Odszukaj właściwość requiredResourceAccess w manifeście i dodaj poniżej wymieniony kod w nawiasach ([]), aby dodać wymagane uprawnienia. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Rejestrowanie aplikacji.
{
"resourceAppId": "00000002-0000-0ff1-ce00-000000000000",
"resourceAccess": [
{
"id": "3b5f3d61-589b-4a3c-a359-5dd4b5ee5bd5",
"type": "Scope"
},
{
"id": "dc890d15-9560-4a4c-9b7f-a736ec74ec40",
"type": "Role"
}
]
}
Wybierz przycisk Zapisz.
W menu Zarządzaj wybierzUprawnienia API a następnie potwierdź, że poniżej wymienione uprawnienia znajdują się na liście:
- EWS.AccessAsUser.All
- full_access_as_app
W sekcji Zarządzaj, wybierz Certyfikaty i tajne klucze, a następnie utwórz nowy tajny zapis dla aplikacji. Tajny klucz będzie używany lub w Business Central w polu Sekret klienta na stronie Ustawienia marketingu lub będzie przechowywany w bezpiecznym magazynie i przekazywany subskrybentowi zdarzenia.
Wybierz Przegląd, a następnie znajdź wartość Identyfikator aplikacji (klient). Jest to identyfikator klienta aplikacji. Należy wprowadzić go na stronie Ustawienia marketingu w polu Identyfikator klienta lub przechowywać w bezpiecznym miejscu i przekazać subskrybentowi zdarzenia.
W Business Central skonfiguruj logowanie do poczty e-mail na stronie Ustawienia marketingu lub skorzystaj z poradnika Logowanie do poczty e-mail - konfiguracja z pomocą, aby uzyskać odpowiednią pomoc dotyczącą obsługi procesu.
- Określ konto poczty e-mail użytkownika, w imieniu którego zaplanowane zlecenie nawiąże połączenie z usługą Exchange Online i przetworzy wiadomości e-mail. Użytkownik musi mieć ważną licencję Exchange Online.
- Wprowadź adres URL dla Exchange Online. Zazwyczaj jest to domena, która została określona w adresie email użytkownika.
- Wprowadź wartości w polach Ścieżka folderu kolejki i Ścieżka folderu przechowywania.
Aby rozpocząć logowanie do poczty e-mail, należy włączyć przełączenie Aktywny.
Zaloguj się w Azure Active Directory używając konta administratora (konto musi posiadać prawidłową licencję Exchange i być administratorem w Exchange Online. Po zalogowaniu, aplikacja poprosi o pozwolenie na zalogowanie się w Exchange Online w imieniu organizacji. Aby ukończyć konfigurację należy udzielić pozwolenia.
Uwaga
Jeśli system nie poprosił o zalogowanie się na konto administratora, należy sprawdzić czy wyskakujące okienka nie są blokowane. Aby się zalogować, należy pozwolić na wyskakujące okienka z https://login.microsoftonline.com.
Używanie innej usługi zarządzania tożsamościami i dostępem
Jeśli Azure Active Directory nie jest używane do zarządzania tożsamościami i dostępem, niezbędna będzie pomoc programisty. Jeśli preferowanym rozwiązaniem jest przechowywanie sekretu i identyfikatora aplikacji w innej lokalizacji, można pozostawić pola identyfikator klienta i sekret klienta puste i napisać rozszerzenie pobierające identyfikator i sekret z danej lokalizacji. Tajny klucz można pobrać w środowisku uruchomieniowym, subskrybując zdarzenia OnGetEmailLoggingClientId oraz OnGetEmailLoggingClientSecret w jednostce kodu 1641 „Ustawienia logowania do poczty e-mail”.
Aby zatrzymać logowanie do poczty e-mail
- Wybierz ikonę
, wprowadź Ustawienia marketingu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wyłącz przełączanie Aktywny.