Table of Contents

Konfigurowanie zarządzania relacjami

Przed rozpoczęciem pracy z kontaktami i zainteresowaniami marketingowymi, należy podjąć kilka decyzji i kroków w celu skonfigurowania sposobu zarządzania marketingu pewnymi aspektami kontaktów. Można na przykład zdecydować, czy synchronizować kartotekę kontaktu z kartoteką nabywcy, kartoteką dostawcy i kartoteką konta bankowego, jak zdefiniowane są serie numeracji, a także ustalić standardowe powitanie w korespondencji z kontaktami.

Zarządzanie kontaktami i posiadanie strategii mającej na celu zidentyfikowanie, pozyskanie i zatrzymanie nabywców, pomaga zoptymalizować działalność i zwiększyć stopień zadowolenia nabywców. Korzystanie z dobrego systemu zarządzania kontaktami pomaga również w tworzeniu i utrzymywaniu relacji z nabywcami. Komunikacja jest kluczem do tych relacji. Umiejętność dostosowania komunikacji z potencjalnymi oraz istniejącymi nabywcami, dostawcami i partnerami biznesowymi do ich potrzeb jest niezbędna, aby firma mogła odnieść sukces. Podstawowym krokiem jest ustalenie strategii i zdefiniowanie sposobu wykorzystania informacji kontaktowych przez firmę. Informacje te będą wyświetlane przez wiele różnych grup w firmie, więc posiadanie dobrego systemu pozwoli wielu pracownikom na zwiększenie produktywności.

Marketing i zarządzanie kontaktami konfiguruje się na stronie Ustawienia marketingu. Aby otworzyć stronę Ustawienia marketingu, wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Ustawienia marketingu, a następnie wybierz powiązane łącze.

Automatyczne kopiowanie określonych informacji z firm kontaktowych do osób kontaktowych

Niektóre informacje dotyczące firm kontaktowych są takie same, jak informacje dotyczące osób kontaktowych pracujących w tych firmach, np. szczegóły adresu. W sekcji Dziedziczenie na stronie Ustawienia marketingu można ustawić aplikację tak, aby automatycznie kopiowała określone pola z kartoteki firmy kontaktowej do kartoteki osoby kontaktowej za każdym razem, gdy tworzona jest osoba kontaktowa dla firmy kontaktowej. Na przykład, można wybrać pola do skopiowania takie jak kod sprzedawcy, szczegóły adresu (adres, adres 2, miasto, kod pocztowy i kraj), dane teleadresowe (numer faksu, odpowiedź zwrotna teleksu i numer telefonu) itd.

Gdy jedno z tych pól w kartotece firmy kontaktowej zostanie zmodyfikowane, aplikacja automatycznie zmodyfikuje odpowiednie pole w kartotece osoby kontaktowej (chyba że pole w kartotece osoby kontaktowej zmodyfikowano ręcznie).

Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie kontaktów.

Korzystanie ze wstępnie zdefiniowanych wartości domyślnych dla nowych kontaktów

Można skonfigurować aplikację tak, aby automatycznie przypisywała określony kod języka, kod regionu, kod sprzedawcy i kod kraju/regionu jako wartość domyślną dla każdego nowo utworzonego kontaktu. Można również wprowadzić domyślny kod cyklu sprzedaży, który aplikacja automatycznie przypisze do każdej nowo utworzonej szansy sprzedaży.

Dziedziczenie pól nadpisuje wartości domyślne, które zostały ustawione. Na przykład, jeżeli jako język domyślny ustawiono angielski, lecz językiem firmy kontaktowej jest niemiecki, aplikacja automatycznie przypisze niemiecki jako kod języka dla osób kontaktowych zarejestrowanych dla tej firmy.

Automatyczne rejestrowanie interakcji

Business Central może automatycznie rejestrować dokumenty sprzedaży i zakupu jako interakcje (np. zamówienia, faktury, przyjęcia itp.), a także wiadomości e-mail, rozmowy telefoniczne i strony tytułowe.

Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Automatyczne rejestrowanie interakcji z kontaktami.

Synchronizacja kontaktów z nabywcami i więcej

W celu zsynchronizowania kartoteki kontaktu z kartoteką nabywcy, kartoteką dostawcy i kartoteką konta bankowego, należy wybrać kod rodzaju współpracy dla nabywców, dostawców i kont bankowych. Na przykład, połączenie kontaktu z istniejącym nabywcą jest możliwe tylko wtedy, gdy na stronie Ustawienia marketingu wybrano kod rodzaju współpracy dla nabywców.

Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Synchronizacja kontaktów z nabywcami, dostawcami i kontami bankowymi.

Przypisanie serii numeracji do kontaktów i szans sprzedaży

Można ustawić serię numeracji dla kontaktów i szans sprzedaży. Jeśli podczas tworzenia kontaktu ustawiono serię numeracji dla kontaktów i wybrano Enter w polu Nr w kartotece kontaktu, aplikacja automatycznie uzupełni następny dostępny numer kontaktu.

Dodatkowe informacje na temat serii numeracji zamieszczono w artykule Tworzenie serii numeracji.

Wyszukiwanie zduplikowanych kontaktów podczas tworzenia kontaktów

Istnieje możliwość wybrania opcji, aby aplikacja automatycznie wyszukiwała duplikaty przy tworzeniu firmy kontaktowej. Drugą dostępną opcją jest ręczne wyszukiwanie duplikatów po utworzeniu kontaktów. Można również wybrać opcję, by aplikacja automatycznie aktualizowała łańcuchy wyszukiwania za każdym razem, gdy modyfikowane są dane kontaktowe lub tworzony jest kontakt. Można określić wartość procentową poziomu podobieństwa wyszukiwania, czyli procent identycznych ciągów, które muszą mieć dwa kontakty, aby można je było uznać za duplikaty.

Zobacz też

Zarządzanie kontaktami
Praca z Business Central

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central