Rejestracja zużycia lub zużycia dla zleceń
Na stronie Wiersze planowania zlecenia , można sprawdzić i zarejestrować użycie wielu elementów zlecenia, które jest automatycznie aktualizowane w miarę modyfikacji i przesuwania informacji między zleceniami i dziennikami zleceń lub fakturami zleceń. Działania te wymagają skonfigurowania zlecenia, co pozwoli na włączenie opcji Użyj łącza zużycia. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie zleceń.
Na przykład, aby zaplanować wiersze planowania typu Budżet można wprowadzić ilość zasobu i wskazać ilość, która ma być przeniesiona do dziennika zleceń. Jeśli typ wiersza planowania to Fakturowane, można wprowadzić ilość zasobu i wskazać ilość, która ma być przeniesiona do dziennika zleceń. Dodatkowe informacje na temat fakturowania nabywców zamieszczono w artykule Fakturowanie zleceń. Porównując oryginalną ilość, pozostałą ilość lub zaksięgowaną ilość, można szybko przejrzeć informacje o zużyciu. Dodatkowe informacje na temat szacowania wartości budżetowanych w czasie planowania zamieszczono w artykule Zarządzanie budżetami.
W poniższych procedurach opisano sposób rejestrowania rzeczywistych (budżetowanych) ilości i kosztów w dzienniku zleceń. Opcjonalnie można użyć dokumentów zakupu do rejestrowania zakupu dla zlecenia. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie dostawami dotyczącymi zleceń.
Aby zarejestrować użycie wiersza planowania zleceń typu Budżet
Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz odpowiednie zlecenie, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zlecenia.
Wybierz wiersz planowania zlecenia typu Budżet lub Zarówno budżet i fakturowane, dla którego chcesz zarejestrować użycie.
NOTE
Istnieje opcja zarejestrowania zużycia wiersza planowania zlecenia typu Fakturowane. Zazwyczaj określone wiersze są używane do tworzenia faktur, ale można je również przenieść do arkusza. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Fakturowanie zleceń
W polu Ilość do przeniesienia do dziennika, wprowadź liczbę, którą chcesz przenieść. Domyślną ilością jest wartość wprowadzona w polu Ilość.
Pole Ilość pozostała pokazuje ilość pozostałą do ukończenia zlecenia i przeniesienia do dziennika.
Wybierz akcję Utwórz wiersze dziennika zlecenia.
TIP
Jeśli zamierzasz dodać więcej wierszy planowania do tego zlecenia, poczekaj z tym krokiem do momentu dodania wszystkich wierszy planowania zleceń.
Na stronie Zlecenie - Przenieś wiersz planowania zlecenia, wypełnij pola według wymagań, a następnie wybierz przycisk OK. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Wybierz akcję Otwórz dziennik zlecenia.
Na stronie Dziennik zlecenia, wybierz odpowiedni wiersz i wybierz akcję Księguj.
Na stronie Wiersze planowania zlecenia, sprawdź zarejestrowane użycie poprzez obserwowanie pól Ilość, Ilość pozostała i Ilość do przeniesienia do dziennika.
Powtórz kroki od 3 do 8, aby zarejestrować dodatkowe użycie.
Aby ręcznie utworzyć wiersze dziennika zlecenia
- Wybierz ikonę
, wprowadź Dzienniki zleceń, a następnie wybierz powiązane łącze.
- W polu Nazwa instancji, wybierz odpowiednią instancję dziennika zlecenia.
- W nowym wierszu, wprowadź numer dokumentu, numer zlecenia, numer zadania zlecenia, typ i ilość zużywanego typu.
- Gdy wiersze dziennika zlecenia są ukończone, wybierz akcję Księguj.
Aby wyświetlić szacunki użycia zlecenia i księgować aktualizacje
Użycie zlecenia można wyświetlić do ukończenia zlecenia w jednym kroku. Należy użyć zadania wsadowego Zlecenie - oblicz pozostałe zużycie dla wszystkich zadań, w tym końca zlecenia.
Pozwala to na śledzenie i porównanie oryginalnych szacunków z rzeczywistymi wynikami i uczynienie modyfikacji lub utworzenie nowych zapisów w razie potrzeby. Na przykład zlecenie mogło zostać oszacowane na 10 godzin, a do tej pory zajęło 15 godzin. Te dodatkowe pięć godzin można dodać do istniejącego już wiersza dziennika lub utworzyć nowy wiersz dziennika, aby zaraportować te pięć godzin jako nadgodziny, co jest innym typem pracy. Po obliczeniu odpowiedniego kosztu i ceny można zaksięgować je w dzienniku.
NOTE
Zapisy zapasów tworzą zapisy księgi zapasów i zmniejszają ilość zapasów. Zadanie wsadowe Księgowanie kosztów zapasów w K/G przenosi koszty z zapasów do księgi głównej. Zapisy zapasów tworzą zapisy księgi zasobów.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Dzienniki zleceń, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz odpowiedni dziennik zlecenia, a następnie wybierz akcję Oblicz pozostałe zużycie.
- Na stronie Zlecenie - oblicz pozostałe zużycie wprowadź numer dokumentu i datę księgowania do wstawienia do dziennika, a następnie wybierz przycisk OK.
- Zaktualizuj dziennik wszelkimi potrzebnymi modyfikacjami.
- Wybierz akcję Księguj.
Aby sprawdzić wiersze planowania dla zapisu księgi zleceń
Po zaksięgowaniu wierszy dziennika zlecenia można wyświetlić powiązane wiersze planowania, które są powiązane z zaksięgowanymi zapisami dziennika zlecenia.
NOTE
Wymagane jest zaznaczenie pola wyboru Użyj łącza zużycia dla zlecenia. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie zleceń.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Dzienniki zleceń, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz odpowiedni dziennik zlecenia, a następnie wybierz akcję Zapisy księgi.
- Na stronie Zapisy księgi zleceń, wybierz akcję Pokaż połączone wiersze planowania zlecenia.
Zobacz też
Zarządzanie projektem
Finanse
Zakup
Sprzedaż
Praca z Business Central