Table of Contents

Korygowanie lub anulowanie niezapłaconych faktur zakupu

Zaksięgowaną fakturę zakupu można korygować lub anulować. Opcja ta jest przydatna w sytuacji, gdy użytkownik popełnił błąd podczas wprowadzania danych lub użytkownik chce wprowadzić zmiany na wczesnym etapie realizacji zamówienia.

Jeśli dokonano płatności za produkty na zaksięgowanej fakturze zakupu, samej faktury nie można skorygować lub anulować. Zamiast tego, należy ręcznie utworzyć fakturę korygującą zakupu, aby wycofać zakup. Opcjonalnie, można do tego celu wykorzystać zamówienie zwrotu zakupu. To samo dotyczy modyfikacji zaksięgowanej faktury zakupu, która bazuje na połączonych przyjęciach zakupu. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przetwarzanie zwrotów lub anulowań zakupu.

Na stronie Zaksięgowana faktura zakupu można wybrać przycisk Koryguj lub Anuluj. W trakcie korygowania lub anulowania zaksięgowanej faktury zakupu, fakturę korygującą zakupu rozlicza się ze wszystkimi zapisami księgi głównej i księgi zapasów, które utworzono podczas księgowania pierwotnej zaksięgowanej faktury zakupu. Działanie to spowoduje wycofanie zaksięgowanej faktury zakupu z ksiąg finansowych i zaksięgowanie faktury korygującej zakupu w dzienniku inspekcji. Użycie funkcji Koryguj i Anuluj przedstawiono w poniższym filmie.

Aby skorygować zaksięgowaną fakturę zakupu

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Zaksięgowane faktury zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Zaznacz zaksięgowaną fakturę zakupu, która ma zostać skorygowana.
Uwaga

Jeśli pole wyboru Anulowane jest zaznaczone, skorygowanie zaksięgowanej faktury zakupu nie jest możliwe, ponieważ faktura została już wcześniej anulowana lub skorygowana.

  1. Na stronie Zaksięgowana faktura zakupu wybierz akcję Koryguj.

Zostanie utworzona nowa faktura zakupu z tą samą informacją, w której można wprowadzić korektę. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Rejestrowanie zakupów przy użyciu faktur zakupu i zamówień. Dla pola Anulowane w pierwotnej zaksięgowanej fakturze zakupu zostaje wybrana opcja Tak.

Faktura korygująca zakupu zostanie utworzona automatycznie, a następnie zaksięgowana w celu unieważnienia pierwotnej zaksięgowanej faktury. 4. Wybierz akcję Pokaż fakturę korygującą, aby wyświetlić zaksięgowaną fakturę zakupu, która unieważnia pierwotną zaksięgowaną fakturę zakupu.

Aby anulować zaksięgowaną fakturę zakupu

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Zaksięgowane faktury zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Zaznacz zaksięgowaną fakturę zakupu, która ma zostać anulowana.
Uwaga

Jeśli pole wyboru Anulowane jest zaznaczone, anulowanie zaksięgowanej faktury zakupu nie jest możliwe, ponieważ faktura została już wcześniej anulowana lub skorygowana. 3. Na stronie Zaksięgowana faktura zakupu wybierz akcję Anuluj.

Faktura korygująca zakupu zostanie utworzona automatycznie, a następnie zaksięgowana w celu unieważnienia pierwotnej zaksięgowanej faktury. Dla pola Anulowane w pierwotnej zaksięgowanej fakturze zakupu zostaje wybrana opcja Tak. 4. Wybierz akcję Pokaż fakturę korygującą, aby wyświetlić zaksięgowaną fakturę zakupu, która unieważnia pierwotną zaksięgowaną fakturę zakupu.

Obsługa księgowania faktury częściowej

Jeśli anulowanie dotyczy księgowania częściowej faktury, źródłowy wiersz zamówienia zakupu zostanie zaktualizowany, aby uwzględniał anulowaną ilość zafakturowaną. Pola Ilość do fakturowania oraz Ilość zafakturowana, w powiązanym wierszu zamówienia zakupu zostaną zresetowane do wartości sprzed częściowego księgowania.

Zobacz też

Zakupy
Rejestrowanie zakupów przy użyciu faktur zakupu i zamówień
Praca z Business Central

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central