Table of Contents

Analityka biznesowa - szybki start

Możliwość zebrania i analizy coraz większych ilości danych i zamiana ich na skuteczne działania to nieoceniony aspekt prowadzenia firmy. Business Central oferuje liczne narzędzia analityki biznesowej—wbudowane i zintegrowane z innymi usługami, które wspierają firmy w procesie podejmowania decyzji.

Wgląd w główne obszary zainteresowania użytkownika

Business Central zawiera wbudowane wykresy, zawierające raporty dotyczące przychodów i wydatków, przepływu gotówki i bieżących trendów sprzedaży, które można wyświetlać w sekcji Szczegółowe informacje na stronie głównej użytkownika. Dodatkowe kluczowe wskaźniki wydajności znajdują się na stronie Informacje o Intelligent Cloud, na której można wyświetlić przydatne informacje z obszaru finansów, zapasów, sprzedaży i zakupów:

  • Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature 1., wprowadź Informacje o Intelligent Cloud, a następnie wybierz powiązane łącze.

Można wybrać dostępne kartoteki danych i informacje, aby otworzyć powiązaną stronę księgi. Strona Informacje o Intelligent Cloud wykorzystuje również połączenie z istniejącą subskrypcją Power BI oraz Azure Machine Learning do wyświetlania pulpitów nawigacyjnych zawierających analizy i prognozy.

Konfigurowanie integracji Power BI

Możliwe jest połączenie Business Central z Power BI w celu utworzenia skrupulatnych raportów i pulpitów nawigacyjnych. Integracja Power BI oferuje wiele możliwości i zapewnia rzetelne informacje oparte o dane biznesowe firmy oraz szeroką gamę funkcjonalności umożliwiających dostosowanie ustawień filtrowania i wyświetlania oraz wyglądu raportów.

  1. Na stronie głównej wybierz łącze Rozpocznij pracę z Power BI.
  2. Wybierz Następny.
  3. Wybierz akcję Przejdź do strony głównej usługi Power BI, zaloguj się używając poświadczeń dostępu do konta Power BI lub rozpocznij okres próbny przy użyciu firmowego adresu e-mail.
  4. Na stronie Konfigurowanie raportów Power BI wybierz Następny.
  5. Na kolejnym ekranie wybierz Następny, aby przesłać raport demonstracyjny do Power BI i kliknij Zakończ.

Przesyłanie raportu może potrwać kilka minut ale w trakcie można kontynuować pracę w Business Central. Po przesłaniu raportu można wybrać akcję Wybierz raporty w sekcji Raporty Power BI na stronie głównej, aby wyświetlić dostępne pulpity nawigacyjne.

Integracja Power BI i Business Central uwzględnia przykładowy pulpit nawigacyjny dla firmy demonstracyjnej Cronus. Dodatkowe pulpity nawigacyjne i łączniki zestawów danych można wyszukać i zainstalować w sekcji Aplikacje na stronie internetowej Power BI. Na stronie znajdują się również aplikacje dostępne dla Business Central, które umożliwiają integrację i wyświetlanie danych z obszaru finansów, sprzedaży i innych. Dodatkowe informacje na temat funkcjonalności Power BI zamieszczono w artykule Wprowadzenie do Business Central i Power BI, a informacje na temat tworzenia własnych pulpitów nawigacyjnych można znaleźć w artykule Rozpocznij tworzenie raportów w Power BI.

Możliwe jest również tworzenie raportów wizualnych na podstawie danych Business Central przy użyciu typu pliku Dokument Microsoft Excel (tylko dane) na stronie żądania raportu. Dodatkowe informacje zamieszczono na stronie Uruchamianie i drukowanie raportów.

Zobacz też

Analityka biznesowa i raportowanie finansowe - przegląd
Business Central - szybki start
Praca z raportami Power BI w Business Central

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central