Sprzedaż - szybki start
Sprzedaż produktów i usług jest możliwa po wcześniejszym skonfigurowaniu zapasów i nabywców. Po zakończeniu konfiguracji można rozpocząć rejestrację zamówień sprzedaży oraz wysyłanie faktur.
Konfiguracja zapasów do sprzedaży
Poniższy film przedstawia procedurę konfiguracji zapasu do sprzedaży w Business Central.
Konfiguracja nowego zapasu
Wybierz ikonę
, wprowadź Zapasy, a następnie wybierz powiązane łącze.
Na stronie Zapasy wybierz akcję Nowy.
Jeśli istnieje tylko jeden szablon zapasu, otworzy się nowa kartoteka zapasu, w której niektóre z pól zostały uzupełnione informacjami z szablonu.
Na stronie Wybierz szablon dla nowego zapasu wybierz szablon, którego chcesz użyć dla nowej kartoteki zapasu.
Wybierz przycisk OK. Otworzy się nowa kartoteka zapasu, w której niektóre z pól zostały uzupełnione informacjami z szablonu.
Kontynuuj wypełnianie pól lub wprowadzanie zmian w polach kartoteki zapasu. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Dodatkowe informacje oraz działania związane z konfiguracją zapasów zamieszczono w artykule Rejestrowanie nowych zapasów.
Konfigurowanie nabywców
Poniższy film przedstawia procedurę konfiguracji nowego nabywcy w Business Central.
Konfigurowanie nowego nabywcy
Wybierz ikonę
, wprowadź Nabywcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
Na stronie Nabywcy wybierz akcję Nowy.
Jeśli istnieje tylko jeden szablon nabywcy, otworzy się nowa kartoteka nabywcy, w której niektóre z pól zostały uzupełnione informacjami z szablonu.
Jeśli istnieje tylko jeden szablon nabywcy, otworzy się strona, na której można go wybrać. W takim przypadku należy wykonać dwa kolejne kroki.
Na stronie Wybierz szablon dla nowego nabywcy wybierz szablon, którego chcesz użyć dla nowej kartoteki nabywcy.
Wybierz przycisk OK. Otworzy się nowa kartoteka nabywcy, w której niektóre z pól zostały uzupełnione informacjami z szablonu.
Kontynuuj wypełnianie pól lub wprowadzanie zmian w polach kartoteki nabywcy. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Dodatkowe informacje oraz działania związane z konfiguracją nabywców zamieszczono w artykule Rejestrowanie nowych nabywców.
Tworzenie zamówienia sprzedaży
Podczas sprzedaży produktów nabywcy, dostępne są dwie opcje. Pierwsza i najprostsza to utworzenie faktury sprzedaży. Jednak w przypadku bardziej złożonego procesu sprzedaży, na przykład podczas wydania częściowej ilości zamówienia, należy użyć zamówienia sprzedaży.
Aby utworzyć zamówienie sprzedaży
Wybierz ikonę
, wprowadź Zamówienia sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz Nowy, aby utworzyć nowy zapis.
W polu Nabywca wprowadź nazwę istniejącego nabywcy.
Pozostałe pola na stronie Zamówienie sprzedaży zawierają standardowe informacje dotyczące wybranego nabywcy.
Wypełnij odpowiednio pozostałe pola na stronie Zamówienie sprzedaży.
Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Na skróconej karcie Wiersze, w polu Typ wybierz typ produktu, kosztu dodatkowego lub transakcji, który ma zostać zaksięgowany dla nabywcy w wierszu sprzedaży.
W polu Nr wprowadź numer zapasu magazynowego lub usługi.
W polu Ilość wprowadź ilość sprzedawanych zapasów.
W polu Rabat wiersza (%) wprowadź wartość procentową rabatu, która ma zostać przyznana nabywcy przy zakupie produktu.
Aby dodać komentarz dotyczący wiersza zamówienia, widoczny dla nabywcy w wydrukowanym zamówieniu sprzedaży, wprowadź komentarz w polu Opis w pustym wierszu.
Powtórz kroki 5-9 dla każdego zapasu, który ma zostać sprzedany nabywcy.
Aby wydać tylko część zamówionej ilości, wprowadź ilość w polu Ilość do wydania. Wartość zostanie skopiowana do pola Ilość do fakturowania.
Aby zafakturować tylko część wydanej ilości, wprowadź ilość w polu Ilość do fakturowania. Ilość ta musi być mniejsza niż wartość pola Ilość do wydania.
Po uzupełnieniu wierszy zamówienia sprzedaży, wybierz akcję Zaksięguj i wyślij.
Dodatkowe informacje oraz działania związane z tworzeniem zamówień sprzedaży nabywcy zamieszczono w artykule Sprzedaż produktów przy użyciu zamówienia sprzedaży nabywcy.
Tworzenie faktury sprzedaży
Podczas tworzenia i księgowania faktury sprzedaży, tworzony jest nie tylko dokument faktury wysyłany do nabywcy, ale także powiązana ilość i zapisy wyceny w Business Central.
Aby utworzyć i zaksięgować fakturę sprzedaży
Wybierz ikonę
, wprowadź Faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz Nowy, aby utworzyć nowy zapis.
W polu Nabywca wprowadź nazwę istniejącego nabywcy.
Wypełnij odpowiednio pozostałe pola na stronie Faktura sprzedaży. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Na skróconej karcie Wiersze, w polu Typ wybierz typ produktu, kosztu dodatkowego lub transakcji, który ma zostać zaksięgowany dla nabywcy w wierszu sprzedaży.
W polu Nr wybierz rekord do zaksięgowania zgodnie z wartością wybraną w polu Typ.
W polu Ilość wprowadź liczbę jednostek produktu, kosztu dodatkowego lub transakcji, którą należy zarejestrować w wierszu dla nabywcy.
W przypadku udzielenia rabatu wprowadź odpowiednią wartość procentową w polu Rabat wiersza (%). Wartość pola Kwota wiersza zostanie zaktualizowana.
Powtórz kroki 5-8 dla każdego produktu lub kosztu dodatkowego, który ma zostać zafakturowany dla nabywcy.
W polu Kwota rabatu faktury wprowadź kwotę, którą należy odliczyć od wartości widocznej w polu Razem z VAT.
Po uzupełnieniu wierszy faktury sprzedaży wybierz akcję Zaksięguj i wyślij.
Dodatkowe informacje oraz działania związane z tworzeniem faktur sprzedaży nabywcy zamieszczono w artykule Sprzedaż dotycząca faktury.
Zobacz też
Business Central - szybki start
Sprzedaż
Sprzedaż produktów przy użyciu zamówienia sprzedaży nabywcy
Sprzedaż dotycząca faktury