Table of Contents

Rejestrowanie specjalnych cen sprzedaży i rabatów

Uwaga

W wersji 2020 release wave 2 dodano nowe usprawnione procesy konfiguracji i zarządzania cenami i rabatami. Nowi nabywcy, korzystający z tej wersji, używają nowego interfejsu. W przypadku istniejących nabywców, to czy korzystają z nowego interfejsu zależy od tego, czy administrator włączył aktualizację funkcji Nowy interfejs wyceny sprzedaży na stronie Zarządzanie funkcjami. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Włączanie nowych funkcji z wyprzedzeniem w zawartości dla administratorów.

Business Central obsługuje różne strategie cenowe takie jak:

  • model jednej ceny dla wszystkich, w której zapas jest sprzedawany zawsze w tej samej cenie,

  • specjalne umowy cenowe zawierane z wybranymi nabywcami lub grupami nabywców,

  • kampanie, w których transakcja sprzedaży musi spełniać kryteria określonej oferty. Na przykład dla zamówienia zdefiniowano poniższe kryteria:

    • Ilość w zamówieniu jest powyżej wartości minimalnej;
    • Data zamówienia przypada przed określonym terminem;
    • Zamówienie zawiera określony typ zapasu.

Aby korzystać z podstawowego modelu cen, należy tylko określić cenę jednostkową podczas konfigurowania zapasu lub zasobu. Cena ta będzie zawsze używana w dokumentach sprzedaży. W przypadku bardziej zaawansowanych modeli, na przykład kampanii obejmujących ceny specjalne, można określić kryteria na stronie Ceny sprzedaży. Ceny specjalne można oferować w oparciu o kombinację następujących danych:

  • Nabywca
  • Zapas
  • Jednostka miary
  • Ilość minimalna
  • Daty definiujące okres, w którym ceny mają obowiązywać.

Po skonfigurowaniu cen specjalnych, Business Central może obliczyć najlepsze ceny w dokumentach sprzedaży i zakupu, a także w wierszach zlecenia i dziennika zapasów. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Kalkulacja najlepszej ceny.

W przypadku rabatów sprzedaży można skonfigurować dwa typy:

Typ rabatu Opis
Rabat wiersza sprzedaży Wartość rabatu, którą wstawia się w wierszach sprzedaży w sytuacji, gdy istnieje określona kombinacja nabywcy, zapasu, minimalnej ilości, jednostki miary lub daty początkowej/końcowej. Ten typ działa w taki sam sposób jak w przypadku cen sprzedaży.
Rabat faktury Procentowa wartość rabatu, którą odejmuje się od sumy dokumentu, jeśli kwota wszystkich wierszy w dokumencie sprzedaży przekracza określone minimum.
Porada

Jeśli zapas nie powinien być nigdy sprzedawany z rabatem, pola rabatu na stronie zapasu powinny pozostać puste i nie uwzględnia się go w żadnych ustawieniach rabatów wierszy.

Aby skonfigurować cenę sprzedaży dla nabywcy

Kroki będą różnić się w zależności od tego, czy administrator uruchomił aktualizację funkcji Nowy interfejs wyceny sprzedaży. Jeśli aktualizacja funkcji nie jest włączona, należy wykonać kroki na karcie Bieżący interfejs.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Nabywcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz nabywcę, a następnie wybierz akcję Ceny.
  3. Wypełnij odpowiednio pola w wierszu. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis. Wypełnij wiersz dla każdej kombinacji umożliwiającej przyznanie nabywcy specjalnej ceny sprzedaży.

Korzystanie z cenników sprzedaży i zakupu

Uwaga

Korzystanie z cenników wymaga, aby administrator włączył aktualizację funkcji Nowy interfejs cen sprzedaży na stronie Zarządzanie funkcjami. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Włączanie nowych funkcji z wyprzedzeniem w zawartości dla administratorów.

Znaczna część nowego interfejsu cen sprzedaży przypomina bieżący interfejs, istnieje jednak kilka różnic. Różnice te zostały opisane w kolejnych sekcjach.

Pola Typ rozliczenia oraz Nr rozliczenia pozwalają wybrać, co będzie rozliczane za pomocą danego cennika, na przykład nabywca lub grupa cenowa nabywcy. Korzystając z opcji Wyświetl kolumny dla, można wyświetlić lub ukryć kolumny, które są uwzględniane podczas ustawiania cen, rabatów lub cen i rabatów.

Konwertowanie istniejących cen po włączeniu aktualizacji funkcji cen

Po włączeniu aktualizacji funkcji Nowy interfejs cen sprzedaży na stronie Zarządzanie funkcjami, otworzy się przewodnik Aktualizacja danych funkcji. Przełącznika Użyj cen domyślnych należy użyć w następujący sposób:

  • Należy go włączyć, aby pracować ze wszystkimi cenami na jednej stronie. Istniejące ceny zostaną przekonwertowane w jeden domyślny cennik dla każdego z poniższych dokumentów:

    • Sprzedaż
    • Zakupy
    • Sprzedaż zleceń
    • Zakupy zleceń

    Wszystkie ceny dla tych obszarów można edytować na stronie Arkusz cen. Domyślne cenniki zostaną ustawione na stronach Ustawienia sprzedaży i należności, Ustawienia zakupów i zobowiązań oraz Ustawienia zleceń.

Uwaga

Jeśli ceny są ustawione tylko w kartotekach zapasów lub zasobów, domyślne cenniki nie zostaną wypełnione tymi cenami podczas aktualizacji danych. Można jednak otworzyć dowolny z domyślnych cenników lub stronę Arkusz cen i użyć akcji Sugeruj wiersze, aby dodać ceny ustawione w kartotekach zapasów lub zasobów.

  • Aby korzystać z cenników sprzedaży, należy ją wyłączyć. Istniejące ceny zostaną przekonwertowane w jeden nowy cennik dla każdej kombinacji poniższych elementów:

    • Nabywca
    • Grupa nabywców lub kampania
    • Daty początkowe i końcowe
    • Waluty

W przypadku wielu kombinacji, dostępnych będzie wiele cenników.

Jeśli nowy interfejs cen został już włączony, domyślne cenniki można utworzyć ręcznie lub można ustawić istniejący cennik jako domyślny. Aby ustawić istniejący cennik jako domyślny, należy włączyć przełącznik Zezwalaj na aktualizację domyślnych w cenniku. Następnie, na stronach Ustawienia sprzedaży i należności, Ustawienia zakupów i zobowiązań lub Ustawienia zleceń ustaw cennik jako domyślny.

Edycja aktywnych cenników

Aby zezwolić użytkownikom na edycję cen w aktywnych cennikach dla zapasów, zasobów, nabywców, dostawców i innych jednostek korzystających z cen, należy włączyć przełącznik Zezwalaj na edycję aktywnej ceny na stronach Ustawienia sprzedaży i należności oraz Ustawienia zakupów i zobowiązań.

Przy wyłączonym przełączniku Zezwalaj na edycję aktywnej ceny, aby aktualizować ceny w cenniku, należy zmienić stan cennika na Wersja robocza, wprowadzić zmianę, a następnie ponownie aktywować cennik.

Strona Przegląd cen umożliwia przegląd wszystkich cen w cennikach. Można ustawić filtry, aby zawęzić listę cen, które mogą zostać zmodyfikowane lub dodane. Po zmodyfikowaniu cen, należy użyć akcji Weryfikuj wiersze, aby zweryfikować ceny względem pozostałych wierszy cennika. Weryfikacja cen pozwala uniknąć duplikatów i niejasności podczas obliczania ceny.

Uwaga

Podczas edycji wierszy w aktywnym cenniku stan wiersza zmienia się na Wersja robocza, a wiersz nie będzie uwzględniany podczas obliczania ceny, dopóki nie zostanie użyta akcja Weryfikuj wiersze. Po zweryfikowaniu ceny stan wiersza zmienia się na Aktywny i będzie on uwzględniany w kalkulacji cen.

Aby użyć nowych cen, na stronie Przegląd cen należy użyć akcji Dodaj nowe wiersze. Otwiera się strona Arkusz cen, na której można dodawać wiersze cen poprzez sugerowanie ich na podstawie kryteriów, kopiowanie ich z innych cenników lub ręczne wprowadzanie. Następnie za pomocą akcji Implementowanie zmiany ceny można porównać nowe ceny z innymi cennikami, aby uniknąć duplikatów i niejasności podczas obliczania cen.

Tworzenie ceny sprzedaży na podstawie ceny jednostkowej

  1. Na stronie Arkusz cen wybierz akcję Sugeruj wiersze.
  2. Na stronie Wiersze ceny - Utwórz nowy wypełnij wymagane pola. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
  3. W polu Filtr produktu zdefiniuj filtry dla wybranego typu produktu.
  4. Wybierz pole Wart. domyślne, aby określić poniższe ustawienia:
    • Jednostki, do których zostanie przypisany cennik.
    • Zakres daty, w którym obowiązuje cennik.
    • Kod waluty.
    • Filtr typu kwoty, który definiuje kolumny pokazane w wierszach cennika.
  5. Wybierz OK. Nowe wiersze zostaną dodane na stronie Arkusz cen razem z wybranymi ustawieniami i ceną jednostkową z kartotek zapasu.
  6. Wstaw nowe ceny jednostkowe lub rabaty w utworzonych wierszach. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.

Tworzenie wierszy ceny sprzedaży na podstawie istniejącego cennika

  1. Na stronie Arkusz cen wybierz akcję Kopiuj wiersze.
  2. Na stronie Wiersze ceny - Kopiuj nowy wybierz istniejący cennik w polu Z cennika.
  3. W wybranym cenniku, w polu Filtr wiersza ceny, zdefiniuj filtry dla produktu.
  4. Wybierz pole Wart. domyślne, aby określić poniższe ustawienia:
    • Jednostki, do których zostanie przypisany cennik.
    • Zakres daty, w którym obowiązuje cennik.
    • Kod waluty.
    • Filtr typu kwoty, który definiuje kolumny pokazane w wierszach cennika.
  5. Wypełnij odpowiednio wymagane pola. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
  6. Wybierz OK. Nowe wiersze zostaną dodane na stronie Arkusz cen razem z wybranymi ustawieniami.
  7. Wstaw nowe ceny jednostkowe lub rabaty w utworzonych wierszach. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.

Aby skopiować ceny sprzedaży

Kroki będą się różnić w zależności od tego, czy administrator uruchomił aktualizację funkcji Nowy interfejs wyceny sprzedaży. Jeśli aktualizacja funkcji nie jest włączona, należy wykonać kroki na karcie Bieżący interfejs.

Aby skopiować ceny sprzedaży, takie jak ceny sprzedaży poszczególnych nabywców do użycia w grupie cenowej nabywcy, należy uruchomić zadanie wsadowe Sugerowanie cen sprzedaży w arkuszu na stronie Arkusz cen sprzedaży.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Arkusz cen sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Sugerowanie cen sprzed. w arkuszu.

  3. Na skróconej karcie Ceny sprzedaży wypełnij pola Typ sprzedaży i Kod sprzedaży, przy użyciu oryginalnych cen sprzedaży, które mają zostać skopiowane.

  4. W górnej sekcji okna żądania w polach Typ sprzedaży i Kod sprzedaży wprowadź typ oraz nazwę, do których mają zostać skopiowane ceny sprzedaży.

  5. Jeśli wynikiem uruchomienia zadania wsadowego mają być nowe ceny, zaznacz pole wyboru Utwórz nowe ceny.

  6. Kliknij przycisk OK aby wprowadzić w wierszach okna Arkusz cen sprzedaży nowe sugerowane ceny, wskazując w ten sposób, że są one obowiązujące w przypadku wybranego typu sprzedaży.

    Uwaga

    Działanie tego zadania wsadowego polega tylko na tworzeniu sugestii; sugerowane zmiany nie są implementowane. Jeśli sugestie są właściwe i mają zostać zaimplementowane, czyli wstawione na stronie Ceny sprzedaży, można wybrać akcję Implementowanie zmiany ceny na stronie Arkusz cen sprzedaży.

Aby zaktualizować zbiorczo ceny zapasów

Kroki będą się różnić w zależności od tego, czy administrator uruchomił aktualizację funkcji Nowy interfejs wyceny sprzedaży. Jeśli aktualizacja funkcji nie jest włączona, należy wykonać kroki na karcie Bieżący interfejs.

Aby zbiorczo zaktualizować ceny zapasów, np. zwiększyć wszystkie ceny o wartość procentową, można wypełnić stronę Arkusz cen sprzedaży za pomocą następujących zadań wsadowych:

  • Zadanie Sugerowanie cen sprzed. w arkuszu sugeruje zmiany dokonywane na jeden z dwóch sposobów:

    • Poprzez zastosowanie współczynnika korekty do istniejących cen sprzedaży.
    • Poprzez skopiowanie istniejących umów cenowych sprzedaży do innych nabywców, grup cenowych nabywców lub kampanii sprzedaży.
  • Zadanie Sugerowanie cen zap. w arkuszu sugeruje zmiany dokonywane na jeden z dwóch sposobów:

    • Poprzez zastosowanie współczynnika korekty do istniejących cen jednostkowych w kartotece zapasu.
    • Poprzez sugerowanie cen dla nowych kombinacji walut, jednostek miary itd.

    Ceny jednostkowe zapasów nie zostaną zmienione przez uruchomienie tego zadania wsadowego.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Arkusz cen sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wybierz akcję Sugerowanie cen zap. w arkuszu.
  3. Na skróconej karcie Zapas wypełnij pola Nr i Grupa księgowania zapasów lub inne pola, które mają zostać zaktualizowane, wprowadzając pierwotne ceny zapasów.
  4. W górnej sekcji okna żądania w polach Typ sprzedaży i Kod sprzedaży wprowadź typ oraz nazwę, do których mają zostać skopiowane ceny sprzedaży.
  5. Jeśli zadanie wsadowe ma automatycznie korygować sugerowane ceny zapasu, wprowadź korektę w polu Współczynnik korekty. Na przykład, aby zwiększyć cenę zapasu o 15%, w polu Współczynnik korekty należy wprowadzić 1,15.
  6. Jeśli chcesz, aby wynikiem uruchomienia zadania wsadowego było utworzenie nowych cen, należy włączyć przełącznik Utwórz nowe ceny.
  7. Kliknij przycisk OK, aby wprowadzić w wierszach okna Arkusz cen sprzedaży nowe sugerowane ceny.
  8. Aby zastosować sugestie, należy użyć akcji Implementowanie zmian cen. Zadanie wsadowe utworzy sugestie, jednak ich nie implementuje.

Kalkulacja najlepszej ceny

Po zarejestrowaniu cen specjalnych i rabatów wiersza dla sprzedaży i zakupów, Business Central oblicza najlepsze ceny w dokumentach sprzedaży i zakupu, a także w wierszach zlecenia i dziennika zapasów.

Najlepsza cena to najniższa cena z najwyższym dopuszczalnym w danym dniu rabatem wiersza. Business Central oblicza najlepsze ceny po dodaniu cen jednostkowych i procentów rabatu wiersza w wierszach dokumentów i dzienników.

Uwaga

Poniżej opisano procedurę kalkulacji najlepszej ceny dla sprzedaży. W przypadku zakupów, kalkulacja odbywa się podobnie, jednak opiera się na dostępnych parametrach. Na przykład, grupy rabatowe zapasów nie są obsługiwane dla zakupów.

  1. Business Central sprawdza kombinację nr odbiorcy faktury i zapasu, a następnie oblicza odpowiednią cenę jednostkową oraz wartość procentową rabatu wiersza przy użyciu następujących kryteriów:

    • Czy dany nabywca zawarł umowę dotyczącą cen lub rabatów lub czy należy do grupy, dla której obowiązuje taka umowa?
    • Czy dany zapas lub grupa rabatowa zapasów jest objęta którąś z takich umów?
    • Czy data mieści się w zakresie określonym przez datę początkową i datę końcową w umowie cenowej/rabatowej? W przypadku faktur i faktur korygujących jest to data określona w polu Data księgowania w nagłówku dokumentu. W przypadku wszystkich innych dokumentów jest to data w polu Data zamówienia w nagłówku.
    • Czy określono kod jednostki miary? Jeśli tak, Business Central sprawdza ceny/rabaty z tym samym kodem jednostki miary oraz ceny/rabaty bez dołączonego kodu jednostki miary.
  2. Business Central sprawdza, czy do informacji w wierszu dokumentu lub dziennika mają zastosowanie jakiekolwiek umowy cenowe/rabatowe. Następnie wstawia obowiązującą cenę jednostkową i wartość procentową rabatu wiersza, stosując następujące kryteria:

    • Czy uwzględnione w umowie cenowej/rabatowej wymaganie dotyczące minimalnej ilości zapasu zostało spełnione?
    • Czy w umowie uwzględniono wymaganie dotyczące waluty i czy zostało ono zostało spełnione? Jeśli tak, dla tej waluty zostanie wstawiona najniższa cena oraz najwyższy rabat wiersza, nawet jeśli w walucie lokalnej cena byłaby bardziej korzystna. W przypadku braku umowy cenowej/rabatowej dla określonej waluty, Business Central wstawi najniższą cenę i najwyższy rabat wiersza w walucie lokalnej.

Jeśli dla zapasu w wierszu nie można obliczyć ceny specjalnej, zostanie wstawiony ostatni koszt bezpośredni lub cena jednostkowa z kartoteki zapasu.

Rabaty faktur sprzedaży i opłaty manipulacyjne

Gdy stosowane są rabaty faktury, wielkość udzielonego rabatu zależy od kwoty razem faktury. Na stronie Rabaty faktur nabywców można dodać także opłatę manipulacyjną dla faktur przekraczających określoną kwotę.

Aby można było przy sprzedaży stosować rabaty faktur, należy określić w aplikacji pewne informacje. Należy podjąć następujące decyzje:

  • którym nabywcom zostanie udzielony dany rodzaj rabatu?
  • jakie stawki procentowe rabatu mają być stosowane?

Jeśli rabaty faktury mają być obliczane automatycznie, na stronie Ustawienia sprzedaży i należności należy włączyć przełącznik Oblicz rabat faktury.

Można określić, czy będą udzielane rabaty faktur, gdy faktura spełnia określone kryteria dla każdego nabywcy. Na przykład, gdy kwota faktury jest wystarczająco wysoka. Rabaty faktury można określić dla nabywców krajowych w walucie lokalnej, a dla nabywców zagranicznych w walucie obcej.

Wartości procentowe rabatów łączy się z określonymi kwotami faktur na stronie Rabaty faktur nabywców dla każdego nabywcy. Można wprowadzić dowolną liczbę wartości procentowych. Dla każdego nabywcy można skonfigurować osobną stronę ale można też połączyć kilku nabywców na tej samej stronie.

Oprócz stawki procentowej rabatu (lub zamiast niej) można z podaną kwotą faktury połączyć kwotę opłaty manipulacyjnej.

Porada

Przed wprowadzeniem tych informacji zaleca się przygotowanie struktury rabatu, której chcemy użyć. Dzięki temu, łatwiej wyświetlić nabywców, których można połączyć z tą samą stroną rabatu faktury. Przy małej liczbie stron do skonfigurowania, wprowadzanie podstawowych informacji przebiega szybciej i sprawniej.

Szkolenia na temat rabatów w sprzedaży zamieszczono w artykule Konfiguracja rabatów dla nabywców.

Obliczanie rabatów faktur przy sprzedaży

Po wprowadzeniu wszystkich zapasów jako wiersze, można obliczyć rabat faktury dla całego dokumentu sprzedaży, wybierając akcję Oblicz rabat faktury.

Rabat jest obliczany na podstawie wszystkich wierszy w dokumencie sprzedaży, w którym zaznaczono pole wyboru Dozwolony rabat faktury. Rabaty faktury są domyślnie dozwolone. Wiersze zawierające koszty dodatkowe nie są uwzględniane w obliczaniu rabatu faktury. Aby zastosować dla nich rabat faktury w wierszach należy wprowadzić wartość w polu Kwota rabatu wiersza.

Uwaga

Pola Dozwolony rabat faktury oraz Kwota rabatu wiersza są domyślnie ukryte w wierszach. Jeśli pola są niedostępne, można je dodać poprzez personalizację strony. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Personalizacja obszaru roboczego.

Porada

Jeśli zaznaczono pole Oblicz rabat faktury na stronie Ustawienia sprzedaży i należności, rabat jest obliczany automatycznie. Kalkulacja będzie się różniła w zależności od typu używanego dokumentu sprzedaży.

W przypadku zamówienia sprzedaży rabat zostanie obliczony po dodaniu wiersza. Dla wszystkich innych dokumentów sprzedaży, takich jak faktury sprzedaży, rabat zostanie obliczony po wykonaniu poniższych akcji:

  • Wyświetlenie statystyk
  • Wyświetlenie raportu testowego
  • Drukuj
  • Księguj

Warunki rabatu faktury definiuje się dla poszczególnych nabywców na stronie Rabaty faktur nabywców. Kod waluty na dokumencie sprzedaży umożliwia wyszukanie warunków rabatu faktury w danej walucie.

Warunki rabatu na stronie Rabaty faktur nabywców zostaną wykorzystane w kalkulacji rabatu jeżeli nie zdefiniowano rabatów faktury w walutach obcych. W kalkulacji zostanie użyta lokalna waluta użytkownika i kurs wymiany obowiązujący w dniu księgowania dokumentu.

Aby skonfigurować rabat wiersza sprzedaży dla nabywcy

Kroki będą się różnić w zależności od tego, czy administrator uruchomił aktualizację funkcji Nowy interfejs wyceny sprzedaży. Jeśli aktualizacja funkcji nie jest włączona, należy wykonać kroki na karcie Bieżący interfejs.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Nabywcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz odpowiednią kartotekę nabywcy, a następnie wybierz akcję Rabaty wiersza.
  3. Wypełnij odpowiednio pola w wierszu. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis. Wypełnij wiersz dla każdej kombinacji umożliwiającej przyznanie nabywcy rabatu wiersza sprzedaży.
Uwaga

Po otwarciu stron Ceny sprzedaży oraz Rabaty wiersza sprzedaży z poziomu kartoteki określonego nabywcy, nie można zmienić ani usunąć skonfigurowanych dla nabywcy pól Filtr typu sprzedaży oraz Filtr kodu sprzedaży.

Aby skonfigurować ceny lub rabaty wiersza dla wszystkich nabywców, grupy cenowej nabywcy lub kampanii, należy otworzyć strony z poziomu kartoteki zapasu. Opcjonalnie, dla cen sprzedaży, należy użyć strony Arkusz cen sprzedaży. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Aby zaktualizować zbiorczo ceny zapasów.

Aby skonfigurować rabat faktury dla nabywcy

Po określeniu nabywców, dla których mogą być stosowane rabaty faktur, w kartotekach nabywców wprowadza się kody rabatów faktur. Następnie, należy określić warunki dla każdego kodu.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Nabywcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz stronę nabywcy, który będzie uprawniony do otrzymania rabatów faktur.
  3. W polu Kod rabatu faktury wybierz kod dla odpowiednich warunków rabatu faktury, których należy użyć przy obliczaniu rabatów faktur dla nabywcy.
Uwaga

Kody rabatów faktur są reprezentowane przez kartoteki istniejących nabywców. Dzięki temu, warunki rabatu faktury można szybko przypisać do nabywców poprzez pobranie nazwy innego nabywcy, dla których określono te same warunki.

Kontynuuj konfigurację nowych warunków rabatu faktury sprzedaży.

  1. Na stronie Nabywcy wybierz akcję Rabaty faktur. Otworzy się strona Rabaty faktur nabywców.
  2. W polu Kod waluty wprowadź kod dla waluty, do której odnoszą się warunki rabatu faktury w wierszu. Jeżeli warunki rabatu faktury mają być definiowane w USD, pole należy pozostawić puste.
  3. W polu Kwota minimalna wprowadź minimalną kwotę faktury, aby możliwe było przyznanie rabatu.
  4. W polu Rabat (%) wprowadź wartość procentową rabatu wiersza dla faktury.
  5. Powtórz kroki 5-7 dla każdej waluty, w której nabywca otrzyma rabat faktury.

Zobacz też

Konfigurowanie sprzedaży
Sprzedaż
Konfigurowanie grup cenowych nabywców
Konfigurowanie grup rabatowych nabywców
Praca z Business Central

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central