Śledzenie paczek
Większość spedytorów udostępnia usługę sieci Web umożliwiającą śledzenie stanu przesyłek w trasie. Informacje te mogą być przydatne w realizacji wielu procesów biznesowych, na przykład podczas obsługi nabywcy. W przypadku korzystania z usług kilku spedytorów, można wprowadzić podstawowe informacje na ich temat, a następnie używać usługi śledzenia przesyłek bezpośrednio ze stron Zaksięgowane wydania sprzedaży, Zaksięgowane faktury sprzedaży, Zaksięgowane faktury korygujące sprzedaży i Zaksięgowane przyjęcie zwrotu. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie spedytorów.
W następującej procedurze opisano, jak śledzić przesyłkę z zaksięgowanego wydania sprzedaży, ale te same kroki mają zastosowanie w przypadku śledzenia przesyłki ze stron Zaksięgowana faktura sprzedaży, Zaksięgowana faktura korygująca sprzedaży oraz Zaksięgowane przyjęcie zwrotu.
Aby prześledzić drogę przesyłki
Uwaga
W poniższej procedurze użyto strony Zaksięgowane wydanie sprzedaży jako przykładu. Kroki procedury śledzenia przesyłki są takie same na stronach Zaksięgowane faktury sprzedaży, Zaks. faktury koryg. sprzed. oraz Zaksięgowane przyjęcie zwrotu.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Zaksięgowane wydanie sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Otwórz wydanie, które ma być śledzone, a następnie wybierz akcję Aktualizuj dokument.
- W polu Nr śledzonej przesyłki wprowadź numer przesyłki otrzymany od spedytora.
- Upewnij się, że wprowadzono poprawne dane spedytora oraz poziom usługi, a następnie zamknij stronę.
- Wybierz akcję Śledź przesyłkę, aby otworzyć usługę śledzenia przesyłek spedytora.
Zobacz też
Konfigurowanie spedytorów
Sprzedaż
Konfigurowanie sprzedaży
Wysyłanie dokumentów i wiadomości e-mail
Praca z Business Central