Table of Contents

Sprzedaż

Podczas zawierania transakcji sprzedaży z nabywcą, użytkownik może utworzyć fakturę lub zamówienie sprzedaży, w których rejestruje warunki dostawy i płatności za zakupione przez nabywcę produkty.

Zamówień sprzedaży należy użyć w sytuacji, gdy podczas przetwarzania sprzedaży wymagana jest opcja częściowej dostawy zamówionej przez nabywcę ilości zapasu. Jest to możliwe w przypadku, gdy całkowita ilość zapasu nie jest dostępna w magazynie. Zamówienia sprzedaży są też wykorzystywane w sprzedaży zapasów dostarczanych bezpośrednio od dostawcy do nabywcy w formie dostawy bezpośredniej. W pozostałych przypadkach, zamówienia sprzedaży i faktury sprzedaży mają takie same zastosowania. W obsłudze zamówień sprzedaży można także użyć funkcjonalności obietnicy zamówień, aby poinformować nabywców o datach dostawy.

Podczas negocjowania warunków umowy sprzedaży z nabywcą, użytkownik może najpierw utworzyć ofertę sprzedaży, a następnie przekonwertować ją w fakturę sprzedaży lub zamówienie sprzedaży po zaakceptowaniu warunków oferty przez nabywcę. Po zatwierdzeniu umowy przez nabywcę, użytkownik może wysłać potwierdzenie zamówienia w celu zarejestrowania uzgodnionych warunków dostawy produktów.

Przed opłaceniem zaksięgowanej faktury sprzedaży, można ją łatwo skorygować lub anulować. Opcja ta jest przydatna w sytuacji, gdy użytkownik popełnił błąd podczas wprowadzania danych lub nabywca zgłosił konieczność wprowadzenia zmian na wczesnym etapie realizacji zamówienia. Jeśli zaksięgowana faktura sprzedaży została już opłacona, konieczne jest utworzenie faktury korygującej sprzedaży lub zamówienie zwrotu sprzedaży, aby wycofać transakcję sprzedaży.

Kluczem do sukcesu w działaniach marketingowych oraz sprzedażowych jest podejmowanie właściwych decyzji we właściwym czasie. Funkcjonalność marketingowa w Business Central zapewnia dokładny i aktualny przegląd danych kontaktowych i umożliwia skuteczną obsługę potencjalnych klientów oraz wzrost zadowolenia nabywców. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zarządzanie relacjami.

Używanie Dynamics 365 Sales do angażowania nabywców umożliwia płynną integrację w procesie lead-to-cash, poprzez używanie Business Central do działań backendowych, takich jak przetwarzanie zleceń, zarządzanie zapasami magazynowymi i prowadzenie finansów. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Praca z Dynamics 365 for Sales w Business Central.

W przypadku organizacji, w których nabywca realizuje płatność przed dostawą produktów, na przykład w sprzedaży detalicznej, użytkownik musi zaczekać na przyjęcie płatności przed zrealizowaniem dostawy. W większości przypadków, przychodzące płatności są przetwarzane kilka tygodni po zrealizowaniu dostawy poprzez ich rozliczenie z powiązanymi, zaksięgowanymi i niezapłaconymi fakturami sprzedaży. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Uzgadnianie płatności przy pomocy automatycznych rozliczeń.

Dokumenty sprzedaży można wysyłać jako załączniki wiadomości e-mail w formacie PDF. Treść wiadomości e-mail będzie zawierać wyciąg z dokumentu sprzedaży, na przykład dane dotyczące produktów, kwotę razem oraz łącze do strony płatności PayPal. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Wysyłanie dokumentów pocztą e-mail.

Dla wszystkich procesów sprzedażowych można wykorzystać przepływ pracy akceptacji. Na przykład, użytkownik może ustawić, aby duże transakcje sprzedaży dla określonych nabywców były zatwierdzane przez głównego księgowego. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Korzystanie z przepływów pracy.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań oraz podano łącza do powiązanych artykułów.

Aby Zobacz
Utworzyć kartotekę dla każdego nabywcy, któremu sprzedajemy zapasy. Rejestrowanie nowych nabywców
Utworzyć ofertę sprzedaży, której warunki można negocjować przed przekształceniem jej w fakturę sprzedaży. Tworzenie ofert sprzedaży
Utworzyć fakturę sprzedaży, aby zarejestrować warunki i płatności za produkty sprzedawane nabywcy. Sprzedaż dotycząca faktury
Przetwarzać zamówienie sprzedaży, które obejmuje częściową dostawę lub dostawę bezpośrednią. Sprzedaż produktów
Zrozumieć, co dzieje się podczas księgowania dokumentów sprzedaży. Księgowanie sprzedaży
Przygotować pobranie zapasów do wydania. Drukowanie listy pobrań
Konfigurować standardowe wiersze sprzedaży lub zakupu, które można szybko wstawiać w dokumentach, na przykład cyklicznych zamówieniach zakupów uzupełniających. Tworzenie cyklicznych wierszy sprzedaży i zakupu
Połączyć zamówienie sprzedaży z zamówieniem zakupu podczas sprzedaży zapasu z opcją dostawy bezpośredniej, który zostanie dostarczony bezpośrednio od dostawcy do nabywcy. Tworzenie dostaw bezpośrednich
Przyjąć w magazynie zapas katalogowy wysłany przez dostawcę, aby dostarczyć go nabywcy. Tworzenie zamówień specjalnych
Wykonać działanie w niezapłaconej, zaksięgowanej fakturze sprzedaży, aby automatycznie utworzyć fakturę korygującą sprzedaży i anulować fakturę sprzedaży lub utworzyć ją ponownie w celu wprowadzenia korekty. Korygowanie lub anulowanie faktur sprzedaży
Utworzyć fakturę korygującą sprzedaży, aby wycofać zaksięgowaną fakturę sprzedaży oraz uwzględnić zwracane przez nabywcę produkty i zwracaną mu kwotę. Przetwarzanie zwrotów lub anulowań sprzedaży
Zarządzać umowami z nabywcą dotyczącymi zakupu dużych ilości zapasów dostarczanych w kilku dostawach. Praca z zamówieniami zbiorczymi sprzedaży
Sprzedawać niedostępne w danym momencie zapasy kompletowane poprzez tworzenie powiązanego zlecenia kompletacji, umożliwiającego pełną lub częściową dostawę ilości z zamówienia sprzedaży. Sprzedaż zapasów w ramach przepływów kompletacji na zamówienie
Fakturować nabywcę za kilka wydań poprzez łączenie ich na jednej fakturze. Łączenie wydań na jednej fakturze
Informować nabywców o datach dostawy zamówienia poprzez obliczenie daty możliwej do obiecania lub dostępnej do obiecania. Kalkulacja dat obietnicy zamówienia
Rozwiązywać konflikty w sytuacji, gdy dla tego samego nabywcy istnieją co najmniej dwa rekordy. Scalanie zduplikowanych rekordów

Zobacz powiązane szkolenie na platformie Microsoft Learn

Zobacz też

Konfigurowanie sprzedaży
Rejestrowanie nowych nabywców
Zarządzanie należnościami
Zarządzanie zobowiązaniami
Zarządzanie projektem
Praca z Business Central
Ogólna funkcjonalność dla firm

Rozpocznij pracę z darmową wersją próbną!