Table of Contents

Konfigurowanie raportowania usterek

Funkcjonalność raportowania usterek umożliwia określenie standardów dotyczących rejestrowania informacji o usterkach dla przedmiotów serwisu. Przykładowo, istnieje możliwość określenia rodzaju problemu, widocznych symptomów, przyczyny problemu oraz jego rozwiązanie.

Kody usterek opisują typowe usterki przedmiotu serwisu lub akcje podejmowane na tych przedmiotach. W zależności od poziomu raportowania usterek w firmie, przed ustanowieniem kodów usterek, może istnieć potrzeba ustanowienia kodów obszaru usterki i kodów symptomów. Obszary usterek opisują obszary, w których występują usterki przedmiotów serwisu. Kody przyczyn usterek opisują przyczynę usterek przedmiotów serwisu oraz, w razie potrzeby wskazują, czy wykluczyć rabaty gwarancyjne i rabaty dla umowy. Na przykład, może okazać się niezbędne wykluczenie rabatów gwarancyjnych i rabatów dla umowy, jeżeli nabywca był w jakimś stopniu odpowiedzialny za usterkę przedmiotu serwisu. Kody przyczyn usterek należy przypisać do zleceń serwisowych. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Praca nad zadaniami serwisu.

Aby określić ogólny poziom raportowania usterki

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Ustawienia serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W polu Poziom raportowania usterki wybierz jedną z opcji opisanych w poniższej tabeli.
Poziom usterki Opis
Brak Kody raportowania nie są użyte.
Usterka Kody wyszczególniono w tabeli Kody usterek. Kody te identyfikują usterki przedmiotów serwisu lub akcje, które należy wykonać na przedmiotach serwisu. Można łączyć powiązane kody w grupy kodów Kod obszaru usterki.
Usterka + Symptom Należy wprowadzić kombinację kodów w tabelach Kody usterek i Kody symptomów. Typowe kody symptomów obejmują wskaźniki, które nabywca może wykorzystać do opisania problemu, takie jak szum lub jakość.
Usterka + Symptom + Obszar Należy wprowadzić usterkę, symptom i kod obszaru usterki jako wdrożenie Międzynarodowego systemu kodowania napraw (IRIS).

Aby zakończyć konfigurację raportowania usterek, można także określić, jakie naprawy lub rozwiązania są powiązane z usterką lub wadą. Konfigurację tę wprowadza się na stronie Relacje kodów usterek/rozwiązań, gdzie należy ustawić kombinację kodów dla grupy przedmiotów serwisu, do której należy przedmiot serwisu. Z poziomu grupy uzyskano dostęp do okna oraz podano liczbę wystąpień dla każdego z kodów.

Aby utworzyć relacje kodów usterek i rozwiązań

Aby uzyskać wgląd w listę metod naprawy przedmiotu najczęściej wykorzystywanych przez zespół serwisowy, należy systematycznie kompletować informacje dotyczące określonych relacji kodów usterek/rozwiązań. Aby znaleźć wszystkie relacje kodów usterek/rozwiązań w zaksięgowanych zleceniach serwisowych i zapisać je na stronie Relacje kodów usterek/rozwiąz., należy użyć zadania wsadowego Wstaw kody relacji usterek/rozwiązań.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature. i wpisz Wprowadź relacje kodów usterki/rozw., a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wprowadź daty, aby zdefiniować okres, który ma zostać uwzględniony w zadaniu wsadowym.
  3. Aby pogrupować relacje według grupy przedmiotów serwisu, zaznacz pole wyboru Relacja w oparciu o grupę pozycji serwisowych.
  4. Aby zachować rekordy wstawione ręcznie na stronie Relacje kodów usterki/rozw. należy wybrać pole wyboru Zachowaj rekordy wstawione ręcznie.

Zobacz też

Konfigurowanie zarządzania serwisem
Zarządzanie serwisem

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central