Konfigurowanie raportowania usterek
Funkcjonalność raportowania usterek umożliwia określenie standardów dotyczących rejestrowania informacji o usterkach dla przedmiotów serwisu. Przykładowo, istnieje możliwość określenia rodzaju problemu, widocznych symptomów, przyczyny problemu oraz jego rozwiązanie.
Kody usterek opisują typowe usterki przedmiotu serwisu lub akcje podejmowane na tych przedmiotach. W zależności od poziomu raportowania usterek w firmie, przed ustanowieniem kodów usterek, może istnieć potrzeba ustanowienia kodów obszaru usterki i kodów symptomów. Obszary usterek opisują obszary, w których występują usterki przedmiotów serwisu. Kody przyczyn usterek opisują przyczynę usterek przedmiotów serwisu oraz, w razie potrzeby wskazują, czy wykluczyć rabaty gwarancyjne i rabaty dla umowy. Na przykład, może okazać się niezbędne wykluczenie rabatów gwarancyjnych i rabatów dla umowy, jeżeli nabywca był w jakimś stopniu odpowiedzialny za usterkę przedmiotu serwisu. Kody przyczyn usterek należy przypisać do zleceń serwisowych. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Praca nad zadaniami serwisu.
Aby określić ogólny poziom raportowania usterki
- Wybierz ikonę
, wprowadź Ustawienia serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- W polu Poziom raportowania usterki wybierz jedną z opcji opisanych w poniższej tabeli.
Poziom usterki | Opis |
---|---|
Brak | Kody raportowania nie są użyte. |
Usterka | Kody wyszczególniono w tabeli Kody usterek. Kody te identyfikują usterki przedmiotów serwisu lub akcje, które należy wykonać na przedmiotach serwisu. Można łączyć powiązane kody w grupy kodów Kod obszaru usterki. |
Usterka + Symptom | Należy wprowadzić kombinację kodów w tabelach Kody usterek i Kody symptomów. Typowe kody symptomów obejmują wskaźniki, które nabywca może wykorzystać do opisania problemu, takie jak szum lub jakość. |
Usterka + Symptom + Obszar | Należy wprowadzić usterkę, symptom i kod obszaru usterki jako wdrożenie Międzynarodowego systemu kodowania napraw (IRIS). |
Aby zakończyć konfigurację raportowania usterek, można także określić, jakie naprawy lub rozwiązania są powiązane z usterką lub wadą. Konfigurację tę wprowadza się na stronie Relacje kodów usterek/rozwiązań, gdzie należy ustawić kombinację kodów dla grupy przedmiotów serwisu, do której należy przedmiot serwisu. Z poziomu grupy uzyskano dostęp do okna oraz podano liczbę wystąpień dla każdego z kodów.
Aby utworzyć relacje kodów usterek i rozwiązań
Aby uzyskać wgląd w listę metod naprawy przedmiotu najczęściej wykorzystywanych przez zespół serwisowy, należy systematycznie kompletować informacje dotyczące określonych relacji kodów usterek/rozwiązań. Aby znaleźć wszystkie relacje kodów usterek/rozwiązań w zaksięgowanych zleceniach serwisowych i zapisać je na stronie Relacje kodów usterek/rozwiąz., należy użyć zadania wsadowego Wstaw kody relacji usterek/rozwiązań.
- Wybierz ikonę
i wpisz Wprowadź relacje kodów usterki/rozw., a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wprowadź daty, aby zdefiniować okres, który ma zostać uwzględniony w zadaniu wsadowym.
- Aby pogrupować relacje według grupy przedmiotów serwisu, zaznacz pole wyboru Relacja w oparciu o grupę pozycji serwisowych.
- Aby zachować rekordy wstawione ręcznie na stronie Relacje kodów usterki/rozw. należy wybrać pole wyboru Zachowaj rekordy wstawione ręcznie.