Table of Contents

Konfigurowanie cenników i dodatkowych kosztów usług

Funkcji wyceny Business Central można użyć do konfiguracji i dostosowania aplikacji pod kątem zastosowania i korygowania cenników przedmiotów serwisu, napraw i zleceń. Decyzje dotyczące cen można łatwo wdrożyć w procesie fakturowania.

Zgodnie z wymaganiami wdrożenia, można skonfigurować grupy wyceny i przypisać je do konkretnych okresów, nabywców lub waluty. Można ustawić stałe, minimalne lub maksymalne ceny w zależności od posiadanych umów serwisowych z nabywcami. Ostatecznie, korygując ceny, istnieje możliwość podglądu i akceptacji zmian przed zatwierdzeniem ich w księdze.

Aby skonfigurować grupę cenową serwisu

Można ustawić grupy zawierające przedmioty serwisu, do których powinny zostać przypisane te same ceny specjalnego serwisu. Można przypisać grupy cenowe serwisu do przedmiotów serwisu na wierszach przedmiotu serwisu. Można także przypisać grupy cenowe serwisu do grup przedmiotów serwisu.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadźGrupy cenowe serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Utwórz nową grupę cenową serwisu.
  3. Wypełnij pola Kod oraz Opis.
  4. Wybierz akcję Konfiguracja.
  5. Wypełnij odpowiednio wymagane pola Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Porada

Pola Typ korekty i Kwota współpracują, aby określić czy korekta dotyczy stałej kwoty, czy ma zastosowanie tylko wtedy, gdy całkowita cena serwisu przekracza lub jest niższa niż kwota w polu Kwota.

Aby skonfigurować grupę korekt cen serwisu

Można utworzyć grupy korekt cen, aby skorygować wycenę przedmiotów serwisu. Na przykład, można utworzyć grupy korekty ceny, które korygują cenę ładunku lub części zapasowych.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Grupy korekt cen serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Utwórz nową grupę korekt cen serwisu.

  3. Wypełnij pola Kod oraz Opis.

  4. W polu Typ wprowadź typ zapisu, który chcesz skorygować.

    • Aby skorygować konkretny zapis, wprowadź jego numer w polu Numer. Jeśli pole pozostanie puste, grupa korekt skoryguje wszystkie zapisy zdefiniowane w polu Typ.
    • Aby skorygować ceny serwisu powiązane z konkretną usługą, wypełnij pole Typ prac. Jeśli pole pozostanie puste, zostanie ono zignorowane.
  5. W polu Opis wprowadź krótki opis korekty ceny serwisu.

  6. Aby skorygować ceny serwisu powiązane z konkretną główną towarową grupą księgową, wypełnij pole Gł. tow. grupa księgowa.

Porada

Można wybrać Szczegóły, aby dodać dodatkowe informacje na temat grupy korekt. Na przykład, można określić, który zapas należy do grupy korekt cen serwisu i czy jest to zapas, zasób, grupa zasobów lub opłata manipulacyjna.

Aby skonfigurować dodatkowe koszty usług

Podczas pracy z przedmiotami serwisu i zleceniami serwisowymi, może zaistnieć potrzeba zarejestrowania dodatkowych kosztów, takich jak koszty podróży do określonych stref serwisu lub opłaty początkowe. Podczas tworzenia zleceń serwisowych można wprowadzić te koszty, a do zlecenia zostanie dodany wiersz z typem Koszt. Opcjonalnie, aby zastosować koszt do wszystkich zleceń serwisowych, można ustawić koszt domyślny. Na przykład, w sytuacji, gdy zawsze ma być stosowana opłata początkowa.

Aby skonfigurować koszty serwisu

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Koszty serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Wypełnij odpowiednio wymagane pola Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.

Aby określić domyślny koszt zleceń serwisowych

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadźUstawienia serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. W polu Opłata początkowa zlec. serw. wybierz odpowiedni koszt serwisu.

Zobacz też

Konfigurowanie zarządzania serwisem
Zarządzanie serwisem

Bezpłatne ścieżki szkoleniowe dotyczące Business Central