Konfigurowanie godzin pracy i godzin serwisu
Zazwyczaj system zarządzania serwisem śledzi godziny zasobów i stan zlecenia serwisowego w celu prognozowania nakładu pracy i zapotrzebowania serwisowego. Business Central posiada wbudowane narzędzia, które można dostosować pod kątem rejestrowania tego typu informacji.
Po ustawieniu domyślnych godzin serwisu można obliczyć czas reakcji na zlecenia serwisowe lub wysłać ostrzeżenia lub alerty, gdy zostaną zgłoszone wezwania serwisowe. Funkcja alertu jest wdrażana razem z harmonogramem zleceń.
Aby monitorować postępy podczas realizacji zlecenia serwisowego, należy aktualizować jego stan. Stan zlecenia serwisowego odzwierciedla stan napraw wszystkich podmiotów serwisu w zleceniu serwisowym. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie statusów dla zleceń serwisowych i napraw.
Aby skonfigurować domyślne godziny serwisu
Na stronie Domyślne godziny serwisu można skonfigurować zwyczajowe godziny pracy serwisu w firmie. Podane godziny serwisu są wykorzystywane do obliczania daty i czasu reakcji dla zleceń serwisowych i ofert oraz do wysyłania ostrzeżeń o czasie reakcji. Domyślne godziny serwisu są wykorzystywane przez umowy serwisowe, jeśli nie zostaną określone specjalne godziny serwisu dla umowy.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Domyślne godziny serwisu, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wypełnij odpowiednio wymagane pola. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Ważne
Jeśli wiesze na stronie Domyślne godziny serwisu pozostaną puste, przyjmowana jest wartość domyślna 24 godziny, ważna jedynie dla kalendarzowych dni roboczych.
Aby skonfigurować szablony czasu pracy
Aby skonfigurować szablony z typowymi godzinami czasu pracy w firmie, można użyć strony Szablon czasu pracy. Na przykład, można tworzyć szablony dla pełnoetatowych i niepełnoetatowych pracowników technicznych. Dodając zdolności produkcyjne do zasobów, można użyć szablonu czasu pracy.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Szablony czasu pracy, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wypełnij odpowiednio wymagane pola. Umieść kursor w polu, aby przeczytać krótki opis.
Uwaga
Po wprowadzeniu godzin pracy dla każdego dnia, wartość w polu Tydzień razem jest obliczana automatycznie.
Aby skonfigurować specjalne godziny serwisu dla umowy
Można użyć strony Godziny serwisu, aby skonfigurować specjalne godziny serwisu dla nabywcy, który zawarł umowę serwisową. Godziny serwisu są wykorzystywane do obliczania daty i czasu reakcji dla zleceń serwisowych i ofert, które są ujęte w umowie serwisowej.
Jeśli nie zostaną określone specjalne godziny serwisu dla umowy, dla umów serwisowych wykorzystane zostaną domyślne godziny serwisu.
- Wybierz ikonę
, wprowadź Umowy serwisowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Otwórz umowę serwisową, dla której chcesz ustawić specjalne godziny serwisu i wybierz Godziny serwisu.
- Aby skonfigurować godziny serwisu oparte na domyślnych godzinach serwisu, wybierz akcję Kopiuj domyślne godziny serwisu.
- Edytuj pola w zapisach godzin serwisu. Wstaw lub usuń zapisy, aby skonfigurować godziny serwisu dla umowy. Należy zwrócić uwagę, że pola Dzień, Godzina początkowa i Godzina końcowa są wymagane dla każdego wiersza.
- Aby godziny serwisu obowiązywały od konkretnej daty, wypełnij pole Data początkowa.
- Aby godziny serwisu obowiązywały w dni wolne, zaznacz pole wyboru Obowiązuje w dni wolne.
Zobacz też
Stan alokacji i napraw przedmiotu serwisu
Konfigurowanie zarządzania serwisem
Konfigurowanie statusów dla zleceń serwisowych i napraw