Konfigurowanie statusów dla zleceń serwisowych i napraw
Należy utworzyć opcje stanu naprawy określające wskaźnik postępu naprawy i konserwacji przedmiotów serwisu w zleceniach serwisowych. Należy utworzyć co najmniej dziewięć opcji stanu naprawy określających sytuacje lub podjęte akcje podczas serwisowania przedmiotów serwisu.
Istnieje możliwość ustawienia poziomu priorytetu dla opcji stanu zlecenia serwisowego. Cztery poziomy priorytetu to Wysoki, Średnio-wysoki, Średnio-niski i Niski.
Po zmianie stanu naprawy przedmiotu serwisu w zleceniu serwisowym jego stan zlecenia serwisowego zostaje zaktualizowany. Stan naprawy każdego przedmiotu serwisu jest powiązany ze stanem zlecenia serwisowego. Jeśli przedmioty serwisu są powiązane z dwiema lub więcej opcjami stanami zlecenia serwisowego, zostaje wybrany stan zlecenia serwisowego o najwyższym priorytecie.
Przed skonfigurowaniem stanu naprawy należy skonfigurować priorytety stanu usługi.
Aby skonfigurować poziomy priorytetu stanu serwisu
- Wybierz ikonę
, wprowadź Stan zlecenia serwisowego, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz stan zlecenia serwisowego, którego priorytet chcesz ustawić.
- W polu Priorytet wybierz priorytet dla tego stanu zlecenia serwisowego.
Kroki 2 i 3 należy powtarzać do czasu ustawienia priorytetu dla każdej z czterech opcji stanu: Oczekujące, W trakcie, Zakończone i Wstrzymane.
Aby skonfigurować stan naprawy
- Wybierz ikonę
, wprowadź Stan naprawy, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Utwórz nowy stan naprawy.
- Wypełnij pola Kod i Opis.
- W polu Stan zlecenia serwisowego wybierz stan zamówienia, z którym chcesz powiązać stan naprawy. Pole Priorytet pokazuje priorytet wybranego stanu zlecenia serwisowego.
- Wybierz stan naprawy. Można wybrać tylko jeden. Stan naprawy nie może być połączony z więcej niż jedną opcją stanu naprawy.
- Aby księgować zlecenia serwisowe z tym stanem naprawy, w tym przedmioty serwisu, wybierz pole Księgowanie dozwolone.
- Aby ręcznie zmieniać stan zlecenia serwisowego na Oczekujące w zleceniach serwisowych z tym stanem naprawy, w tym w przedmiotach serwisu, zaznacz pole wyboru Dozwolony stan - oczekujący.
- W taki sam sposób zaznacz pola wyboru Dozwolony stan - w trakcie, Dozwolony stan - zakończony i Dozwolony stan - wstrzymany.
Kroki należy powtórzyć dla wszystkich opcji stanu naprawy, które zostaną utworzone.
Zobacz też
Stan zlecenia serwisowego i napraw
Konfigurowanie zarządzania serwisem