Table of Contents

Konfigurowanie zarządzania serwisem

Przed rozpoczęciem pracy z funkcjonalnością zarządzania serwisem w Business Central należy skonfigurować kilka ustawień. Na przykład, można ustalić kody standardowych usług, symptomów i kodów usterek, a także konieczne do obsłużenia przedmioty serwisu oraz typy przedmiotów serwisu.

Podczas konfigurowania zarządzania serwisem należy zdecydować, jakie usługi serwisowe będą oferowane nabywcom i jaki będzie harmonogram świadczenia tych usług. Serwis to typ prac wykonywanych przez przynajmniej jeden zasób i świadczonych na rzecz nabywcy. Przykładowo, serwisem może być rodzaj naprawy komputera. Przedmiot serwisu jest sprzętem lub przedmiotem wymagającym serwisowania, takim jak komputer wymagający naprawy, podłączony u konkretnego nabywcy. Użytkownik może skonfigurować usługi serwisowe jako część grupy powiązanych przedmiotów wymagających naprawy lub konserwacji.

Po zdefiniowaniu usługi serwisowej, można ją powiązać z umiejętnościami wymaganymi do jej wykonania. Aby pomóc serwisantom w efektywnym działaniu, można również ustalić reguły rozwiązywania problemów w czasie rzeczywistym i przypisać im typowe koszty początkowe, takie jak koszty dojazdu lub inne opłaty.

W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań oraz podano łącza do powiązanych artykułów.

Aby Zobacz
Skonfigurować kody, które automatycznie przypisują wiersze dokumentów serwisu do często świadczonych usług. Konfigurowanie standardowych kodów serwisu
Skonfigurować ogólne ustawienia, które kontrolują procesy zarządzania serwisem. Konfiguracja procesów serwisu
Zdefiniować sposób pracy organizacji z funkcjonalnością raportowania usterek. Konfigurowanie raportowania usterek
Skonfigurować oferty obsługi, które firma dostarcza nabywcom. Konfigurowanie ofert obsługi
Dostarczyć wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów, które pomogą pracownikom działu serwisu realizować usługi serwisowe szybciej. Konfigurowanie rozwiązywania problemów
Skonfigurować alokację zasobów, aby ułatwić przypisywanie właściwego zasobu do zadania serwisu. Konfigurowane alokacji zasobów
Zdefiniować cenniki usług oraz dodatkowe koszty usług uwzględniane w zleceniach serwisowych. Konfigurowanie cenników i dodatkowych kosztów usług
Skonfigurować ustawienia, aby możliwe było śledzenie godzin zasobów i stanu zlecenia serwisowego w celu prognozowania obciążenia i potrzeb serwisu. Konfigurowanie godzin pracy i godzin serwisu
Skonfigurować opcje stanu naprawy w celu monitorowania postępu napraw. Konfigurowanie statusów dla zleceń serwisowych i napraw
Skonfigurować program przedmiotu zastępczego w celu wypożyczania przedmiotu zastępczego podczas pracy nad przedmiotem serwisu. Konfigurowanie programu przedmiotu zastępczego
Skonfigurować przedmioty serwisu i komponenty przedmiotów serwisu Konfigurowanie przedmiotów serwisu
Stworzyć podstawy do tworzenia umów serwisowych i ofert umowy. Konfigurowanie umów serwisowych

Zobacz też

Zarządzanie serwisem
Przygotowywanie do prowadzenia działalności