Konfigurowanie zarządzania serwisem
Przed rozpoczęciem pracy z funkcjonalnością zarządzania serwisem w Business Central należy skonfigurować kilka ustawień. Na przykład, można ustalić kody standardowych usług, symptomów i kodów usterek, a także konieczne do obsłużenia przedmioty serwisu oraz typy przedmiotów serwisu.
Podczas konfigurowania zarządzania serwisem należy zdecydować, jakie usługi serwisowe będą oferowane nabywcom i jaki będzie harmonogram świadczenia tych usług. Serwis to typ prac wykonywanych przez przynajmniej jeden zasób i świadczonych na rzecz nabywcy. Przykładowo, serwisem może być rodzaj naprawy komputera. Przedmiot serwisu jest sprzętem lub przedmiotem wymagającym serwisowania, takim jak komputer wymagający naprawy, podłączony u konkretnego nabywcy. Użytkownik może skonfigurować usługi serwisowe jako część grupy powiązanych przedmiotów wymagających naprawy lub konserwacji.
Po zdefiniowaniu usługi serwisowej, można ją powiązać z umiejętnościami wymaganymi do jej wykonania. Aby pomóc serwisantom w efektywnym działaniu, można również ustalić reguły rozwiązywania problemów w czasie rzeczywistym i przypisać im typowe koszty początkowe, takie jak koszty dojazdu lub inne opłaty.
W poniższej tabeli opisano sekwencję zadań oraz podano łącza do powiązanych artykułów.
Aby | Zobacz |
---|---|
Skonfigurować kody, które automatycznie przypisują wiersze dokumentów serwisu do często świadczonych usług. | Konfigurowanie standardowych kodów serwisu |
Skonfigurować ogólne ustawienia, które kontrolują procesy zarządzania serwisem. | Konfiguracja procesów serwisu |
Zdefiniować sposób pracy organizacji z funkcjonalnością raportowania usterek. | Konfigurowanie raportowania usterek |
Skonfigurować oferty obsługi, które firma dostarcza nabywcom. | Konfigurowanie ofert obsługi |
Dostarczyć wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów, które pomogą pracownikom działu serwisu realizować usługi serwisowe szybciej. | Konfigurowanie rozwiązywania problemów |
Skonfigurować alokację zasobów, aby ułatwić przypisywanie właściwego zasobu do zadania serwisu. | Konfigurowane alokacji zasobów |
Zdefiniować cenniki usług oraz dodatkowe koszty usług uwzględniane w zleceniach serwisowych. | Konfigurowanie cenników i dodatkowych kosztów usług |
Skonfigurować ustawienia, aby możliwe było śledzenie godzin zasobów i stanu zlecenia serwisowego w celu prognozowania obciążenia i potrzeb serwisu. | Konfigurowanie godzin pracy i godzin serwisu |
Skonfigurować opcje stanu naprawy w celu monitorowania postępu napraw. | Konfigurowanie statusów dla zleceń serwisowych i napraw |
Skonfigurować program przedmiotu zastępczego w celu wypożyczania przedmiotu zastępczego podczas pracy nad przedmiotem serwisu. | Konfigurowanie programu przedmiotu zastępczego |
Skonfigurować przedmioty serwisu i komponenty przedmiotów serwisu | Konfigurowanie przedmiotów serwisu |
Stworzyć podstawy do tworzenia umów serwisowych i ofert umowy. | Konfigurowanie umów serwisowych |
Zobacz też
Zarządzanie serwisem
Przygotowywanie do prowadzenia działalności