Table of Contents

Rozszerzenie płatności i uzgodnień (DK)

Rozszerzenie pozwala na przeprowadzanie szybkich, pozbawionych błędów płatności poprzez eksportowanie plików, które są sformatowane specjalnie do wymiany z dostawcą lub bankiem. Pliki tego typu pozwalają na przyspieszenie procesu płatności i uzgodnienia oraz wyeliminowanie błędów, które pojawiają się podczas ręcznego wprowadzania informacji na stronie internetowej banku.

Rozszerzenie wspiera formaty plików dla kilku duńskich banków. Podczas eksportu informacji o płatnościach do pliku, rozszerzenie pakuje dane w format wymagany przez dany bank. Formaty te obejmują, na przykład Bankdata-V3, BEC, SDC oraz FIK, które są wykorzystywane przez wiele różnych banków oraz kilka bardziej specjalistycznych dla określonych banków takich jak Danske Bank oraz Nordea. Rozszerzenie zawiera również formaty do importu i uzgadniania wyciągów bankowych.

Uwaga

Aby skorzystać z tego rozszerzenia, należy znać formaty wymagane przez dany bank lub dostawcę. Niektóre banki oraz dostawcy podają te informacje na swoich stronach internetowych, jednakże zdobycie tych informacji może wymagać kontaktu z obsługą klienta danego banku.

Obsługiwane formaty bankowe

Rozszerzenie może zastosować następujące formaty do plików płatności:

  • BANKDATA-V3
  • BEC-INDLAND
  • BEC-CSV
  • DANSKEBANK-CMKV
  • DANSKEBANK-CMKXKSX
  • DANSKEBANK
  • FIK71
  • NORDEA-ERHVERV-CSV
  • NORDEA
  • NORDEA-UNITEL-V3
  • SDC
  • SDC-CSV

Aby skonfigurować rozszerzenie

Na początek należy wykonać kilka kroków.

  • Zezwól na eksport danych płatności. Aby pomóc w ochronie danych, nie jest to łatwo dostępne.
  • Skonfiguruj zakupy i zobowiązania, aby nie wymagały numeru dokumentu zewnętrznego na fakturach. Jeśli trzeba, można wykorzystać numer odniesienia, aby odwołać się do określonej faktury.
  • Określ metodę płatności dla każdego dostawcy. Metody płatności definiują, w jaki sposób opłacasz faktury od dostawcy. Na przykład, bank, gotówka, czek lub konto.
  • Określ typ formatu, który ma być wykorzystany dla każdego z twoich kont bankowych. Na przykład, NORDEA, DANSKEBANK, SDC itd.

Dodatkowo, należy przypisać dostawców do krajowej Głównej gospodarczej grupy księgowej oraz Grupy księgowej dostawcy. W ustawieniach kraju/regionu dostawcy należy wybrać opcję Dania (DK). Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie grup księgowych.

Aby zezwolić Business Central na eksport danych płatności

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wybierz Dziennik płatności, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Na stronie Edytuj dziennik płatności wybierz instancję Bank.
  3. Zaznacz pole wyboru Zezwalaj na eksport płatności.

Aby określić metodę płatności dostawcy

W poniższej tabeli przedstawiono kombinacje metod płatności FIK i GIRO, które są obsługiwane przez Business Central.

Kombinacja Typ 01 Typ 04 Typ 71 Typ 73
Nr konta Giro lub Nr wierzyciela FIK? Nr konta Giro Nr konta Giro Nr wierzyciela FIK Nr wierzyciela FIK
Zezwala na wiadomość dla odbiorcy? Tak Nie Nie Tak
Zawiera numer odwołania do płatności? Nie Tak, 16 cyfr. Tak, 15 cyfr. Nie
  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Dostawcy, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz kartotekę, rozwiń kartę Płatności, w polu Metoda płatności wybierz metodę płatności.
  3. W zależności od twojego wyboru, musisz uzupełnić inne pola. W tabeli powyżej opisano kombinacje.

Aby określić format, który ma być wykorzystywany dla konta bankowego

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Konta bankowe, a następnie wybierz powiązane łącze.
  2. Otwórz kartotekę konta bankowego.
  3. W polu Format eksportu płatności wybierz format dla eksportowanego pliku.

Wybór informacji o płatnościach Giro lub FIK dla faktur dostawców.

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Faktury zakupu, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz dostawcę. Należy pamiętać, że musi to być duński dostawca z adresem w Danii.

  3. Utwórz fakturę. Pola Metoda płatności oraz Numer dostawcy muszą zostać wypełnione w oparciu o ustawienia na kartotece dostawcy. W razie potrzeby, można je zmienić.

  4. W polu Odwołanie do płatności wprowadź 15-cyfrowy numer z faktury dostawcy.

    Porada

    Należy wprowadzić tylko 11 ostatnich cyfr numeru. Business Central doda cztery zera na początku numeru.

  5. Zaksięguj fakturę.

Aby wykorzystać rozszerzenie do eksportu danych płatności

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadźDzienniki płatności, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Wybierz akcję Sugeruj dzienniki płatności dostawcy.

    Porada

    Aby wyeksportować tylko określone płatności należy wykorzystać opcje filtrowania danych.

  3. W razie potrzeby, możesz dodać filtry, aby eksportować tylko określone płatności.

  4. W polu Typ płatności bankowej wybierz Płatność elektroniczna.

  5. Wybierz akcję Eksportuj.

Zobacz też

Dostosowywanie Business Central dla Business Central przy użyciu rozszerzeń
Pobieranie płatności przy pomocy polecenia zapłaty SEPA
Praca z dziennikami głównymi