Przygotowywanie do prowadzenia działalności
Gratulacje, uruchomiłeś pierwszą firmę w Business Central.
W celu przygotowania się do prowadzenia działalności gospodarczej można odwiedzić stronę Przewodniki konfiguracji z pomocą, na której uruchomić można przewodniki konfiguracji z pomocą, filmy oraz tematy pomocy dla wybranych zadań związanych z konfiguracją. Aby uzyskać dostęp do strony, wystarczy wybrać to łącze.
Alternatywnie, można wybrać ikonę , a następnie akcję Konfiguracja z pomocą.
Aby otworzyć listę przewodników konfiguracji z pomocą, należy wybrać ikonę , wprowadzić Konfiguracja z pomocą, a następnie wybrać powiązane łącze.
Porada
Business Central zawiera etykietki narzędzi dla pól i akcji oraz wskazówki dotyczące najważniejszych stron. Ułatwiają one obsługę różnych procesów biznesowych. Na każdej etykietce narzędzia i wskazówce, można wybrać łącze Dowiedz się więcej, aby otworzyć stronę pomocy dla danej strony. Na wszystkich stronach można korzystać z kombinacji klawiszy Ctrl+F1, która umożliwia wyświetlenie odpowiedniej strony pomocy. Z kolei klikając na znak zapytania, widoczny na wszystkich urządzeniach w prawym górnym rogu, można przejść do strony Pomoc i obsługa techniczna i uzyskać dostęp do informacji o produkcie.
Wprowadzenie
Począwszy od wersji 2021 release wave 1, podczas pierwszego logowania lub pierwszego uruchomienia nowej firmy, lista kontrolna Wprowadzenie przeprowadzi użytkownika przez kroki przygotowujące do pracy z firmą. Kroki różnią się w zależności od kraju i funkcjonalności branżowej dodanej w Business Central użytkownika.
Po migracji danych takich jak dostawcy, nabywcy oraz zapasy z obecnego systemu finansowego, można rozpocząć pracę. Jednakże w zależności od potrzeb, inne przewodniki konfiguracji z pomocą na liście mogą okazać się pomocne.
Jeśli przewodnik konfiguracji z pomocą nie obejmuje danego obszaru, należy wybrać ikonę , a następnie akcję Ustawienia zaawansowane. Sekcja Konfiguracja ręczna, na stronie Ustawienia zaawansowane zapewnia dostęp do ustawień stron, na których można ręcznie wypełnić pola ustawień dla wszystkich obszarów. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfigurowanie Business Central.
Uwaga
Lista dostępnych przewodników, rozszerzeń i usług konfiguracyjnych jest zależna od środowiska użytkownika wybranego dla organizacji. Wersja Essential zapewnia dostęp do ograniczonej funkcjonalności, w przeciwieństwie do wersji Premium.
Przy pierwszym logowaniu, użytkownik korzysta z wersji Essential. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zmiana wyświetlanych funkcji.
Po uruchomieniu przewodnika konfiguracji z pomocą zostanie on oznaczony jako Ukończony.
Porady i nauka
Business Central zawiera sekcję Porady i nauka, która może być pomocna dla nowych użytkowników. W obecnej wersji dostępne są przewodniki po krokach na liście Wprowadzenie oraz niektóre z często używanych stron w firmie demonstracyjnej, takie jak strona kartoteki Faktura sprzedaży.
Porady i nauka są udostępniane w formie krótkich wiadomości, informujących, przypominających lub pouczających o ważnych i nowych funkcjonalnościach, które są automatycznie wywoływane po otwarciu strony. Na przykład, aby zobaczyć wskazówkę na temat kartoteki Faktura sprzedaży, należy wybrać łącze w lewym górnym rogu strony, nazwane Faktura sprzedaży. Łącze uruchamia objaśnienie wraz z krótkim opisem strony oraz akcji, jakie można na niej wykonać. Jeśli przewodnik istnieje dla konkretnej strony, łącze umożliwi jego przeczytanie. Łącze Dowiedz się więcej przenosi użytkownika do Pomocy dla produktu na stronie.
Strony główne dla poszczególnych ról
W zależności od roli użytkownika, strona główna zawiera podgląd firmy. Na górze znajduje się pasek nawigacyjny, który zapewnia łatwy dostęp do nabywców, dostawców, zapasów itd. Na środku umieszczono kafelki Aktywności. Aktywności pokazują bieżące dane i mogą zostać kliknięte lub naciśnięte w celu łatwego dostępu do dokumentu.
Kluczowe wskaźniki wydajności mogą być skonfigurowane tak, aby wyświetlały wybrany wykres dla reprezentacji wizualnej, na przykład, przepływów pieniężnych lub przychodu i wydatków. Można tez utworzyć listę Ulubionych nabywców na stronie głównej dla kont firmowych, z którymi często realizowane są transakcje lub którym trzeba poświęcić specjalną uwagę.
Strzałki mogą zostać użyte do zwinięcia części strony, aby zapewnić więcej miejsca na określone dane. Na górze strony głównej użytkownika można znaleźć wszystkie akcje, które można zastosować dla bieżącej zawartości. To również może być zwinięte i wystarczy kliknięcie lub naciśnięcie zwiniętego obszaru, aby wyświetlić go ponownie.
Porada
Można wrócić do strony głównej poprzez wybranie nazwy firmy w lewym górnym rogu.
Dane firmy
W sekcji Ustawienia firmy można wyświetlać oraz edytować informacje dotyczące konfiguracji obecnej firmy, których większość została wcześniej uzupełniona w konfiguracji z pomocą Konfiguracji firmy podczas rejestracji w Business Central. Na tej stronie można również zmienić logo firmy, dane kontaktowe, ustawienia bankowe oraz dane podatkowe.
Dodawanie użytkowników i uprawnień
Jeśli potrzeba dodać więcej użytkowników, można to zrobić w centrum administracyjnym Microsoft 365. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie użytkowników zgodnie z licencjami.
Użytkownicy utworzeni w Microsoft 365 mogą zostać zaimportowani na stronę Użytkownicy za pomocą akcji Pobierz aktualizacje z Office 365. Można następnie kontynuować, aby przypisać użytkownikom uprawnienia oraz zorganizować ich w grupach użytkowników. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup.
Pomoc dotycząca produktu
Business Central zawiera etykietki narzędzi dla pól i akcji oraz wskazówki dotyczące najważniejszych stron. Ułatwiają one obsługę różnych procesów biznesowych. Na każdej etykietce narzędzia i wskazówce, można wybrać łącze Dowiedz się więcej, aby otworzyć stronę pomocy dla danej strony. Na wszystkich stronach można korzystać z kombinacji klawiszy Ctrl+F1, która umożliwia wyświetlenie odpowiedniej strony pomocy. Z kolei klikając na znak zapytania, widoczny na wszystkich urządzeniach w prawym górnym rogu, można przejść do strony Pomoc i obsługa techniczna i uzyskać dostęp do informacji o produkcie. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zasoby dotyczące pomocy i wsparcia produktu.
Następne kroki
W zależności od migrowanych danych, można następnie kontynuować, aby utworzyć nowe dokumenty sprzedaży lub zakupu. Sekcja Akcje na stronie głównej umożliwia szybkie tworzenie nowej oferty sprzedaży, faktury sprzedaży, zamówienia sprzedaży, faktury zakupu lub rejestracji płatności.
Zobacz też
Praca z Business Central
Przypisywanie uprawnień do użytkowników i grup
Dynamics 365 Business Central Wersje próbne i subskrypcje
Zasoby dotyczące pomocy i wsparcia produktu
Strona Microsoft Learn