Zmiana bieżącego układu raportu
Raport możne zostać skonfigurować z więcej niż jednym układem raportu, aby móc je następnie w miarę potrzeby zmieniać.
W zależności od układów, które są dostępne dla raportu, można zdecydować się na wykorzystanie wbudowanego układu raportu RDLC, wbudowanego raportu aplikacji Word lub niestandardowego raportu. Dodatkowe informacje na temat układów raportu RDLC oraz Word, wbudowanych oraz niestandardowych raportów oraz wiele innych zamieszczono w artykule Zarządzanie układami raportów.
Po zdefiniowaniu niestandardowych układów raportów, użytkownik może wybrać je z kartotek nabywców i dostawców, aby określić, że wybrane układy będą użyte dla dokumentów utworzonych dla danego nabywcy lub dostawcy. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Definiowanie układów dokumentów dla nabywców i dostawców
Porada
Dokumenty raportów (nie listy), które korzystają z układu raportu aplikacji Word są zazwyczaj szybsze niż te wykorzystujące układ raportu RDLC. Dlatego, jeśli dla dokumentu raportu można wybrać pomiędzy układem raportu aplikacji Word lub RDLC, należy wybrać układ raportu aplikacji Word dla najlepszej wydajności.
Aby zmienić układ raportu wykorzystywany dla raportu lub dokumentu
- Wybierz ikonę
, wprowadź Wybór układu raportu, a następnie wybierz powiązane łącze.
Na stronie Wybór układu raportu znajduje się lista wszystkich raportów dostępnych dla firmy określonej w polu Firma na górze strony. Pole Wybrany układ określa układ raportu obecnie używany w raporcie. - W polu Firma, znajdującym się na górze strony, wybierz firmę, która zawiera dany raport.
- Aby zmienić układ, który jest wykorzystywany przez raport, w wierszu raportu, w polu Wybrany układ wybierz jedną z następujących opcji:
- RDLC (wbudowany), wykorzystuje w raporcie wbudowany układ raportu RDLC.
- Word (wbudowany), wykorzystuje w raporcie wbudowany układ raportu aplikacji Word.
- Niestandardowy, wykorzystuje w raporcie układ niestandardowy.
Uwaga
Jeśli po wyborze układu raportu typu RDLC (wbudowany) lub Word (wbudowany) wyświetlony zostanie komunikat o błędzie informujący, że raport nie posiada układu określonego typu, należy wybrać inną opcję układu lub utworzyć niestandardowy układ raportu wymaganego typu. Zobacz następną procedurę.
Jeśli wybrano wbudowany układ raportu RDLC lub Word, nie są wymagane żadne dodatkowe akcje, a układ zostanie wykorzystany podczas następnego uruchomienia raportu.
Aby zmienić układ niestandardowy wykorzystywany dla układu raportu
Można również chcieć zmienić obecnie wykorzystywany układ niestandardowy. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Tworzenie i modyfikowanie niestandardowych układów raportów.
Wszystkie niestandardowe układy raportów, które istnieją dla układów raportów w firmie są wymienione na stronie Niestandardowe układy raportów. Na stronie Wybór układu raportu, w polu informacji Układy niestandardowe również można zobaczyć, które układy niestandardowe są dostępne dla każdego raportu.
- Na stronie Wybór układu raportu, w wierszu układu raportu, który ma być zmieniony, wybierz przycisk wyszukiwania w polu Opis układu niestandardowego.
- Na stronie Niestandardowe układy raportów, wybierz wiersz układu niestandardowego, który chcesz wykorzystać, a następnie wybierz przycisk OK.
Nazwa wybranego układu niestandardowego będzie teraz wyświetlana w polu Opis układu niestandardowego, a układ zostanie użyty podczas następnego podglądu, drukowania oraz wysyłania raportu lub dokumentu.
Można teraz udać się do kartotek nabywcy oraz dostawcy, aby określić, który układ ma zostać wykorzystany dla różnych dokumentów tworzonych dla danych nabywców i dostawców, takich jak potwierdzenia zamówień lub monity płatności. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Definiowanie układów dokumentów dla nabywców i dostawców