Sortowanie i filtrowanie - Często zadawane pytania
Ten artykuł zawiera odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące wyszukiwania i filtrowania w Business Central.
Czy istnieje różnica pomiędzy wyszukiwaniem i filtrowaniem?
Tak.
- Wyszukiwanie jest proste i ma szeroki zakres: polega na dopasowaniu rekordów zawierających wyszukiwany tekst spośród wszystkich widocznych na stronie pól i nie uwzględnia wielkości liter.
- Filtrowanie jest bardzo elastyczne i może zostać zastosowane w określonych polach, również tych, które nie są widoczne na stronie: wyświetla dokładne dopasowania, uwzględniając wielkość liter oraz wprowadzone symbole wyszukiwania, tokeny oraz formuły. Dodatkowe informacje na temat wykorzystywania tych funkcji zostały zamieszczone w artykule Sortowanie, wyszukiwanie i filtrowanie list.
Które pola są dopasowywane podczas wyszukiwania?
Business Central stosuje kryteria wyszukiwania do wszystkich pól, które są widoczne na stronie. Jeśli pole zostało ukryte, np. poprzez zastosowanie personalizacji, nie zostanie uwzględnione podczas wyszukiwania. Kryteria wyszukiwania są stosowane do pól tylko wtedy, gdy ich typ danych jest zgodny z kryteriami wyszukiwania. Na przykład, wyszukiwanie terminu dzisiaj spowoduje przeszukiwanie wszystkich pól tekstowych i kodów dla literalnej wartości "dzisiaj", a także wszystkich pól daty, gdzie dzisiaj jest obliczane jako wyrażenie dla bieżącej daty, ale nie będzie wyszukiwane w żadnych polach numerycznych. Dodatkowe informacje dotyczące kryteriów filtrowania zamieszczono w artykule Sortowanie, wyszukiwanie i filtrowanie list.
Czy istnieje interfejs klawiatury dla funkcji wyszukiwania i filtrowania?
Wyszukiwanie i filtrowanie zostało zoptymalizowane pod kątem efektywnej pracy z danymi dla użytkowników, którzy preferują interakcję bez użycia myszy. Istnieje szereg skrótów klawiszowych, które mogą zostać wykorzystane sekwencyjnie, aby przyspieszyć pracę. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Skróty klawiaturowe.
Czy okienko filtru jest dostępne na wszystkich listach?
Okienko filtru jest dostępne na stronach, gdzie lista jest główną zawartością strony, takich jak arkusze i strony list, zawierające listy dostępne na pasku nawigacji. Okienko filtru nie jest jeszcze dostępne dla list wyświetlanych jako elementy, takich jak pola informacji lub elementy widoku głównego użytkownika lub dla list wyświetlanych jako okna dialogowe, takich jak okna wyszukiwania. Jeśli lista jest wbudowana w stronę, tak jak wiersze sprzedaży na zamówieniu sprzedaży, okienko filtru jest dostępne po wybraniu na danej listy za pomocą przycisku trybu koncentracji uwagi. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Koncentracja uwagi na pozycjach wiersza.
Jak zapisywać filtry?
Filtry utworzone przez użytkownika oraz zmiany wprowadzone w domyślnie zdefiniowanych filtrach są zapamiętywane na czas trwania danej sesji (dopóki użytkownik pozostaje zalogowany), nawet po opuszczeniu danej strony. Filtry mogą zostać trwale zapisane jako nazwane widoki listy za pomocą ikony w okienku filtru. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Widoki listy - często zadawane pytania. Należy zaznaczyć, że w przeciwieństwie do filtrów, wyszukiwany tekst nie jest zapamiętywany po opuszczeniu danej strony i nie jest zapisywany po zapisaniu widoku.
Na stronach żądania raportu, można również zapisywać filtry lub korzystać z domyślnie zdefiniowanych filtrów. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Korzystanie z ustawień zapisanych.
Czy filtrowanie i wyszukiwanie działa tak samo jak filtry zaawansowane i ograniczanie sum w systemie Microsoft Dynamics NAV?
Business Central rozbudowuje te popularne funkcje i dostarcza nowoczesny i użyteczny interfejs do wyszukiwania i analizowania danych. Dzięki większej liczbie skrótów klawiaturowych i wprowadzeniu funkcji wyszukiwania, Business Central przewyższa funkcjonalność Dynamics NAV.
Czy można wyszukiwać i filtrować za pomocą aplikacji towarzyszących i dodatków dla Microsoft 365?
W zależności od różnych docelowych miejsc wyświetlania, takich jak urządzenia mobilne lub skrzynka Outlook można przeszukiwać listy, ale w większości przypadków nie można filtrować pojedynczych pól. W aplikacji Business Central dla Microsoft Teams, zarówno wyszukiwanie, jak i filtrowanie są dostępne na listach.
Jak mogę zobaczyć, w jaki sposób moje wyszukiwane frazy zostały zastosowane do pól na liście?
Po wprowadzeniu wyszukiwanych fraz w polu wyszukiwania można zobaczyć, jakie kryteria wyszukiwania zostały dla poszczególnych pól, otwierając okienko inspekcji strony (Ctrl+Alt+F1) i wybierając kartę Filtry strony.
Czy można coś zrobić w przypadku komunikatu „Wyszukiwanie wierszy trwa zbyt długo”?
Istnieje limit czasowy dla operacji wyszukiwania. Po pierwsze, należy spróbować ponownie, zmieniając kryteria wyszukiwania. W przypadku korzystania z wersji Business Central on-premises, należy skontaktować się z administratorem systemu, ponieważ administrator może zwiększyć limit czasu wyszukiwania.
Administrator on-premises może zwiększyć limit czasu wyszukiwania, zmieniając ustawienie Limit czasu wyszukiwania serwera Business Central. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Konfiguracja serwera Business Central artykułach pomocy dla programistów i specjalistów Business Central.
Czy Microsoft rozszerzy interfejs okienka filtru?
Microsoft cały czas słucha opinii społeczności użytkowników i wprowadza w życie jej najpopularniejsze sugestie. Osoby zainteresowane rozbudowaniem okienka filtru dla większej liczby typów urządzeń oraz większej liczby typów list lub usprawnieniami w ramach aplikacji go mogą przesłać swój pomysł lub głosować na istniejące pomysły na stronie aka.ms/BusinessCentralIdeas.
Zobacz też
Sortowanie, wyszukiwanie i filtrowanie list
Znajdowanie stron i informacji przy pomocy funkcji Powiedz mi
Znajdowanie stron przy pomocy funkcji Eksploratora ról
Przygotowywanie do prowadzenia działalności