Widoki listy - Często zadawane pytania
Poniższy artykuł zawiera odpowiedzi na częste pytania zadawane przez zaawansowanych użytkowników na temat pracy z widokami listy oraz zapisywania filtrów.
W jaki sposób widoki obsługują wyrażenia?
Podczas zapisywania widoku, który zawiera filtry z wyrażeniami takimi jak zakresy dat, operatory, słowa kluczowe lub tokeny filtra, zapisane zostanie wyrażenie, a nie wartości wynikowe. Na przykład, zapisywanie widoku, który filtruje pole Data utworzenia za pomocą wyrażenia -1T..dzisiaj
każdorazowo spowoduje znalezienie rekordów powiązanych z bieżącą datą, nawet jeśli widok zostanie otwarty miesiąc później.
Gdzie są zapisywane widoki listy?
Podobnie jak w przypadku ukrywania pola lub ponownej organizacji menu nawigacji, widoki listy są częścią personalizacji użytkownika i są przechowywane w bazie danych. Wyczyszczenie personalizacji listy spowoduje również permanentne usunięcie osobistych widoków oraz wyczyszczenie personalizacji takiej jak zmiana kolejności widoków. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Personalizacja obszaru roboczego.
Dlaczego ikona Zapisz jest niewidoczna?
Ikona Zapisz oraz opcje menu znajdujące się obok widoków w okienku filtra mogą być niewidoczne z kilku powodów.
Jednym z nich może być fakt, że personalizacja nie została włączona dla danej roli użytkownika. W takim przypadku użytkownik nadal ma dostęp do widoków systemowych, które są standardową częścią stron. Widoki te można modyfikować, na przykład zmieniając lub dodając filtry. Jednak zapisanie zmian nie jest możliwe. Innym powodem może być to, że przeglądana strona jest stroną typu arkusz - a nie lista.
Na jakich typach stron można korzystać z widoków listy?
Widoki są dostępne tylko na stronach list.
Jak sprawdzić, czy jestem na stronie typów listy?
Użyj inspekcji strony. Aby otworzyć inspekcję strony, należy nacisnąć klawisze Ctrl+Alt+F1. Następnie, w polu Strona poszukaj słowa Lista w nawiasie na końcu.
Czy widoki są też dostępne na innych typach urządzeń?
Tak. Wszystkie widoki zapisane w wersji komputerowej w aplikacji lub przeglądarce będą dostępne również na tablecie lub smartfonie. Nie można modyfikować ani personalizować widoków na urządzeniach mobilnych.
Czy osobiste widoki są zawsze dostępne?
Widoki użytkownika są dostępne na stronie listy bez względu na to, czy zostanie ona otwarta poprzez menu nawigacji, okno Powiedz mi czy adres URL do strony listy. Widoki nie są dostępne w częściach list, wyszukiwaniach, ani wtedy, gdy strona listy jest wyświetlana jako okno dialogowe.
W jaki sposób można przywrócić oryginalne filtry widoku po ich modyfikacji?
Aby wyczyścić zmiany filtrów wprowadzonych w widoku i przywrócić go do pierwotnych filtrowanych pól oraz kryteriów filtrowania, należy wybrać akcję Resetuj filtry w dolnej części okienka filtru.
Jaka jest różnica pomiędzy ukrywaniem a usuwaniem widoków?
Usunięcie widoku powoduje trwałe usunięcie danego widoku. Ukrycie widoku pozwala tymczasowo ukryć go z okienka filtru, ale możliwe jest późniejsze wyłączenie ukrycia poprzez wybranie akcji Pokaż.
W jaki sposób można udostępniać widoki innym użytkownikom?
W [!include[prodshort](includes/prodshort.md)] nie ma możliwości udostępniania dokładnego widoku listy. Można jednak udostępnić swoje aktualne filtry, aby inni użytkownicy mogli zobaczyć podobną listę rekordów. Wystarczy skopiować adres URL w przeglądarce i udostępnić go innym użytkownikom. Udostępnianie filtrów nie gwarantuje, że adresat otrzyma identyczny zestaw filtrów, które są widoczne w przeglądarce.
Czy można wyszukać widoki w oknie Powiedz mi?
Nie. Okno Powiedz mi wyświetla tylko wyniki wyszukiwania dla strony, ale po przejściu do strony można bardzo szybko znaleźć swój ulubiony widok.
Czym jest układ współdzielony?
Wszystkie widoki na stronie listy mają wspólny układ kolumn, który obejmuje wyświetlane kolumny, ich kolejność, szerokość, okienko blokowania oraz ustawienia szybkiego wprowadzania. Personalizacja któregokolwiek z układów kolumn spowoduje zmiany w innych widokach korzystających z tego samego układu na stronie listy.
Niektóre widoki systemowe mogą posiadać unikatowe układy kolumn w listach. Mogą na przykład zmieniać kolejność kolumn, aby wyświetlać tylko te kolumny, które są najistotniejsze w danym widoku. Widoki posiadające unikatowe układy mogą zostać zidentyfikowane poprzez wybranie ikony i sprawdzenie, czy zaznaczone jest pole wyboru Układ współdzielony. Użytkownicy mogą personalizować układ kolumn widoku za pomocą unikatowego układu, nie zmieniając innych widoków na stronie listy. Tylko programiści mogą zdefiniować układ kolumn dla widoku, który miał początkowo układ współdzielony.
Do czego służy łącze Pokaż filtry systemowe?
Na niektórych stronach list, jeśli strona zawiera filtry określone przez system, okienko filtru będzie wyświetlać opcję Pokaż filtry systemowe. Tych specjalnych filtrów używa się zazwyczaj do wyświetlania rekordów w oparciu o bieżący kontekst. Przykładem może być sytuacja, w której lista zamówień ma być przefiltrowana pod kątem konkretnego nabywcy.
Filtry systemowe są ustawiane przez programistów aplikacji, którzy ustawiają je za pomocą grupy filtrów 0. Dodatkowe informacje na temat filtrów systemowych zamieszczono w artykule Metoda Filtergroup.
Strona wyświetla wiele nieutworzonych przeze mnie widoków. Skąd one pochodzą?
Widoki widoczne na dowolnej liście to kombinacja osobistych widoków oraz widoków systemowych. Widoki systemowe mogą pochodzić z aplikacji biznesowej, z rozszerzeń lub, jeśli lista została dostosowana do roli, mogą być specyficzne dla danej roli.
Dlaczego niektóre widoki zapewniają mniej opcji?
W przypadku niektórych widoków dostępna jest tylko opcja zapisu kopii widoku, a w przypadku innych niemożliwe jest zapisywanie zmian w widokach. Sposób utworzenia widoku określa opcje dostępne w danym widoku. Widoki mogą zostać utworzone na wiele sposobów:
- Osobiste zapisane widoki.
- Widoki systemowe, które są standardową częścią aplikacji biznesowej lub zostały dodane przez rozszerzenia lub widoki specyficzne dla danej roli. W przeciwieństwie do osobistych widoków, zmiany wprowadzone w filtrach nie mogą być zapisane w widokach systemowych.
- Starsze widoki systemowe, które są standardową częścią aplikacji biznesowej, ale zostały utworzone za pomocą starszej wersji [!include[prodshort](includes/prodshort.md)]. Takie widoki oferują mniej opcji. Można je tylko zapisać jako nowy widok, ale nie można ich ukryć ani zmienić ich kolejności. Starsze widoki systemowe przestaną być obsługiwane w przyszłej aktualizacji [!include[prodshort](includes/prodshort.md)].
W jaki sposób przekonwertować starsze widoki systemowe?
Starsze widoki systemowe to widoki systemowe, które zostały utworzone przez programistów w starszych wersjach [!include[prodshort](includes/prodshort.md)] poprzez umieszczenie ich na stronie Widoku głównego użytkownika. Widoki te są teraz wyświetlane bezpośrednio na stronach list, ale oferują ograniczone możliwości i znacząco mniej opcji. Stary widok systemowy może zostać przekonwertowany na widok osobisty, który można w pełni dostosować poprzez zapisanie starego widoku jako nowego widoku. W podobny sposób administratorzy mogą zdecydować się na przekonwertowanie starych widoków systemowych specyficznych dla danej roli poprzez dostosowanie roli użytkownika i zapisanie starego widoku jako nowego widoku specyficznego dla roli.
Starsze widoki systemowe przestaną być obsługiwane w przyszłej aktualizacji [!include[prodshort](includes/prodshort.md)].
Inni członkowie organizacji potrzebują na co dzień podobnych widoków listy. Co można z tym zrobić?
Praca z osobistymi widokami listy jest szybka i efektywna, ale [!include[!INCLUDE [prodshort](includes/prodshort.md)] zapewnia dodatkowe narzędzia pozwalające na definiowanie widoków list, które są potrzebne określonym rolom użytkowników lub wszystkim użytkownikom w danej organizacji.
- Programiści mogą dostosowywać środowisko i tworzyć widoki listy w rozszerzeniach dla wszystkich użytkowników organizacji.
- Użytkownicy, którzy nie są programistami, tacy jak administratorzy i kierownicy działów, mogą tworzyć widoki list specyficzne dla danej roli, gdy dostosowują rolę na stronie Profile (Role).
Jak przetłumaczyć nazwę widoku, pracując w wielu językach?
Podczas zapisywania nowego widoku lub zmiany nazwy istniejącego widoku, należy wprowadzić rozpoznawalną i zrozumiałą nazwę dla danego widoku. Nazwa zostanie zapisana w bieżącym języku i będzie wyświetlana także wtedy, gdy użytkownicy będą pracować z [!include[prodshort](includes/prodshort.md)] w różnych językach. Aby udostępnić przetłumaczone nazwy widoków, przełącz język za pomocą strony Moje ustawienia. Następnie zmień nazwę widoku, co spowoduje zapisanie przetłumaczonej nazwy w nowym języku.
Czy widoki z wyrażeniami działają we wszystkich językach?
Wyrażenia korzystające tylko z symboli takich jak |
lub ..
są uznawane jako bezpieczne dla użytkowników, którzy mogą uzyskać do nich dostęp w dowolnym języku. Widoki z wyrażeniami, które zawierają litery, słowa kluczowe lub tokeny filtrów będą działały tylko w języku, w którym zostały utworzone.
Zobacz też
Zapisywanie i personalizacja widoków listy
Wyszukiwanie funkcjonalności oraz informacji
Sortowanie, wyszukiwanie i filtrowanie list