Przewodnik przeprowadzenia kampanii sprzedaży
Kampanią jest każdy rodzaj działania angażujący kilka kontaktów. Istotną częścią konfiguracji kampanii jest wybór grupy docelowej kampanii. Dla tego celu w Business Central należy utworzyć segment lub grupę kontaktów za pomocą filtrów.
Tych właściwości używa się w Sprzedaży i Marketingu do ostrożnego rozplanowania działań marketingowych i zarządzania interakcjami z kontaktami i nabywcami. Istnieje możliwość tworzenia kampanii i konfigurowania segmentów kontaktów dla korespondencji i innych rodzajów interakcji z kontaktami i potencjalnymi nabywcami.
Funkcje Kampania i Segment i ich automatyzowane procesy pozwalają na zaplanowanie, zorganizowanie i śledzenie działań marketingowych. Zwiększa to szanse zdobycia nowych nabywców i zachowania już istniejących.
O tym przewodniku
W tym przewodniku pokazano proces kontynuowania pracy nad targami i skupienia się na potencjalnych nabywcach (kontaktach) w kolejnej kampanii.
W przewodniku przedstawiono funkcję zarządzania kampanią i segmentami w dziale Sprzedaż i Marketing. W tym przewodniku opisano następujące zadania:
- Przygotowywanie danych.
- Konfigurowanie kampanii.
- Wybór grupy docelowej.
- Wydobywanie danych.
- Wysyłanie listów do kontaktów.
- Rejestrowanie rezultatów kampanii.
Role
W tym przewodniku pokazano zadania wykonywane przez użytkowników o następujących rolach:
- Kierownik ds. marketingu lub Kierownik ds. sprzedaży
- Pracownik marketingu
Warunki wstępne
Zanim będzie można wykonać zadania w przewodniku, należy zainstalować na komputerze Business Central.
Historia
Kierownik ds. marketingu w dziale sprzedaży firmy CRONUS jest odpowiedzialny za planowanie i wykonanie kampanii. Do niego należą decyzje dotyczące tego, w których targach warto wziąć udział; ocenia też postęp kampanii.
Pracownik marketingu w dziale marketingu obsługuje produkcję, dystrybucję i odłożenie materiału marketingowego.
Firma właśnie wypuściła produkt o nazwie Rome Guest Chair. Produkt ten promowano niedawno na targach Office Futurus. Wielu nabywców wyraziło duże zainteresowanie produktem, a w ramach akcji promocyjnej nabywcom, którzy zakupili Rome Guest Chair w okresie trwania kampanii, zaoferowano specjalną cenę promocyjną.
Jednym z zadań pracownika marketingu po targach jest wprowadzenie wszystkich potencjalnych nabywców jako kontakty.
Kierownik ds. marketingu organizuje kampanię, tworzy segment zawierający wszystkie nowe kontakty, a następnie wydobywa dane kontaktów, aby wybrać grupę docelową dla kampanii.
Pracownik pomaga wysłać listy z podziękowaniami do wszystkich kontaktów, którzy zostawili swoje wizytówki personelowi stoiska, aż w końcu kierownik rejestruje wszystkie odpowiedzi, które otrzymali od potencjalnych nabywców.
Konfigurowanie kampanii
Gdy tylko pracownik wprowadzi wizytówki otrzymane na targach, kierownik ds. marketingu konfiguruje kartotekę kampanii do zarządzania działaniami zaangażowanymi w kampanię.
Aby skonfigurować kampanię
- Wybierz ikonę
, wprowadź Kampanie, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz akcję Nowa, aby utworzyć nową kampanię. Na kartotece kampanii wciśnij Enter, aby numer kampanii został wprowadzony automatycznie.
- W polu Opis wprowadź opis kampanii, na przykład Targi Office Futurus.
- Wybierz pole Kod stanu i wybierz kod stanu „1-PLAN”.
- Wypełnij pola Data początkowa i Data końcowa jak należy.
Wybór grupy docelowej
Kierownik ds. marketingu tworzy segment, aby wybrać kontakty, z którymi chce mieć kontakt.
Podczas tworzenia segmentu, można skorzystać z różnych kryteriów, aby wybrać kontakty, które muszą być celami segmentu. Na przykład można wybrać osoby kontaktowe pracujące na stronie klienta lub stronie potencjalnego klienta, które są odpowiedzialne za zakupy w ich firmach. Filtrów używa się do dodania kontaktów według kryteriów najlepiej odpowiadających użytkownikowi. Na przykład, użytkownik może postanowić filtrować na podstawie zakresu obowiązków osoby kontaktowej lub rodzaju współpracy lub branży firmy kontaktowej. Dla tego przewodnika należy wybrać filtr Zakres obowiązków, aby wybrać kontakty.
Aby utworzyć segment z istotnymi kontaktami
- Wybierz akcję Nawiguj, a następnie Segmenty.
- Wybierz akcję Nowy segment, aby utworzyć nowy segment. Wybierz Enter w kartotece segmentu, aby numer segmentu został wprowadzony automatycznie.
- Na skróconej karcie Ogólne w polu Opis, wprowadź na przykład Odwiedzający na targach Office Futurus.
- Wybierz akcję Dodaj kontakty, aby otworzyć filtr Dodaj kontakty.
- Przewiń do skróconej karty Zakres obowiązków, wybierz filtr Zakup jako Kod zakresu obowiązków i wybierz przycisk OK.
Strona Segment zawiera teraz listę kontaktów opartą na wprowadzonym filtrze. Na skróconej karcie Ogólne, w polu Liczba wierszy, można zobaczyć liczbę kontaktów spełniających te kryteria.
NOTE
Istnieje możliwość zapisania kryteriów segmentowania do ponownego użycia później.
Aby zapisać kryteria segmentacji
- Na stronie Segment wybierz Akcje.
- Wybierz Funkcje, następnie Segment, a następnie wybierz akcję Zapisz kryteria.
- Na stronie Zapisz kryteria segmentu wprowadź kod segmentu. W polu Opis wprowadź opis kryteriów segmentu.
- Wybierz przycisk OK.
Wydobywanie danych
Kierownik ds. marketingu przygląda się bliżej segmentowanej liście kontaktów i uświadamia sobie, że lista jest za duża. Postanawia zmniejszyć listę na podstawie rzeczywistych potencjalnych nabywców, aby mieć pewność, że skupia się na odpowiedniej grupie docelowej. Proces oczyszczania i redukcji danych jest też nazywany wydobywaniem danych.
Aby usunąć kontakty z segmentu
- Na stronie Segment wybierz Akcje.
- Na pasku menu poniżej wybierz Funkcje, wybierz Kontakty, a następnie wybierz Redukuj kontakty.
Otworzy się okno dialogowe Usuwanie kontaktów - aktualizacja.
4. Na skróconej karcie Rodzaj współpracy z kontaktem wybierz filtr CUST jako Kod rodzaju współpracy, a następnie wybierz przycisk OK.
Strona Segment zawiera teraz zredukowaną listę kontaktów, a w polu Liczba wierszy można zobaczyć liczbę kontaktów, które spełniają te nowe kryteria.
NOTE
Jeśli zaistnieje potrzeba wycofania usunięcia grupy kontaktów, można to zrobić za pomocą funkcji Anuluj. W innych słowach, można anulować ostatnią segmentację.
Aby przywrócić usunięte kontakty
- Na stronie Segment wybierz akcję Segment.
- Wybierz akcję Anuluj.
Kontakty, które właśnie usunąłeś, zostaną dodane z powrotem do listy kontaktów.
Łączenie segmentu z kampanią
Kierownik ds. marketingu decyduje, czy zredukowana lista jest końcową listą kontaktów, która ma być częścią kampanii. Dlatego łączy ten segment z kampanią dotyczącą targów FUTURUS.
Aby połączyć segment z kampanią
- Na stronie Segment, na skróconej karcie Kampania, wybierz pole Nr kampanii aby wybrać kampanię, z którą chcesz połączyć segment, na przykład CP0001.
- Wybierz Tak.
- Ponieważ segment ten jest grupą docelową kampanii, zaznacz pole wyboru Grupa docelowa kampanii i wybierz Tak.
Wysyłanie listów i wiadomości e-mail do kontaktów
Pracownik marketingowy pomaga kierownikowi ds. marketingu w wysyłaniu korespondencji do potencjalnych nabywców, w której dziękuje za odwiedzenie targów.
Aby użyć segmentu do wysłania listu do kontaktu
NOTE
W tej procedurze, należy załączyć dokument programu Word. Można dodawać załączniki w dowolnym języku.
NOTE
Jeśli zaistnieje potrzeba, należy nacisnąć ikonę Ołówek edycji, aby otworzyć stronę w trybie edycji.
- Otwórz kartotekę Segment dla Odwiedzający na targach FUTURUS.
- Na skróconej karcie Interakcja, w polu Kod szablonu interakcji, wybierz szablon listu biznesowego o kodzie BUS i wybierz Tak.
- Wybierz pole Kod języka (domyślny), aby otworzyć stronę Języki interakcji segmentu. Wybierz Kod języka, a następnie wybierz przycisk OK.
- Upewnij się, że Typ korespond. (domyślny) został ustawiony na Wydruk.
- W polu Załącznik wybierz Wielokropek. Otwarte zostanie okno dialogowe Import załącznika.
- Wybierz przycisk Wybierz, aby wybrać plik.
- Znajdź plik i wybierz przycisk Otwórz, aby dodać załącznik.
- W polu Temat (domyślny) wprowadź poniższy przykładowy tekst: Dziękujemy za odwiedzenie targów. Naciśnij klawisz Tab, aby opuścić pole i wybierz przycisk Tak.
- Włącz przełącznik Wyślij dokumenty Word jako załącznik i zaznacz przycisk Tak.
- Wybierz akcję Rejestruj. W oknie podręcznym rejestrowanie segmentu włącz: Utwórz nowy segment
- Wybierz przycisk OK, aby uruchomić zadanie wsadowe Rejestrowanie segmentu.
Załączniki są wysłane. Po zakończeniu procesu, wybierz przycisk OK dla wiadomości informującej, że segment został zarejestrowany.
Listy są automatycznie drukowane, a segment jest rejestrowany. Ponieważ segment został zarejestrowany, nie znajduje się on już w liście segmentów, a został przeniesiony do listy segmentów zarejestrowanych. Aby zobaczyć tę listę, należy wybrać ikonę , wprowadzić Zarejestrowane segmenty, a następnie wybrać powiązane łącze.
Po rejestracji segmentu, każdy wysłany list jest zapisany jako interakcja, którą możesz wyświetlić w dzienniku.
Wybierz ikonę , wprowadź Zapisy dziennika interakcji, a następnie wybierz powiązany odnośnik. Każdy list ma oddzielny zapis.
Aby wysłać wiadomość e-mail do kontaktu
- Na skróconej karcie Interakcja, w polu Kod szablonu interakcji, wybierz szablon listu biznesowego o kodzie BUS.
- W polu Temat (domyślny) wprowadź poniższy przykładowy tekst: Dziękujemy za odwiedzenie targów.
- W polu Typ korespondencji wybierz Wiadomość e-mail.
- Określ ustawienia języka i załącz dokument programu Word, podobnie jak w poprzedniej procedurze.
- Wybierz akcję Rejestruj. Otworzy się strona Rejestrowanie segmentu.
- Zaznacz pole wyboru Wyślij załączniki, aby wysłać załączniki za pomocą wiadomości e-mail.
- Zaznacz pole wyboru Utwórz nowy segment.
- Wybierz przycisk OK.
Listy są automatycznie wysyłane mailem, a segment jest rejestrowany. Ponieważ segment został zarejestrowany, nie znajduje się on już w liście segmentów, a został zapisany w liście segmentów zarejestrowanych. Aby zobaczyć tę listę, wybierz ikonę , wprowadź Zarejestrowane segmenty, a następnie wybierz powiązane łącze.
Rejestrowanie rezultatów kampanii
W trakcie kilku następnych tygodni, potencjalni nabywcy odpowiadają na list. Kierownik ds. marketingu chce śledzić odpowiedzi i zapisywać te interakcje.
Dlatego konfiguruje segment dla kontaktów, które odpowiedziały na list.
Aby zarejestrować rezultaty kampanii
- Na stronie Segment, na skróconej karcie Interakcja, wybierz pole Kod szablonu interakcji.
Nie istnieje szablon interakcji do zapisywania odpowiedzi na kampanię. Z tego powodu należy utworzyć nowy szablon.
- W menu rozwijanym Szablony interakcji wybierz akcję Nowy.
- W polu Kod wpisz RESP, a w polu Opis wpisz Rezultaty kampanii.
- Wybierz przycisk OK.
- Wybierz Tak, aby potwierdzić, że chcesz zastosować kod szablonu interakcji we wszystkich wierszach segmentu.
- Na skróconej karcie Kampania, wybierz pole Odpowiedź na kampanię. Wybierz Tak, aby potwierdzić wiadomość Zmodyfikowano odpowiedź na kampanię.
- Na stronie Segment wybierz akcję Rejestruj.
- Na stronie Rejestrowanie segmentu, wyczyść pole wyboru Wyślij załączniki. Następnie wybierz przycisk OK, aby potwierdzić wiadomość o rejestracji segmentu.
Zobacz też
Zarządzanie relacjami
Przewodnik po procesach biznesowych
Praca z Business Central