Przewodnik: Zarządzanie projektami przy pomocy zleceń
Ten przewodnik służy jako wprowadzenie do funkcji zarządzania projektem w zleceniach. Zlecenia są sposobem na rozplanowanie zużycia zasobów firmy i śledzenie różnych kosztów powiązanych z zasobami w konkretnym projekcie. Zlecenia zawierają zużycie godzin pracowników, godzin maszyn, zapasów magazynowych i innych typów zużycia, które należy śledzić wraz z postępem zlecenia.
Ten przewodnik obejmuje konfigurację nowego zlecenia, a także typowe zadania, takie jak obsługę cen stałych, dokonywanie płatności w ratach, księgowanie faktur ze zleceń i kopiowanie zleceń.
O tym przewodniku
W tym przewodniku opisano poniżej wymienione zadania:
Konfigurowanie zlecenia
Ze strukturą budżetu skonfigurowaną dla zleceń, tworzenie zlecenia jest proste. Ten przewodnik obejmuje następujące procedury:
- Konfigurowanie wierszy zadań zlecenia i wierszy planowania.
- Tworzenie specyficznych dla zlecenia cen zapasów, zasobów i kont księgi głównej.
- Fakturowanie ze zlecenia.
Obsługa stałych cen
W zleceniach można obsługiwać stałe ceny i ceny usług lub towarów, które zostały ustalone z klientami. W tym przewodniku można wykonać następujące czynności:
- Sprawdzić, jak ustalane są wartości umów i faktur.
- Pozwolić na dodatkową pracę w harmonogramie, który nie został jeszcze zafakturowany.
Kopiowanie zlecenia
W tej części przewodnika skupiono się na tym, jak należy skopiować część lub całość zlecenia tak, aby zminimalizować ręczne wprowadzanie danych i poprawić dokładność. Obejmuje to:
- Kopiowanie części zlecenia do nowego zlecenia.
- Kopiowanie cen specyficznych dla zlecenia.
- Kopiowanie wierszy planowania.
Dokonywanie płatności w ratach
Gdy duży, drogi projekt trwa dłuższy czas, nabywca często umawia się z firmą na zapłatę w ratach. W tym scenariuszu pokazano proces konfigurowania płatność w ratach, który obejmuje:
- Tworzenie dla zlecenia płatności w ratach.
- Fakturowanie płatności do nabywców.
- Obliczanie zużycia w zleceniu skonfigurowanym do płatności w ratach.
Role
W tym przewodniku zawarto zadania dla następujących ról:
- Menedżer projektu
- Członek zespołu projektu
Warunki wstępne
Zanim będzie można wykonać zadania w przewodniku, należy wykonać następujące zadania:
- Zainstaluj demonstracyjną bazę danych CRONUS.
- Utwórz dane przykładowe korzystając z instrukcji w poniższej sekcji.
Historia
Zadania zawarte w tym przewodniku dotyczą CRONUS - firmy projektowo-doradczej, która zajmuje się projektowaniem i dostosowywaniem infrastruktury, takiej jak sale konferencyjne i biura z meblami, akcesoriami oraz magazyny. Większość pracy firmy jest skupiona na projektach. Prakash jest menedżerem projektu w firmie CRONUS. Używa on zleceń, aby mieć podgląd każdego trwającego zlecenia rozpoczętego przez firmę CRONUS, a także wszystkich zleceń ukończonych. To Prakash jest zazwyczaj odpowiedzialny za konfigurację transakcji z klientami i wprowadzenie rdzenia zlecenia, czyli wierszy zadania i planowania oraz cen, w Business Central. Stwierdza on, że tworzenie, konserwacja i weryfikacja informacji jest proste. Prakashowi podoba się też, że Business Central pozwala na kopiowanie zleceń i płatność w ratach.
Tricia, członkini zespołu projektu, która podlega Prakashowi, jest odpowiedzialna za monitorowanie zlecenia na co dzień. Wprowadza własną pracę w dodatku do pracy wykonywanej przez techników na każdym zadaniu. Zapisuje zużyte zapasy i poniesione koszty.
Przygotowywanie danych przykładowych
Aby przygotować ten przewodnik, należy dodać Tricię jako nowy zasób.
Aby przygotować dane przykładowe
Wybierz ikonę
, wprowadź Zasoby, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz akcję Nowy segment, aby utworzyć kartotekę nowego zasobu.
Na skróconej karcie Ogólne wprowadź następujące informacje:
- Nr: Tricia
- Nazwa: Tricia
- Typ: Osoba
Wybierz pole Podst. jednostka miary, a następnie akcję Nowa, aby otworzyć stronę Jednostka miary zasobu. W polu Kod wybierz Godzina.
Na skróconej karcie Fakturowanie wprowadź następujące informacje:
- Bezpośr. koszt jedn.: 5
- Koszt pośredni (%): 4
- Koszt jednostkowy: 10
- Gł. tow. grupa księgowa: Usługi
- Tow. grupa księgowa VAT: VAT 25
Zamknij stronę.
Następna procedura dotyczy tworzenia instancji dziennika zlecenia dla Tricii, aby zaksięgować jej zużycie.
Aby utworzyć nową instancję dziennika zlecenia
Wybierz ikonę
, wprowadź dzienniki zleceń, a następnie wybierz powiązane łącze.
Na stronie Dziennik zlecenia wybierz pole Nazwa instancji. Otworzy się strona Instancje dziennika zlecenia.
Wybierz akcję Nowy, aby utworzyć nowy wiersz zawierający następujące informacje:
- Nazwa: Tricia
- Opis: Tricia
- Seria numeracji: JJNL-GEN
Wybierz przycisk OK, aby zapisać zmiany.
Konfigurowanie zlecenia
W poniższym scenariuszu firma CRONUS wygrała kontrakt z nabywcą, Progressive Home Furnishings, aby zaprojektować salę konferencyjną i jadalnię. Siedziba nabywcy znajduje się w Stanach Zjednoczonych, a projekt wymaga specjalnego oprogramowania. Menedżer projektu podpisuje umowę z nabywcą i tworzy zlecenie obejmujące porozumienie.
Aby skonfigurować zlecenie
Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz akcję Nowa, aby utworzyć nową kartotekę.
Na skróconej karcie Ogólne wprowadź następujące informacje:
- Opis: Doradztwo w sprawie konfiguracji sali konferencyjnej
- Nr odbiorcy faktury: 01445544
Na skróconej karcie Fakturowanie wprowadź następujące informacje:
- Status: Planowanie
- Grupa księgowa zlecenia: Konfiguracja
- Metoda kalkulacji RWT: Wartość kosztu
Na skróconej karcie Czas trwania wpisz dzisiejszą datę w polach Data początkowa i Data końcowa. Te daty pomogą w rozliczaniu konwersji walut przy fakturowaniu zlecenia.
Na skróconej karcie Handel zagraniczny ustaw kod waluty jako USD. Jeśli wybierzesz USD w polu Kod waluty faktury, zlecenie zostanie zafakturowane w dolarach amerykańskich i zaplanowane w walucie lokalnej firmy CRONUS.
Ceny dla nabywców można dostosować dla każdego zlecenia, w zależności od zawartej umowy. W następnej procedurze, menedżer projektu określa koszt czasu Tricii, ustawia cenę potrzebnego oprogramowania i dodaje koszty podróży, na których opłacenie zgodził się nabywca.
Aby dostosować ceny
Z kartoteki zlecenia wybierz akcję Zasób.
Na stronie Ceny zasobów zlecenia wprowadź poniższe informacje:
- Kod: Tricia
- Cena jednostkowa: 20
Zamknij stronę.
Wybierz akcję Zapas.
Na stronie Ceny zapasów zlecenia wprowadź poniższe informacje i dostosowaną cenę:
- Nr zapasu: 80201 (Program graficzny)
- Cena jednostkowa: 200
Zamknij stronę.
Wybierz akcję Konto K/G.
Na stronie Ceny konta K/G zlecenia wprowadź poniższe informacje i koszty podróży, za które i dodatkowe 25 procent zgodził się zapłacić nabywca:
- Konto K/G: 8430 (Podróż)
- Współczynnik kosztu jednostkowego: 1.25
Zamknij stronę.
Ostatnie kroki konfiguracji zlecenia to dodanie zadań zlecenia i wierszy planowania, które są częścią każdego zadania. Wiersze planowania określają, co jest zafakturowane do nabywcy.
Aby dodać zadania zlecenia
Na kartotece Zlecenie dla nowego zlecenia wybierz akcję Wiersze zadań zlecenia.
W poniższej tabeli opisano informacje, które należy wprowadzić w polach.
Nr zadania zlecenia Opis Typ zadania zlecenia 1000 Doradztwo dot. konfiguracji sali Suma od 1010 Spotkanie konsultacyjne z nabywcą Księgowanie 1020 Opracowanie Księgowanie 1090 Suma doradztwa Suma do Aby pokazać, że niektóre zadania są podkategoriami innych zadań, wybierz akcję Wcięcie zadań zlecenia.
Wiersz planowania może być jednym z poniższych typów:
- Budżet: Dodany do harmonogramu, ale niezafakturowany.
- Fakturowane: Zafakturowany, ale nie dodany do harmonogramu.
- Zarówno budżet i fakturowane: Zafakturowany i dodany do harmonogramu.
W tym przewodniku, menedżer projektu używa typu Zarówno budżet i fakturowane. Tworzy on trzy wiersze planowania dla zadania 1010 i dwa wiersze planowania dla zadania 1020.
Aby utworzyć wiersze planowania
Wybierz wiersz 1010, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zlecenia.
Utwórz wiersze planowania z następującymi informacjami:
Wiersz Typ wiersza Data planowania Typ Nr Ilość Koszt jednostkowy 1 Zarówno budżet i fakturowanie (data dzisiejsza) Zasób Tricia 40 2 Zarówno budżet i fakturowanie (data dzisiejsza) Zasób Timothy 40 3 Zarówno budżet i fakturowanie (data dzisiejsza) Konto K/G 8430 (Podróż) 2 400 Zamknij stronę. Sumy są aktualizowane na stronie Wiersze zadań zlecenia.
Wybierz wiersz 1020, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zlecenia. Wprowadź następujące informacje:
Wiersz Typ wiersza Data planowania Typ Nr Ilość Koszt jednostkowy 1 Zarówno budżet i fakturowanie (data dzisiejsza) Zasób Tricia 80 2 Zarówno budżet i fakturowanie (data dzisiejsza) Zapas 80201 (Program graficzny) 1 Zamknij stronę. Sumy są aktualizowane na stronie Wiersze zadań zlecenia.
Obliczanie pozostałego użycia
Tricia, członkini zespołu projektu, pracuje nad zleceniem od dłuższego czasu i chce zarejestrować godziny i zużycie w zleceniu. Nie przepracowała więcej godzin niż zostało uzgodnione z góry z nabywcą. Używa zadania wsadowego Oblicz pozostałe zużycie, aby obliczyć pozostałe zużycie dla zlecenia w dzienniku zlecenia. Dla każdego zadania, zadanie wsadowe oblicza różnicę między zaplanowanym zużyciem zapasów, zasobów i wydatków księgi głównej a rzeczywistym zużyciem zaksięgowanym w zapisach księgi zleceń. Pozostałe zużycie jest następnie wyświetlane w dzienniku zlecenia, skąd Tricia może je zaksięgować.
Aby obliczyć pozostałe zużycie
- Wybierz ikonę
, wprowadź dzienniki zleceń, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Na stronie Dziennik zlecenia, w polu Nazwa instancji, otwórz listę Instancje dziennika zlecenia. Wybierz instancję dziennika zlecenia Tricia.
- Wybierz akcję Oblicz pozostałe zużycie.
- Na stronie Zlecenie - oblicz pozostałe zużycie, na skróconej karcie Zadanie zlecenia, wybierz pole Nr zlecenia, a następnie wybierz odpowiedni numer zlecenia, zazwyczaj zlecenie J00010.
- Na skróconej karcie Opcje wpisz J00001 w polu Nr dokumentu. Sprawi to, że śledzenie księgowania w przyszłości będzie łatwiejsze.
- Wpisz dzisiejszą datę jako datę księgowania.
- Wybierz przycisk OK. To wygeneruje wiersze dziennika zlecenia pochodzące z wierszy planowania, które Prakash utworzył dla zlecenia.
- Wybierz przycisk OK na stronie potwierdzenia. Wygenerowane wiersze zostaną dodane do dziennika zlecenia.
- Upewnij się, że wszystkie numery dokumentów to J00001, a następnie wybierz akcję Księguj. Wybierz Tak, aby zatwierdzić księgowanie.
Wiersze są zaksięgowane.
Tworzenie i księgowanie faktury sprzedaży zlecenia
W ramach następnego kroku, Tricia może utworzyć nową fakturę dla całego zlecenia lub jego części. Może też załączyć fakturę do innej faktury dla nabywcy za to samo zlecenie. W takim przypadku, księguje ona całe zlecenie, ponieważ projekt jest ukończony.
Aby utworzyć fakturę sprzedaży zlecenia
- Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz zlecenie, które wcześniej utworzyłeś, a następnie wybierz akcję Utwórz fakturę sprzedaży zlecenia.
- Na skróconej karcie Zadanie zlecenia wyczyść wszystkie filtry na Nr zadania zlecenia, aby zafakturować zlecenie. W polu Nr zlecenia wybierz odpowiednie zlecenie.
- Na skróconej karcie Opcje wprowadź datę księgowania i określ, czy mają zostać utworzone osobne faktury dla poszczególnych zadań, czy jedna faktura dla wszystkich zadań.
- Wybierz przycisk OK, aby utworzyć fakturę i wybierz przycisk OK na stronie potwierdzenia.
Po utworzeniu faktury, Tricia ma do niej dostęp na przykład z widoku głównego użytkownika Specjalista ds. zamówień sprzedaży.
Aby zaksięgować nową fakturę sprzedaży
- Wybierz ikonę
, wprowadź Faktury sprzedaży, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Otwórz fakturę dla nabywcy nr 01445544. Możesz zobaczyć informacje wprowadzone z wierszy planowania.
- Wybierz akcję Księguj. Wybierz Tak, aby zatwierdzić księgowanie.
Aby wyświetlić zaksięgowaną fakturę
- Otwórz zlecenie, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zlecenia.
- Wybierz dowolny zafakturowany wiersz planowania, a następnie wybierz akcję Faktura sprzedaży/faktura korygująca.
- Na stronie Faktury zleceń wybierz akcję Otwórz fakturę/Fakturę korygującą.
Tricia ma pytanie na temat cen, kosztów i zysków dotyczących tego zlecenia, tak więc dociera do tych informacji na stronie Statystyka.
Aby otworzyć stronę Statystyka
- Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Wybierz akcję Statystyki. Informacje szczegółowe dotyczące cen zleceń, kosztów i zysków można sprawdzić zarówno w lokalnych jak i zagranicznych walutach.
- Wybierz przycisk Zamknij, aby zamknąć stronę Statystyka zlecenia.
Obsługa stałych cen
Skontaktowano się z firmą CRONUS, aby skonfigurować sale konferencyjne. Jako menedżer projektu, Prakash chce mieć dobry podgląd zadań potrzebnych do zlecenia z powiązanymi budżetowanymi i poniesionymi kosztami każdego zadania. Ponadto chce on znać końcową umówioną cenę zlecenia i ilość, która już została zafakturowana. Prakash podpisał umowę z nabywcą w sprawie stałej ceny za zlecenie.
Aby zarządzać stałymi cenami w zleceniach
Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz numer zlecenia Filtry, a następnie wybierz akcję Wiersze zadań zlecenia.
Wybierz wiersz 1120, a w polu Budżet (koszt razem) kliknij prawym przyciskiem myszy ilość i wybierz Rozwiń.
Przez weryfikację wierszy planowania zlecenia, Prakash ustala, że będzie potrzebował Tricii na 30 godzin w tym etapie projektu. Zgadza się na stałą cenę z nabywcą.
Na stronie Wiersze zadań zlecenia wybierz wiersz 1120, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zlecenia. Utwórz wiersz planowania z następującymi informacjami:
Wiersz Typ wiersza Typ Nr Ilość 1 Zarówno budżet i fakturowanie Zasób Tricia 30 Zamknij stronę.
W polu Budżet (Koszt razem) kliknij pole prawym przyciskiem myszy i wybierz ponownie Rozwiń na stronie Wiersze zadań zlecenia. Wyświetl zmiany w harmonogramie. Widzisz, że do harmonogramu zostało dodanych 30 godzin.
Zamknij strony.
Po dodaniu Tricii do harmonogramu dla tego wiersza zadania, pracuje ona w zleceniu 25 godzin. Wprowadza te godziny do dziennika zlecenia.
Aby wprowadzić godziny do dziennika zlecenia
Wybierz ikonę
, wprowadź dzienniki zleceń, a następnie wybierz powiązane łącze.
W nowym wierszu prowadź następujące informacje:
- Typ wiersza: (puste)
- Data księgowania: (dzisiejsza data)
- Nr dokumentu: J00002
- Nr zlecenia: Guildford
- Nr zadania zlecenia: 1120
- Typ: Zasób
- Nr: Tricia
- Ilość: 25
Wybierz akcję Księguj.
Kilka dni później, Tricia pracuje na zleceniu kolejne 10 godzin. Teraz przepracowała w sumie 35 godzin. Ponieważ umowa z nabywcą była na 30 godzin, tylko o pięć z tych godzin zostanie on obciążony. Tricia ręcznie doda dodatkowo przepracowane pięć godzin do harmonogramu.
Na stronie Dziennik zlecenia wybierz akcję Oblicz pozostałe zużycie.
Na stronie Zlecenie - oblicz pozostałe zużycie, na skróconej karcie Opcje, wprowadź następujące informacje:
- Nr dokumentu: J00003
- Data księgowania: (dzisiejsza data)
Na skróconej karcie Zadanie zlecenia wprowadź następujące informacje:
- Nr zlecenia: Guildford
- Nr zadania zlecenia: 1120
Wybierz przycisk OK, aby uruchomić kalkulację.
Tricii pozostało pięć godzin pracy. Pole Typ wiersza jest puste, co wskazuje na to, że tylko użycie nie zostało jeszcze zaksięgowane, ponieważ praca została już zaplanowana.
W Dzienniku zlecenia utwórz nowy wiersz zawierający poniższe informacje. Upewnij się, że oba numery zlecenia są ciągłe względem tych, których już użyłeś:
- Typ wiersza: Budżet
- Nr zlecenia: Guildford
- Nr zadania zlecenia: 1120
- Typ: Zasób
- Nr: Tricia
- Ilość: 5
W wyniku użycia typu wiersza Budżet pojawiają się aktualizowane są zaplanowanych koszty i ceny, a nie koszty umowy i ceny zafakturowane do nabywcy.
Wybierz akcję Księguj. Wybierz przycisk OK, aby zamknąć stronę.
Otwórz listę Zlecenia.
Wybierz zlecenie GUILDFORD, a następnie w sekcji Wiersze zadań zlecenia, zaznacz wiersz 1120, a w polu Budżet (koszt razem) kliknij kwotę prawym przyciskiem myszy. Wybierz Rozwiń, aby wyświetlić informacje.
Zmiany są automatycznie wprowadzone w wierszu dla zadania zlecenia nr 1120. W zsumowanym koszcie zaplanowanej pracy, pięć dodatkowych godzin pracy Tricii zostało dodanych do harmonogramu.
Wybierz przycisk Zamknij, aby zamknąć stronę.
Kliknij prawym przyciskiem myszy ilość w polu Umowa (Koszt razem) i wybierz Rozwiń, aby wyświetlić informacje.
W zsumowanej cenie za umowę jest uwzględnionych jedynie 30 oryginalnie umówionych godzin, ponieważ to zostało ustalone z nabywcą.
Kopiowanie zleceń
Prakash podpisał umowę z nabywcą, firmą Selagorian Ltd., aby skonfigurować 10 sali konferencyjnych. Umowa ta przypomina wcześniejsze zlecenie. Dlatego więc skopiowanie tego zlecenia oszczędzi czas.
Na stronie Kopiuj zlecenie można wybrać zlecenie i wiersze zadania do skopiowania. Można też skopiować źródłowe zapisy księgi zleceń, co utworzy wiersze planowania oparte o rzeczywiste zużycie, lub skopiować zlecenie źródłowe, co skopiuje oryginalne wiersze planowania do nowego zlecenia. Następnie można wybrać wiersz planowania lub typ wiersza zapisu księgi do włączenia, wybierając jedynie elementy istotne dla nowego zlecenia. Na koniec można wybrać zlecenie, do którego ma zostać skopiowana zawartość i określić, czy ceny i ilości mają być też skopiowane.
Aby skopiować zlecenie
Wybierz ikonę
, wprowadź Zlecenia, a następnie wybierz powiązane łącze.
Wybierz akcję Nowe, aby utworzyć nowe zlecenie. Wprowadź następujące informacje:
- Opis: Konfiguracja 10 sal konferencyjnych
- Nr odbiorcy faktury: 20000
Wybierz akcję Kopiuj zadania zlecenia z.
Na stronie Kopiowanie zadań zlecenia wprowadź następujące informacje:
- Nr zlecenia: Guildford
- Nr zadania zlecenia z: 1000
- Źródło: Wiersze planowania zlecenia
- Uwzględnij typ wiersza planowania: Budżet + Fakturowane
- Do zlecenia nr: Filtry Konfiguracja 10 sali konferencyjnych
- Wybierz pola Kopiuj wymiary i Kopiuj ilość.
Wybierz przycisk OK aby skopiować zlecenie, a następnie wybierz przycisk OK, aby zamknąć stronę potwierdzenia.
Porównanie cen, wierszy zadań zlecenia i wierszy planowania zlecenia tych zleceń pokaże, że informacje zostały z powodzeniem skopiowane.
Dokonywanie płatności w ratach
Firma CRONUS właśnie dostała duży projekt, którego ukończenie zajmie rok. Ponieważ wymaga on poświęcenia wielu zasobów, menedżer projektu konfiguruje umowę tak, aby nabywca płacił część ceny z góry, część w połowie projektu i resztę po jego ukończeniu.
Aby skonfigurować nowego klienta
Wybierz ikonę
, wprowadź Plan kont, a następnie wybierz powiązane łącze.
Na stronie Plan kont wybierz akcję Nowa, aby utworzyć nową kartotekę.
Na kartotece Kartoteka konta K/G wprowadź poniższe informacje:
- Nr: 40255
- Nazwa: Płatność za zlecenie
Na skróconej karcie Księgowanie, w polu Gł. tow. grupa księgowa, wybierz Usługi. Zamknij stronę.
Na stronie Plan kont wybierz Płatność za zlecenie nr 40255, a następnie wybierz akcję Wcięcie w planie kont. Wybierz Tak, aby zatwierdzić.
Za pomocą poniższych procedur pokazano jak należy utworzyć nowe zlecenie, ustawić ceny, a następnie skonfigurować płatności w ratach. W wierszach zadań zlecenia można utworzyć konkretne wiersze przeznaczone na płatność w ratach. Cała praca ukończona w zleceniu i dodana do harmonogramu zostanie wprowadzona do wierszy zużycia. Typ każdego wiersza zadań płatności w wierszach planowania to Fakturowane, co znaczy, że nabywca będzie zafakturowany. Należy wprowadzić nowy wiersz dla płatności z dołu. W wierszu zadań zużycia można wprowadzić informacje dla zapasów i zasobów użytych w tym projekcie, takich jak godziny pracowników i zapasów użytych w zleceniu, co zwiększy harmonogram.
Aby dokonać płatności w ratach
Utwórz nowe zlecenie.
W kartotece Zlecenie wprowadź następujące informacje:
- Opis: Zmiana wystroju recepcji
- Nr odbiorcy faktury: 30000
- Grupa księgowa zlecenia: Konfiguracja
- Metoda kalkulacji RWT: Wartość kosztu
W kartotece zlecenia wybierz akcję Ceny, a następnie wybierz akcję Zasoby. Wprowadź następujące informacje:
- Kod: Tricia
- Cena jednostkowa: 10
Zamknij stronę.
W kartotece Zlecenie, w sekcji Zadania, dodaj wiersze zadań zlecenia jak pokazano w poniższej tabeli:
Wiersz Nr zadania zlecenia Opis Typ zadania zlecenia 1 1000 Płatność - Płatność z dołu Księgowanie 2 2000 Zużycie Księgowanie 3 3000 Płatność - w połowie Księgowanie 4 4000 Płatność - przy ukończeniu Księgowanie Wybierz zadanie 1000, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zlecenia.
Utwórz wiersz planowania z następującymi informacjami:
Wiersz Typ wiersza Data planowania Typ Nr Ilość Koszt jednostkowy 1 Fakturowane (data dzisiejsza) Konto K/G 40255 1 5000 Zamknij stronę.
Wybierz zadanie 2000, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zlecenia.
Utwórz wiersz planowania z następującymi informacjami:
Wiersz Typ wiersza Data planowania Typ Nr Ilość 1 Budżet (dzisiejsza data) Zasób Tricia 120 2 Budżet (dzisiejsza data) Zapas 70104 10 Zamknij stronę. Na stronie Wiersze zadań zlecenia można zobaczyć zaktualizowane ilości harmonogramu.
Wybierz zadanie 32000, a następnie wybierz akcję Wiersze planowania zlecenia.
Utwórz wiersz planowania z następującymi informacjami:
Wiersz Typ wiersza Data planowania Typ Nr Ilość Koszt jednostkowy 1 Fakturowane (przyszła data) Konto K/G 40255 1 5000 Zamknij stronę.
Utwórz podobny zapis wiersza planowania dla zadania zlecenia 4000.
Po wprowadzeniu wierszy zadania i planowania, Prakash tworzy fakturę dla pierwszej płatności. Robi to z wierszy zadań zlecenia, aby mieć pewność, że faktura zawiera jedynie wiersze z pierwszej płatności. Zamówienie sprzedaży można otworzyć z wierszy planowania lub wierszy zadania.
Aby utworzyć fakturę
- Na stronie Wiersze zadań zlecenia wybierz wiersz 1000, a następnie wybierz akcję Utwórz fakturę sprzedaży.
- Na stronie Utwórz fakturę sprzedaży ustaw dzisiejszą datę jako datę księgowania, określ Na zadanie, a następnie wybierz przycisk OK, aby utworzyć fakturę z domyślnymi informacjami. Wybierz przycisk OK, aby zamknąć stronę potwierdzenia.
- Wybierz akcję Faktura sprzedaży/Faktura korygująca. Na fakturze sprzedaży widać, że w fakturze zawarta jest tylko płatność z dołu. Teraz możesz według umowy wysłać ją do nabywcy.
Następne kroki
W tym przewodniku zademonstrowano część podstawowych kroków pracy z zleceniami w Business Central. Pokazano jak należy utworzyć nowe zlecenie, jak skopiować zlecenie, oraz jak obsługiwać płatności. Zademonstrowano też, jak należy śledzić godziny i tworzyć faktury.
Zobacz też
Przewodnik po procesach biznesowych
Konfigurowanie zarządzania projektem
Używanie zasobów
Monitorowanie realizacji i wydajności zleceń
Fakturowanie zleceń
Praca z Business Central