Table of Contents

Przesunięcia zapasów do obszaru operacyjnego w podstawowych konfiguracjach

Jeśli operacje przetwarzania zapasów są wykonywane w lokalizacji magazynu, może zaistnieć potrzeba przesunięcia zapasów między wewnętrznymi pojemnikami, aby odpowiedzieć na wewnętrzne dokumenty źródłowe, takie jak zlecenia produkcji, kompletacji czy serwisowe w lokalizacji.

Uwaga

Dodatkowe informacje o przesunięciach zapasów między pojemnikami zamieszczono w artykule Przesunięcie wewnętrzne.

Do przesunięcia zapasów między pojemnikami można użyć strony Arkusz przesunięcia w zaawansowanych ustawieniach magazynowych, będących lokalizacjami, używającymi pola Bezp. odłożenie i pobranie. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Przesunięcia zapasów w zaawansowanych konfiguracjach.

W podstawowych ustawieniach magazynowych, będących lokalizacjami używającymi pól Pojemnik obowiązkowy i Wymagane pobranie, można zarejestrować przesunięcie zapasów do wewnętrznych obszarów operacyjnych, opartych na wewnętrznych dokumentach źródłowych, za pomocą:

  • Strony Przesunięcie zapasu.
  • Strony Pobranie zapasu.
Uwaga

Pobrania zapasów księgują też ujemne zapisy księgi zapasów jako zużycie i funkcjonują tylko dla komponentów produkcji. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Pobranie zapasu.

Informacje szczegółowe o przesunięciach zapasów zamieszczono w artykule Przesunięcie zapasu.

Początkowe przesunięcie zapasu może zostać utworzone za pomocą dwóch różnych ról. Pracownik kompletacji może utworzyć je ze zwolnionego zlecenia kompletacji tak, aby pokazywało się na liście do zrobienia magazyniera. Aby utworzyć przesunięcie zapasu dla wierszy zlecenia kompletacji gotowych na przesunięcie komponentów do ich określonych pojemników, pracownik kompletacji używa funkcji Utwórz przesunięcie zapasu.

Może je też utworzyć magazynier przez wskazanie określonego zwolnionego zlecenia kompletacji. Opisano to w poniższej procedurze.

Uwaga

Jeśli przesunięcie utworzono dla zlecenia kompletacji z zapasem złożonego do zamówienia sprzedaży, można określić, że dokument przesunięcia zapasu jest utworzony automatycznie przy utworzeniu dokumentu pobrania zapasu, który bierze ukończony zapas kompletowany i księguje wydanie. W celu konfiguracji, wybierz pole Utwórz przesunięcie automatycznie na stronie Ustawienia kompletacji.

Dodatkowe informacje na temat zleceń kompletacji i podstawowych ustawień magazynowych zamieszczono w artykule Obsługa zapasów kompletacji na zamówienie z pobraniami zapasów.

Procedura ta pokazuje jak należy utworzyć przesunięcie zapasu ze strony Przesunięcie zapasu poprzez użycie zwolnionego zlecenia kompletacji jako dokumentu źródłowego. Procedura jest taka sama dla przeniesienia komponentów dla zleceń produkcyjnych i serwisowych.

Aby przesunąć komponenty do obszaru operacyjnego w podstawowych konfiguracjach magazynowych

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature., wprowadź Przesunięcie zapasu, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. Na skróconej karcie Ogólne wypełnij pole Nr. Aby wybrać z serii numeracji, wybierz przycisk Enter.

  3. W polu Kod lokalizacji wpisz lokalizację przesunięcia.

  4. Wybierz akcję Pobierz dokumenty źródłowe. Możesz także wypełnić pole Dokument źródłowy i wybrać przycisk Asysta edycji w polu Nr źródła.

  5. Na stronie Dokumenty źródłowe wybierz zlecenie kompletacji, dla którego mają zostać przeniesione komponenty, i wybierz przycisk OK.

    Dla każdego potrzebnego komponentu, który można przesunąć, zostaje utworzony jeden wiersz Podjęcie i jeden wiersz Umieszczenie na stronie Przesunięcia zapasów. Wszystkie pola oprócz pola Ilość do realizacji są wstępnie wypełnione według wierszy dokumentu źródłowego. Pole Ilość do realizacji jest ustawione na zero, dopóki nie zostanie wprowadzona przeniesiona ilość.

    Kod pojemnika można zmienić w wierszu Podjęcie w zależności od dostępności. Jeśli wybierzesz przycisk Asysta edycji w polu Kod pojemnika, w wierszu Podjęcie, otworzy się strona Zawartość pojemnika i pokaże strony, na których komponent jest dostępny.

    Kodu pojemnika nie można zmienić w wierszu Umieszczenie. Zaakceptowany jest tylko kod pojemnika określony w wierszu komponentu dokumentu źródłowego. Potwierdza to zasadę mówiącą o tym, że rola żądająca komponentu - w tej procedurze jest to pracownik kompletacji - wie, gdzie ten komponent musi zostać umieszczony. Jeśli chcesz umieścić komponenty w innym pojemniku, należy zmienić kody pojemników w wierszu komponentu i odtworzyć wiersze przesunięcia zapasu.

  6. W polu Ilość do realizacji wpisz całą lub częściową ilość, która została przeniesiona. Wartości w wierszach Podjęcie i Umieszczenie muszą być takie same. W innym razie nie będzie możliwa rejestracja przesunięcia.

    Uwaga

    Tak jak w innych działaniach magazynowych, istnieje możliwość podzielenia wiersza Umieszczenie przez wybranie akcji Akcje i akcji Podziel wiersz. W takim przypadku suma podzielonych wierszy Umieszczenie musi się równać ilości w wierszu Podjęcie.

  7. Jeśli jesteś gotowy na rejestrację wykonanych przesunięć, wybierz akcję Zarejestruj przesunięcie zap.

    Zapisy magazynowe tworzone są tak, aby odzwierciedlały fakt, że komponenty są w pojemnikach określonych w wierszach zlecenia kompletacji.

    Uwaga

    W przeciwieństwie do przesunięcia komponentów za pomocą pobrania zapasu, zużycie nie jest księgowane przy rejestrowaniu przesunięcia zapasu. Krok ten trzeba wykonać oddzielnie poprzez zaksięgowanie produkcji i zużycia zlecenia kompletacji. Dodatkowe informacje zamieszczono w artykule Zlecenie kompletacji.

Zobacz też

Zarządzanie magazynem
Zapasy
Konfigurowanie zarządzania magazynem
Zarządzanie kompletacją
Szczegóły projektu: Zarządzanie magazynem
Praca z Business Central