Import wyciągów bankowych
Pliki wyciągów bankowych można importować na dwa sposoby - ręczny i automatyczny. Wariant automatyczny wymaga skonfigurowania parametrów kolejki zleceń. Kolejki mogą być uruchamiane automatycznie w oparciu o mechanizm Job Queue lub ręcznie za pomocą akcji Importuj seryjnie dostępnej w widoku głównym użytkownika bankowości elektronicznej.
Uwaga
Kolejki zleceń wyciągu bankowego są dostępne wyłącznie dla instalacji Dynamics 365 Business Central On-Premises, w których zostało zainstalowane rozszerzenie Rozszerzenia OnPrem dla bankowości elektronicznej (OnPrem Extensions for Electronic Banking).
Ręczny import wyciągu bankowego można uruchomić za pomocą akcji Nowy wyciąg bankowy z widoku głównego użytkownika (Role Center) lub z listy paczek przelewów (akcja Utwórz z szablonu). Następnie należy wybrać z listy szablon, na podstawie którego powstanie paczka przelewów. Jeżeli interfejs wykorzystuje plik, użytkownik zostanie zapytany o plik wyciągu bankowego. Po zakończeniu procesu importowania system zwróci liczbę poprawnie zaimportowanych wyciągów bankowych. Jeżeli wyciąg bankowy zawiera dane dla wielu kont bankowych, dla każdego konta powstanie oddzielny wyciąg bankowy.
Historia zaimportowanych wyciągów bankowych znajduje się na liście Pliki wyciągów bankowych, którą można wyświetlić, klikając liczbę błędnych wyciągów bankowych na poziomie widoku głównego użytkownika, a także po wybraniu ikony i wpisaniu Pliki wyciągów bankowych.
Każdy zapis wyciągu zawiera pola:
- Nr zapisu;
- Kod szablonu wyciągu bankowego - kod szablonu użytego do zaimportowania;
- Nazwa pliku - nazwa pliku źródłowego;
- Data utworzenia;
- Utworzono przez użytkownika;
- Status - pole przyjmuje wartość:
- Nowy - wyciąg nie został zaimportowany do systemu,
- Przetworzony - na bazie pliku powstał dokument wyciągu bankowego,
- Anulowany - dokument wyciągu bankowego został usunięty.
W przypadku wystąpienia błędów w procesie importu wszelkie błędy zostaną wyświetlone w sekcji Błędy importu.