Show / Hide Table of Contents

    Księgowanie wyciągu bankowego

    Ostatnim krokiem, kończącym przepływ pracy bankowości elektronicznej, jest zaksięgowanie wyciągu bankowego. Do tego celu wykorzystywana jest akcja Księguj w sekcji Przetwórz na kartotece wyciągu bankowego.

    Na początku funkcja księgująca sprawdza wyciąg bankowy pod kątem błędów (brakujących danych, nierozliczonych zapisów, itd.). Każdy błąd spowoduje przerwanie księgowania, a lista błędów i ostrzeżeń wyświetli się w sekcji Błędy wyciągów bankowych po prawej stronie okna. Podobnie będzie w przypadku, kiedy pojawią się błędy w trakcie księgowania.

    Uwaga

    Jeżeli w wyniku sprawdzania powstaną wyłącznie ostrzeżenia, proces księgowania będzie można kontynuować, jednak system wyświetli dodatkowe ostrzeżenie dla użytkownika.

    W wyniku księgowania powstają następujące struktury:

    • Zapisy księgi odbiorcy (nabywcy, dostawcy, pracownika) rozliczające płatności. Można je sprawdzić z poziomu standardowych stron Zapisy księgi... (strony są dostępne po wybraniu Zaksięgowane dokumenty w widoku głównym użytkownika bankowości elektronicznej).
    • Zapisy na stronie Rejestr bankowości elektronicznej (więcej w artykule Rejestr bankowości elektronicznej).
    • Zaksięgowany wyciąg bankowy, dostępny po wybraniu Zaksięgowane dokumenty, Zaksięgowane wyciągi bankowe. Pełni wyłącznie funkcję informacyjną.

    Dodatkowo, na poziomie Archiwalnej paczki przelewów, rozliczone wiersze będą podkreślone kolorem zielonym.

    Back to top
    Copyright © IT.integro sp. z o.o.