Księgowanie wyciągu bankowego
Ostatnim krokiem, kończącym przepływ pracy bankowości elektronicznej, jest zaksięgowanie wyciągu bankowego. Do tego celu wykorzystywana jest akcja Księguj w sekcji Przetwórz na kartotece wyciągu bankowego.
Na początku funkcja księgująca sprawdza wyciąg bankowy pod kątem błędów (brakujących danych, nierozliczonych zapisów, itd.). Każdy błąd spowoduje przerwanie księgowania, a lista błędów i ostrzeżeń wyświetli się w sekcji Błędy wyciągów bankowych po prawej stronie okna. Podobnie będzie w przypadku, kiedy pojawią się błędy w trakcie księgowania.
Uwaga
Jeżeli w wyniku sprawdzania powstaną wyłącznie ostrzeżenia, proces księgowania będzie można kontynuować, jednak system wyświetli dodatkowe ostrzeżenie dla użytkownika.
W wyniku księgowania powstają następujące struktury:
- Zapisy księgi odbiorcy (nabywcy, dostawcy, pracownika) rozliczające płatności. Można je sprawdzić z poziomu standardowych stron Zapisy księgi... (strony są dostępne po wybraniu Zaksięgowane dokumenty w widoku głównym użytkownika bankowości elektronicznej).
- Zapisy na stronie Rejestr bankowości elektronicznej (więcej w artykule Rejestr bankowości elektronicznej).
- Zaksięgowany wyciąg bankowy, dostępny po wybraniu Zaksięgowane dokumenty, Zaksięgowane wyciągi bankowe. Pełni wyłącznie funkcję informacyjną.
Dodatkowo, na poziomie Archiwalnej paczki przelewów, rozliczone wiersze będą podkreślone kolorem zielonym.