Uwierzytelnianie Microsoft Entra
Ustawienia obejmują trzy główne obszary:
Rejestracja aplikacji
Na początku, należy przeprowadzić rejestrację aplikacji na Portalu Azure,
wykonując następujące kroki:
- Zaloguj się do Portalu Azure:
- Przejdź do strony Microsoft Entra ID:
- Otwórz stronę Rejestracje aplikacji i użyj akcji Nowa rejestracja.
Określ Nazwę aplikacji i Typ konta.
Określ platformę jako Sieć Web i Adres URL przekierowania jako: https://businesscentral.dynamics.com/OAuthLanding.html.
Przejdź do strony Certyfikaty i tajne klucze, wygeneruj nowy tajny klucz i skopiuj wartość do notatnika:
- Otwórz kartę Uprawnienia interfejsu API i wybierz akcję Dodaj uprawnienie:
- Wybierz interfejs API Dynamics 365 Business Central i opcję Uprawnienia aplikacji:
- Wybierz API.ReadWrite.All i Automation.ReadWrite.All oraz użyj akcji Dodaj uprawnienia:
- Następnie, udziel zgody administratora:
ICI Kartoteka punktu końcowego
Utwórz nową ICI Kartotekę punktu końcowego lub zaktualizuj już utworzoną kartotekę i wykonaj następujące kroki:
Określ Nr.
Określ Opis.
Określ Metodę uwierzytelniania jako Microsoft Entra.
Określ Adres usługi sieci Web - Adres usługi sieci Web dla firmy, z którą nastąpi wymiana dokumentów.
Otwórz kartę Przegląd w AMicrosoft Entra ID i skopiuj Identyfikator aplikacji (klienta):
Następnie, przejdź do strony ICI Kartoteka punktu końcowego i wklej identyfikator w polu Identyfikator klienta:
- Otwórz kartę Certyfikaty i tajne klucze w Microsoft Entra ID i skopiuj wartość tajnego klucza klienta:
Otwórz Business Central, a następnie stronę ICI Kartoteka punktu końcowego i wklej wartość klucza w polu Tajny klucz klienta:
- Skopiuj Identyfikator dzierżawcy z adresu URL:
- Wklej go na stronie ICI Kartoteka punktu końcowego w polu Identyfikator dzierżawcy:
Kartoteka aplikacji Microsoft Entra
Ostatnim etapem jest skonfigurowanie kartoteki aplikacji Microsoft Entra. Kartotekę wykorzystuje się do definiowania uprawnień przyznawanych AIC przez Rejestrację aplikacji.
Przejdź do strony Kartoteka aplikacji Microsoft Entra i utwórz nową kartotekę.
Wklej Identyfikator klienta z Microsoft Entra ID w polu Identyfikator klienta.
- Następnie, wykorzystaj akcję Udziel zgody i zaloguj się do swojego konta Microsoft. Po wykonaniu powyższych kroków pojawi się następujący komunikat:
- Należy przypisać grupy użytkowników lub zestawy uprawnień:
Aby zweryfikować konfigurację, należy użyć akcji Testuj połączenie: