Table of Contents

Raporty środków trwałych

W ramach Polish Localization dla Dynamics 365 Business Central zostały dodane 4 nowe raporty środków trwałych:

  • Kartoteka środka trwałego – raport łączący dane standardowych raportów Lista środków trwałych i Szczegóły środków trwałych i grupujący szczegóły według księgi amortyzacji środka trwałego.

  • Raport przyjęcia ŚT – raport drukowany, gdy dany środek trwały został przyjęty w celu przekazania do używania.

  • Raport sprzedaży/likwidacji ŚT – raport drukowany, gdy dany środek trwały został wykreślony z ewidencji w wyniku sprzedaży lub likwidacji.

  • Lista inwentaryzacji ŚT – raport drukowany, gdy dokonywane jest uzgodnienie rzeczywistego stanu środków trwałych z ich ewidencją i wartością w systemie w celu przygotowania sprawozdań finansowych.

Wydruk raportów środków trwałych

Wydruk raportu Kartoteka środka trwałego

Aby przygotować i wydrukować raport Kartoteka środka trwałego:

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Kartoteka środka trwałego, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. W oknie wstępnym raportu, które się otworzy, na skróconej karcie Środek trwały wypełnij pola, filtrując w ten sposób dane do wydruku na raporcie.

  3. Na karcie skróconej Księga amortyzacji ŚT wypełnij pola filtrów:

    • Kod księgi amortyzacji – Określ księgę amortyzacji, której zapisy zostaną wydrukowane.

    • Filtr daty księgowania ŚT – Określ okres objęty raportem.

    W razie potrzeby, na obydwu skróconych kartach można wypełnić inne pola filtrów w celu ograniczenia danych objętych raportem.

  4. Po wprowadzeniu właściwych filtrów wybierz Drukowanie.

Wydruk raportu Przyjęcie ŚT

Aby przygotować i wydrukować raport Przyjęcie ŚT:

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Raport przyjęcia ŚT, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. W oknie wstępnym raportu, które się otworzy, na skróconej karcie Środek trwały wypełnij pola, filtrując w ten sposób dane do wydruku na raporcie.

  3. Na karcie skróconej Opcje wypełnij pola filtrów:

    • Księga amortyzacji – Określ księgę amortyzacji, której zapisy zostaną wydrukowane.

    • Nr przyjęcia ŚT – Określ numer kolejny dokumentu przyjęcia środka trwałego. Pole jest edytowalne, gdy pole Drukuj daty zapisów księgi ŚT jest niezaznaczone.

    • Data przyjęcia ŚT – Określ datę przyjęcia środka trwałego. Pole jest edytowalne, gdy pole Drukuj daty zapisów księgi ŚT jest niezaznaczone.

    • Data rozpoczęcia użytkowania ŚT – Określ datę rozpoczęcia użytkowania środka trwałego. Pole jest edytowalne, gdy pole Drukuj daty zapisów księgi ŚT jest niezaznaczone.

    • Drukuj daty zapisów księgi ŚT – Jeśli zaznaczysz to pole, wcześniej wymienione pola bedą nieedytowalne, a informacje o numerze przyjęcia, dacie przyjęcia i dacie rozpoczęcia użytkowania środka trwałego zostaną pobrane z zapisów księgi środka trwałego.

    • 1. Osoba upoważniona – Określ imię i nazwisko pierwszego przedstawiciela firmy odpowiedzialnego za przyjęcie środka trwałego, który swoim podpisem potwierdzi prawdziwość danych na wydrukowanym dokumencie.

    • 2. Osoba upoważniona – Określ imię i nazwisko drugiego przedstawiciela firmy odpowiedzialnego za przyjęcie środka trwałego, który swoim podpisem potwierdzi prawdziwość danych na wydrukowanym dokumencie.

  4. Po wprowadzeniu właściwych filtrów wybierz Drukowanie.

Wydruk raportu Sprzedaż/likwidacja ŚT

Aby przygotować i wydrukować raport Sprzedaż/likwidacja ŚT:

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Raport sprzedaży/likwidacji ŚT, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. W oknie wstępnym raportu, które się otworzy, na skróconej karcie Środek trwały wypełnij pola, filtrując w ten sposób dane do wydruku na raporcie.

  3. Na karcie skróconej Opcje wypełnij pola filtrów:

    • Księga amortyzacji – Określ księgę amortyzacji, której zapisy zostaną wydrukowane.

    • Nr raportu sprzed./likw. ŚT – Określ numer kolejny dokumentu sprzedaży lub likwidacji środka trwałego.

    • Drukuj datę raportu sprzedaży/likwidacji ŚT – Jeśli zaznaczysz to pole, na raporcie zostanie wydrukowana data wprowadzona w polu Data raportu sprzed./likw. ŚT.

    • Data raportu sprzed./likw. ŚT – Określ datę sprzedaży lub likwidacji środka trwałego. Pole jest edytowalne, gdy zaznaczone jest pole Drukuj datę raportu sprzedaży/likwidacji ŚT.

    • 1. Osoba – Określ imię i nazwisko pierwszego przedstawiciela firmy odpowiedzialnego za przyjęcie środka trwałego, który swoim podpisem potwierdzi prawdziwość danych na wydrukowanym dokumencie.

    • 2. Osoba – Określ imię i nazwisko drugiego przedstawiciela firmy odpowiedzialnego za przyjęcie środka trwałego, który swoim podpisem potwierdzi prawdziwość danych na wydrukowanym dokumencie.

  4. Po wprowadzeniu właściwych filtrów wybierz Drukowanie.

Wydruk raportu Lista inwentaryzacji ŚT

Aby przygotować i wydrukować raport Lista inwentaryzacji ŚT:

  1. Wybierz ikonę Lightbulb that opens the Tell Me feature, wprowadź Lista inwentaryzacji ŚT, a następnie wybierz powiązane łącze.

  2. W oknie wstępnym raportu, które się otworzy, na skróconej karcie Środek trwały wypełnij pola, filtrując w ten sposób dane do wydruku na raporcie.

  3. Na karcie skróconej Opcje wypełnij pola filtrów:

    • Księga amortyzacji – Określ księgę amortyzacji, której zapisy zostaną wydrukowane.

    • Nr dokumentu – Określ numer kolejny dokumentu inwentaryzacji środków trwałych.

    • Data dokumentu – Określ datę inwentaryzacji środków trwałych.

    • Drukuj wartości ŚT – Jeśli zaznaczysz to pole, na wydruku zostaną wykazane zaksięgowane kwoty dla środków trwałych: koszt nabycia, amortyzacja i wartość księgowa.

    • Drukuj ŚT z zerową wartością księgową – Jeśli zaznaczysz to pole, na wydruku zostaną wykazane również te środki trwałe, których wartość księgowa jest równa 0.

    • Pokaż sprzed./zlikw. ŚT – Jeśli zaznaczysz to pole, na wydruku zostaną wykazane również te środki trwałe, które zostały sprzedane lub zlikwidowane.

    • Grupuj według – Określ jedną z dostępnych opcji, określając w jaki sposób środki trwałe zostaną pogrupowane na wydruku:

      • Brak

      • Tylko lokalizacja ŚT

      • Tylko pracownik odpowiedzialny

      • Lokalizacja ŚT i Pracownik odpowiedzialny

      • Pracownik odpowiedzialny i Lokalizacja ŚT

    • Nowa strona dla grupy – Jeśli zaznaczysz to pole, każda grupa środków trwałych, utworzona na podstawie wybranej opcji w polu Grupuj według, zostanie wydrukowana na odrębnej stronie.

    • 1. Osoba – Określ imię i nazwisko pierwszego przedstawiciela firmy odpowiedzialnego za przyjęcie środka trwałego, który swoim podpisem potwierdzi prawdziwość danych na wydrukowanym dokumencie.

    • 2. Osoba – Określ imię i nazwisko drugiego przedstawiciela firmy odpowiedzialnego za przyjęcie środka trwałego, który swoim podpisem potwierdzi prawdziwość danych na wydrukowanym dokumencie.

    • 3. Osoba – Określ imię i nazwisko trzeciego przedstawiciela firmy odpowiedzialnego za przyjęcie środka trwałego, który swoim podpisem potwierdzi prawdziwość danych na wydrukowanym dokumencie.

  4. Po wprowadzeniu właściwych filtrów wybierz Drukowanie.

Zobacz też

Obsługa środków trwałych

Analizy i raporty