Akceptacja wyciągów bankowych
Statusy na wyciągach bankowych działają podobnie jak w paczkach przelewów. Po zakończeniu pracy nad wyciągiem bankowym użytkownik rozliczający wyciąg bankowy, który nie posiada pełnych uprawnień, powinien wysłać dokument do akceptacji. Osoba akceptująca wyciągi bankowe będzie widziała listę wyciągów bankowych oczekujących na akceptację w widoku głównym użytkownika. Jeśli użytkownik ma uprawnienia do księgowania wyciągów bankowych, kroki opisane poniżej można pominąć.
Wysyłanie wyciągów bankowych do akceptacji
Aby wysłać wyciąg bankowy do akceptacji:
- Wybierz ikonę
, a następnie wprowadź Lista wyciągów bankowych, a następnie wybierz powiązane łącze.
- Na pasku akcji wybierz akcję Wyślij żądanie akceptacji.
- Dokument zmieni status na Oczekuje na akceptację.
Akceptacja wyciągów bankowych
Wyciągi bankowe ze statusem Oczekuje na akceptację będą widoczne wyłącznie dla użytkowników posiadających uprawnienia do akceptacji dokumentów.
Aby wyświetlić listę wyciągów bankowych oczekujących na akceptację:
- Wybierz ikonę
, a następnie wprowadź Lista wyciągów bankowych, a następnie wybierz powiązane łącze. Możesz też, z poziomu widoku głównego użytkownika wybrać akcję Wyciągi bankowe ocz. na akceptację.
- Jeśli masz uprawnienia do akceptacji wyciągów bankowych, na stronie kartoteki wyciągów bankowych pojawią się dodatkowe opcje:
- Zatwierdź - Zmienia status dokumentu na Zaakceptowany, który uprawnia do zaksięgowania wyciągu bankowego. Wyciąg bankowy może zostać zaksięgowany tylko przez użytkownika, który posiada uprawnienia do księgowania wyciągów bankowych. Dodatkowe informacje na ten temat zamieszczono w artykule Przepływ pracy.
- Anuluj - Zmienia status dokumentu na Otwarty, co oznacza, że dokument wymaga poprawy.
Zmiana statusu nie powiedzie się, jeżeli wyciąg bankowy zawiera błędy (np. nierozliczone wiersze, brak danych, niezgodność sald, itd.). Zostanie wtedy wygenerowany błąd, a lista błędów i ostrzeżeń zostanie wyświetlona w oknie informacji Błędy wyciągów bankowych po prawej stronie.