Certyfikaty
Generowanie certyfikatów
Generowanie potrzebnych certyfikatów klienckich odbywa się poza systemem Business Central. Proces generowania jest zależny od banku. W celu wygenerowania certyfikatu należy skontaktować się z bankiem i skorzystać z udostępnionych instrukcji lub programów.
Ważne
Tylko użytkownicy posiadający zestaw uprawnień ITI04CERT-ADMIN mają dostęp do strony Lista certyfikatów, mogą zarządzać użytkownikami certyfikatu oraz tworzyć kartoteki certyfikatu.
Tworzenie kartoteki certyfikatu
- Wybierz ikonę
, a następnie wprowadź Lista certyfikatów.
- Na stronie Lista certyfikatów wybierz akcję Nowy.
- Na stronie Lista certyfikatów uzupełnij pole Kod i opcjonalnie pole Nazwa.
Dodawanie użytkowników certyfikatu
- Wybierz ikonę
, a następnie wprowadź Lista certyfikatów.
- Na stronie Kartoteka certyfikatu wybierz akcję Uprawnienia użytkownika.
- Na stronie Użytkownicy certyfikatu wprowadź odpowiednie ustawienia w następujących polach:
- Identyfikator użytkownika - Określa identyfikator użytkownika bankowości elektronicznej, któremu chcemy nadać wybrane uprawnienia do obsługi certyfikatu.
- Przekaż plik certyfikatu - Określa uprawnienie, dzięki któremu użytkownik będzie mógł przekazać plik certyfikatu do systemu.
- Użyj certyfikatu - Określa uprawnienie, dzięki któremu użytkownik będzie mógł używać certyfikatu do komunikacji z bankami.
Ważne
Jeśli włączone szyfrowanie danych w Business Central, hasła do certyfikatów przechowywane są jako zaszyfrowane. Należy o tym pamiętać podczas procedury upgrade'u na instalacjach on-premises.
Przekazywanie pliku certyfikatu
Ważne
Tylko użytkownicy wskazani na liście użytkowników z odpowiednio wskazanymi uprawnieniami mogą przekazać plik certyfikatu.
Aby przekazać plik certyfikatu do banku:
- Wybierz ikonę
, a następnie wprowadź Moje certyfikaty.
- Na stronie Moje certyfikaty wybierz akcję Przekaż certyfikat.
- W oknie dialogowym wybierz plik certyfikatu.
- Jeśli wybrany certyfikat jest zabezpieczony hasłem, pojawi się okno dialogowe, w którym użytkownik musi wpisać hasło tego certyfikatu.
- Jeśli wymagane hasło jest poprawne i certyfikat, zostanie przesłany, a na stronie Moje certyfikaty zostanie uzupełnione pole Data ważności, która określa datę, po której wygasa certyfikat.
Ustawienia użycia certyfikatu
Aby zdefiniować ustawienia, które określają zasady użycia certyfikatu:
- Wybierz ikonę
, a następnie wprowadź Lista certyfikatów.
- Na stronie Kartoteka certyfikatu wybierz akcję Uprawnienia użycia.
- Po jej wybraniu uruchamiana jest strona Ustawienia użycia certyfikatu z filtrem ustawionym domyślnie w polu Kod certyfikatu na taki sam kod certyfikatu jak na otworzonej wcześniej stronie kontekstowej. Z tego poziomu możesz przejść do edycji następujących pól:
- Interfejs paczki przelewów - Określa interfejs paczki przelewów, dla którego będzie używany wybrany certyfikat.
- Interfejs wyciąg bankowego - Określa interfejs wyciągu bankowego, dla którego będzie używany wybrany certyfikat.
- Typ certyfikatu - Określa typ certyfikatu. Możliwe opcje to: Certyfikat transportowy.
- Identyfikator użytkownika - Określa identyfikator użytkownika, który może używać wybranego certyfikatu podczas korzystania ze wskazanego interfejsu.
- Kod konta bankowego - Określa kod konta bankowego, dla którego wybrany certyfikat ma być używany.
Ważne
Pola Interfejs paczki przelewów i Interfejs wyciąg bankowego nie mogą być uzupełnione jednocześnie w jednym wierszu. Należy założyć dwa osobne wiersze z ustawieniami.