Table of Contents

Certyfikaty

Generowanie certyfikatów

Generowanie potrzebnych certyfikatów klienckich odbywa się poza systemem Business Central. Proces generowania jest zależny od banku. W celu wygenerowania certyfikatu należy skontaktować się z bankiem i skorzystać z udostępnionych instrukcji lub programów.

Ważne

Tylko użytkownicy posiadający zestaw uprawnień ITI04CERT-ADMIN mają dostęp do strony Lista certyfikatów, mogą zarządzać użytkownikami certyfikatu oraz tworzyć kartoteki certyfikatu.

Tworzenie kartoteki certyfikatu

  1. Wybierz ikonę Powiedz mi co chcesz zrobić, a następnie wprowadź Lista certyfikatów.
  2. Na stronie Lista certyfikatów wybierz akcję Nowy.
  3. Na stronie Lista certyfikatów uzupełnij pole Kod i opcjonalnie pole Nazwa.

Dodawanie użytkowników certyfikatu

  1. Wybierz ikonę Powiedz mi co chcesz zrobić, a następnie wprowadź Lista certyfikatów.
  2. Na stronie Kartoteka certyfikatu wybierz akcję Uprawnienia użytkownika.
  3. Na stronie Użytkownicy certyfikatu wprowadź odpowiednie ustawienia w następujących polach:
  • Identyfikator użytkownika - Określa identyfikator użytkownika bankowości elektronicznej, któremu chcemy nadać wybrane uprawnienia do obsługi certyfikatu.
  • Przekaż plik certyfikatu - Określa uprawnienie, dzięki któremu użytkownik będzie mógł przekazać plik certyfikatu do systemu.
  • Użyj certyfikatu - Określa uprawnienie, dzięki któremu użytkownik będzie mógł używać certyfikatu do komunikacji z bankami.
Ważne

Jeśli włączone szyfrowanie danych w Business Central, hasła do certyfikatów przechowywane są jako zaszyfrowane. Należy o tym pamiętać podczas procedury upgrade'u na instalacjach on-premises.

Przekazywanie pliku certyfikatu

Ważne

Tylko użytkownicy wskazani na liście użytkowników z odpowiednio wskazanymi uprawnieniami mogą przekazać plik certyfikatu.

Aby przekazać plik certyfikatu do banku:

  1. Wybierz ikonę Powiedz mi co chcesz zrobić, a następnie wprowadź Moje certyfikaty.
  2. Na stronie Moje certyfikaty wybierz akcję Przekaż certyfikat.
  3. W oknie dialogowym wybierz plik certyfikatu.
  4. Jeśli wybrany certyfikat jest zabezpieczony hasłem, pojawi się okno dialogowe, w którym użytkownik musi wpisać hasło tego certyfikatu.
  5. Jeśli wymagane hasło jest poprawne i certyfikat, zostanie przesłany, a na stronie Moje certyfikaty zostanie uzupełnione pole Data ważności, która określa datę, po której wygasa certyfikat.

Ustawienia użycia certyfikatu

Aby zdefiniować ustawienia, które określają zasady użycia certyfikatu:

  1. Wybierz ikonę Powiedz mi co chcesz zrobić, a następnie wprowadź Lista certyfikatów.
  2. Na stronie Kartoteka certyfikatu wybierz akcję Uprawnienia użycia.
  3. Po jej wybraniu uruchamiana jest strona Ustawienia użycia certyfikatu z filtrem ustawionym domyślnie w polu Kod certyfikatu na taki sam kod certyfikatu jak na otworzonej wcześniej stronie kontekstowej. Z tego poziomu możesz przejść do edycji następujących pól:
  • Interfejs paczki przelewów - Określa interfejs paczki przelewów, dla którego będzie używany wybrany certyfikat.
  • Interfejs wyciąg bankowego - Określa interfejs wyciągu bankowego, dla którego będzie używany wybrany certyfikat.
  • Typ certyfikatu - Określa typ certyfikatu. Możliwe opcje to: Certyfikat transportowy.
  • Identyfikator użytkownika - Określa identyfikator użytkownika, który może używać wybranego certyfikatu podczas korzystania ze wskazanego interfejsu.
  • Kod konta bankowego - Określa kod konta bankowego, dla którego wybrany certyfikat ma być używany.
Ważne

Pola Interfejs paczki przelewów i Interfejs wyciąg bankowego nie mogą być uzupełnione jednocześnie w jednym wierszu. Należy założyć dwa osobne wiersze z ustawieniami.

Zobacz też